De bedste VoIP-udbydere kan hjælpe din virksomhed med at opbygge en mere effektiv, pålidelig og omkostningseffektiv kommunikationsstrategi. I årevis er efterspørgslen efter VoIP (Voice over Internet Protocol) accelereret, efterhånden som virksomheder har søgt efter mere agile og fleksible værktøjer til global kommunikation. Til det formål har mulighederne for pålidelige VoIP-løsninger til virksomheder oplevet en bemærkelsesværdig vækst.
I dag er markedet for VoIP-tjenester til virksomheder sat til at nå en værdi på ca $ 145.8 milliarder i 2025 med en værdi på 69.3 milliarder dollars i 2020 til en CAGR på 20.4 %. Perfekt til nutidens digital-first landskab og hybride arbejdsmiljø, VoIP-software giver både enkeltpersoner og virksomheder mulighed for at foretage opkald over en internetforbindelse, hvilket holder omkostningerne lave, samtidig med at signalstyrken og stemmekvaliteten maksimeres.
For de fleste brands i dag er spørgsmålet ikke, om en VoIP er en nødvendig investering, men hvilke VoIP-virksomheder de kan stole på for at levere de bedste resultater.
I dag deler vi vores liste over de bedste VoIP-tjenester og mest værdifulde VoIP-udbydere for at hjælpe dig med at træffe det valg.
Ooma er en overkommelig, fleksibel og pålidelig løsning til VoIP i virksomhedskvalitet med varierende priser, der gør det til en af de bedste VoIP-udbydere til virksomheder eller små virksomheder. Med forskellige planer at vælge imellem, lover Ooma Office-løsningen enkle kommunikationsløsninger til en bred vifte af virksomheder, uanset deres størrelse eller baggrund.
Som mange andre førende VoIP-udbydere har Ooma specialiseret sig i at tilbyde brugerdefinerbare kommunikationspakker, med mulighed for at integrere stemme med beskeder og video, for en komplet Unified Communications as a Service-oplevelse. Men de skiller sig ud som den bedste VoIP-tjeneste til erhvervslivet på grund af deres fleksibilitet. Den grundlæggende plan kommer med adgang til en række funktioner som standard, herunder en mobilapp, virtuel receptionist og endda viderestilling. Du kan også udnytte funktionsrige Enterprise-funktionalitet, afhængigt af størrelsen på din organisation.
Ooma tilbyder alt, hvad den moderne virksomhed behøver for at få succes i en verden af fleksibel VoIP. Du kan få adgang til et omfattende cloud-telefonsystem, hostet PBX-funktionalitet og softphone-adgang, alt sammen designet til at passe til dit brands unikke krav. Afhængigt af den pakke, du vælger, har du også adgang til videokonferenceværktøjer og samarbejdsapps.
Ideelt egnet til virksomheder med fjernmedarbejdere, Ooma kommer med både mobil- og desktop-apps, som giver personalet mulighed for at modtage ubegrænsede opkald i USA med deres virksomhedsnummer. Der er også funktionen "Ring Groups", som giver teams mulighed for at gruppere udvidelser sammen, så de ringer på samme tid. Ooma er enkel, effektiv og ideel til hurtig kommunikation.
Ooma kan integreres naturligt med en række forskellige værktøjer, herunder Zendesk, Zoho CRM, Salesforce, G-Suite og Microsoft Dynamics.
Prisen afhænger af din virksomheds behov. Du kan bruge en pay-as-you-go-plan med minutomkostninger pr. land eller få adgang til 200 minutters internationale planer, der starter ved $5.99 pr. måned. Kontakt Ooma-teamet for at få et komplet tilbud på din VoIP-tjeneste.
En af verdens bedste VoIP-tjenester til virksomheder, Nextiva gør det hurtigt og enkelt for virksomheder at transformere deres kommunikationsstrategi digitalt. Hvis du leder efter en alt-i-en-tjeneste til cloud-baseret kommunikation, har Nextiva helt sikkert dig dækket med fleksible prisplaner og et pålideligt niveau af international opkaldskvalitet.
Nextiva byggede sin VoIP-løsning til en tidsalder af moderne arbejdere, hvor hybrid- og fjernbeskæftigelse bliver mere og mere almindeligt. Virksomheden har fået navnet "Bedste Business Phone System" fra en række publikationer og har en dokumenteret pålidelighed på 99.999 % oppetid.
Nextiva-økosystemet giver dig mulighed for at kommunikere med kunder på en række kanaler, herunder WhatsApp, og forbinde dine teammedlemmer i et delt cloudmiljø. Du kan også opsætte automatiseringer for at hjælpe med at minimere gentagne opgaver og gøre dit personale mere effektivt.
Opkaldsfunktioner omfatter alt fra et samlet kommunikationsmiljø med video, chat og VoIP på ét sted til integrationer med helpdesk-software og salgs-CRM. Du kan også få adgang til ubegrænset opkald, sms og fax over hele verden, med gratis gratis opkald, virtuel telefonsvarer og automatisk assistent-adgang.
Nextiva kan integreres med en række applikationer, herunder HubSpot, Salesforce, Oracle, Zendesk, Zohoog Microsoft Dynamics. Der er dusinvis af tilgængelige integrationer i alt.
Prisen starter med Essential-kommunikationsplanen til $14.95 pr. bruger pr. måned for ubegrænset tale- og videoopkald, automatisk telefonist og gratisnumre. Du får også voicemail til e-mail-notifikationer og 24×7 kundeservice på grundplanen.
Forretningsopkald behøver ikke at være komplekse; Græshoppe er et praktisk værktøj for solo-iværksættere designet til at tilføje forretningslinjer direkte til din personlige telefon, hvilket beviser, at det er en fantastisk mulighed blandt alle VoIP-udbydere til små virksomheder. Du kan tilføje et komplet virtuelt telefonsystem til din eksisterende telefon for at holde dine omkostninger så lave som muligt, selvom du er freelancer. Derudover er der forskellige telefonnumre at vælge imellem.
Du kan spare penge på din kommunikation, mens du stadig skaber et yderst professionelt og sofistikeret image til dit brand. Grasshopper-numre kan arbejde fra stort set hvor som helst, med lokale og gratis numre tilgængelige. Du får også 24/7 support fra kundeserviceteamet inkluderet i hver plan, uanset hvor overkommelig din pakke er.
Grasshopper leverer en fremragende VoIP-service til mindre virksomheder med begrænsede økonomiske ressourcer. Du kan enten importere et eksisterende nummer til dit virksomhedsnummer eller vælge fra en række gratis, forfængelige og lokale numre, der er indlejret i dit eksisterende telefonsystem. Alt du skal gøre er at tilføje din pålidelige internetforbindelse og et håndsæt.
Der er ingen analyser inkluderet i din Grasshopper-plan, men du kan stadig få adgang til et ubegrænset antal forretningsopkald og sms-beskeder samt muligheder for viderestilling af opkald og kraftfuld 24/7 support. Hvis du leder efter en enkel måde at begynde at kommunikere med kunder på, mens du holder dine personlige og professionelle numre adskilt, kan det være det. Hvis du leder efter den bedste VoIP til små virksomheder, men har brug for kapaciteten hos udbydere af VoIP-tjenester til store virksomheder, skal du ikke lede længere end Grasshopper.
Du kan integrere dit Grasshopper-system med en række mobile og stationære enheder samt Google Voice, Skype og forskellige andre almindelige forretningsværktøjer.
Priser for Grasshopper starter ved omkring $26 om måneden for at tilføje en forretningslinje og virtuelt telefonsystem til din personlige telefon. Du kan også spare ekstra penge ved at overføre dit eksisterende nummer til Grasshopper og vælge en årsplan.
RingCentral er en alsidig udbyder af cloud-baserede løsninger til kommunikation og kundeservice. Virksomheden kan tilbyde virksomheder enten simple forretningstelefonforbindelser eller en omfattende samlet kommunikation som en serviceløsning kendt som RingCentral MVP. Det er uden tvivl et af de bedste VoIP-telefonsystemer til erhvervslivet og betragtes som en af de mest pålidelige VoIP-udbydere til erhvervslivet.
Denne cloud-baserede PBX-platform kombinerer besked-, video- og telefonfunktionalitet i én praktisk pakke, forbedret af samarbejdsværktøjer og kunstig intelligens. RingCentral har endda opnået en position som førende i Gartner UCaaS Magic Quadrant, hvilket fremhæver dens indflydelse i branchen. Sammenlignet med de andre førende erhvervs-VoIP-telefontjenester derude, er RingCentral en af de mest overkommelige løsninger, hvilket gør det til et godt valg for mindre teams.
RingCentral MVP tilbyder et væld af fantastiske funktioner, der passer til forskellige forretningsbehov, herunder et omfattende auto-attendant-system, et firmakartotek, opkaldshåndtering og viderestilling og forskellige forlængelsesmuligheder. Der er også en kraftfuld 99.999 % oppetid SLA, hvilket betyder, at du får ro i sindet ved at vide, at du vil have minimale forstyrrelser i dine opkald.
Med RingCentral får virksomheder adgang til en state-of-the-art serviceoplevelse med 24-timers support, integrerede løsninger til virksomhedsvækst og realtidsanalyse. Du kan endda træffe beslutningen om at kombinere dit RingCentral-telefonsystem med kontaktcenterfunktionalitet til et alt-i-et cloudmiljø til kommunikation.
RingCentral kan integreres med en lang række partnere, herunder Google, Salesforce og Microsoft. Der er mere end 200 integrationsmuligheder i alt.
Prismuligheder starter ved ca $10 bruger pr. måned, afhængigt af den slags funktionalitet, du har brug for. Den bedste måde at få et præcist tilbud på er at kontakte RingCentral.
CloudTalk er en innovatør i cloud-kontaktcenter-miljøet, ideel til virksomheder, der gør overgangen til et mere fleksibelt miljø for kundekontakt. gør det til en af de bedste VoIP-udbydere for erhvervslivet. Mærket betjener et væld af store virksomheder rundt om i verden, herunder Mercedes Benz og DHL, så du ved, at du er i godt selskab, hvis du arbejder med denne leverandør.
CloudTalk-løsningen kan tilbyde i alt mere end 140 nationale telefonnumre, hvilket gør den til et fremragende valg, hvis du skal skabe en lokal oplevelse inden for et internationalt brand. Du kan også få adgang til en række bonusfunktioner for at gøre dit team mere effektivt, såsom muligheden for at spore og optage dine opkald automatisk. Med sin række af funktioner er det ikke kun den bedste VoIP-tjeneste for små virksomheder, men også for blue chip-organisationer.
CloudTalk kommer med et væld af funktioner til at gøre callcentre mere produktive, herunder muligheden for at få adgang til realtidsanalyser af dine agenters ydeevne. Du kan også forbinde hele dit fjernteam til det samme kontaktcenter, hvor de vil være i stand til at interagere med kunder gennem en delt indbakke, hvilket reducerer behovet for at skifte mellem apps.
Med et globalt anerkendt niveau af netværksstyrke lover CloudTalk også virksomheder den ro i sindet, de har brug for, når det kommer til at levere en konsekvent god kundeoplevelse. Tjenesten repræsenterer en af de hurtigst voksende cloud-telefonsystemløsninger i verden i dag.
CloudTalk kan integreres med en række førende værktøjer, herunder Pipedrive, Salgsstyrke, HubSpot, Zendesk og mere. Du kan få adgang til øjeblikkelig indsigt fra dit CRM i dit kontaktcenter.
Prisen starter ved omkring $25 pr. bruger pr. måned, hvis du forpligter dig til en årlig plan. Der er også dyrere planer, hvis du har brug for flere værktøjer, f.eks. et klientdashboard i realtid.
Dialpad er en kommunikationsløsning bygget til skyen og perfekt til alderen med fjern- og hybridarbejde. Denne omkostningseffektive VoIP-løsning er ideel, hvis dine teammedlemmer skal bruge softphone-applikationer i stedet for bordtelefoner i et standard kontormiljø. Den hurtige og effektive opkaldsløsning er perfekt til at øge fleksibiliteten overalt.
Med Dialpad Talk, den centrale VoIP-løsning fra Dialpad, får virksomhedsledere adgang til effektive cloud-baserede kommunikationsteammedlemmer, der kan få adgang overalt. Der er også indbygget AI-funktionalitet for at øge medarbejdernes produktivitet og sikre, at dine teams forbliver pålidelige.
Dialpad lover kraftfulde globale tilslutningsmuligheder og giver virksomhedsledere al den fleksibilitet, de behøver for at udvikle et skalerbart økosystem til kommunikation. Medlemmer af personalet kan arbejde fra hvor som helst ved at bruge en hvilken som helst enhed til at drive deres samtale uden at skulle gå på kompromis med ydeevne eller sikkerhedsfunktioner, og brugeropsætningen er også nem.
Som en af de førende erhvervs-VoIP-tjenesteudbydere inkluderer Dialpad også en central administratorportal, som gør det nemt at tilføje nye brugere og tildele telefonnumre til dem direkte. Der er også et praktisk udvalg af rapporterings- og analysefunktioner, så du kan holde styr på dine teammedlemmer og deres præstationer, uanset hvor de er.
Integrationer er tilgængelige med en række kontorpakker som Microsoft 365 og Google Workspace, samt flere CRM-værktøjer, der gør det til en af de bedste VoIP-tjenester til virksomheder, der er tilgængelige.
Prisen for standardplanen starter ved $15 pr. bruger pr. måned med ubegrænsede opkald og SMS inkluderet som standard. Du får også talebeskedtransskription i denne plan.
Freshdesk er bedst kendt for at tilbyde helpdesk-værktøjer og -løsninger for at sikre, at virksomheder kan køre mere kraftfulde kundeservicestrategier. VoIP-telefonsystemet fra Freshworks, kendt som "Freshcaller" er en bekvem del af dette økosystem. Du kan bruge Freshcaller til at levere sensationel kundeservice og holde team forbundet via cloud-central kommunikation.
Freshcaller er faktisk en integration til den fulde Freshdesk-oplevelse, som du kan tilføje til din Freshdesk-pakke til enhver prisstruktur, undtagen på den gratis plan. Du vil også være i stand til at spore vigtig information i dette økosystem og få rapporter om medarbejderaktivitet.
Freshdesk er mere end blot en VoIP-løsning, et omfattende udvalg af kundesupportværktøjer, herunder intuitiv billetsalg, sømløse selvbetjeningsværktøjer og mere, leveret til en overkommelig pris. Freshdesk-miljøet kommer med avancerede automatiseringer, der er tilgængelige for at hjælpe med at strømline dit teams ydeevne, og også kraftfulde rapporteringsfunktioner.
Ikke alene kan du administrere opkald og kundesamtaler med Freshdesk, men du kan også tilpasse dine teams omkring en fælles strategi for succes med prioriterede billetkøer og routing. Der er endda et enkelt visningsmiljø for alle samtaler.
Freshdesk kan integreres med mere end 1000 værktøjer, herunder løsninger til gamification, CRM-sporing og kunstig intelligens.
Du skal som minimum have Growth-planen fra Freshdesk for at få adgang til VoIP-funktionaliteten, der er tilgængelig fra FreshCaller-tilføjelsen. Dette starter ved omkring $15 pr. bruger pr. måned.
Google Voice er en enkel, men effektiv del af Google Workspace miljø, som giver forretningsbrugere mulighed for at tilføje telefonopkaldsfunktioner til alle deres enheder på få sekunder. Du kan få adgang til tjenesten enten som virksomhed eller til personlig brug og låse op for en række kraftfulde funktioner, herunder høje sikkerhedsstandarder og virksomhedstelefonnumre.
Google Voice-miljøet kommer med en brugervenlig grænseflade, der er designet til at sikre, at alle i dit team kan bruge din Voice-teknologi med minimal træning. Du kan nemt tildele numre og portere forskellige numre i det samme forenede miljø.
Designet til at hjælpe teammedlemmer med at arbejde mere effektivt hvor som helst, tilbyder Google Voice et tilpasseligt miljø, som kan tilpasses til enhvers behov. Du kan styre dine Voice-telefonnumre og andre funktioner i Google Workspace administrationskonsollen, og brugere kan få adgang til funktionaliteten på en række enheder.
Voice leveres med smarte værktøjer som Google Meet og Kalender, så du nemt kan spore opkald og planlægge kommende møde. Det er også hurtigt og nemt at skalere systemet, når du skal tilføje nye teammedlemmer til dit økosystem.
Google Voice kan integreres med alt, der integreres med Google Workspace miljø, som indeholder en hel del software muligheder.
Den billigste pakke til Google Voice inkluderer adgang til det fulde Google Workspace, og 2 TB skylager pr. bruger. Business Standard-pakken starter kl $10,87 om måneden.
Bitrix24 er ikke din standard VoIP-tjeneste. Tværtimod lover denne løsning et alt-i-et-miljø for alt fra kundeforholdsstyring til opgave- og projektsporing. Bitrix24 lover det "ultimate arbejdsområde" og har stort set alt, hvad en moderne virksomhed kan have brug for for at være på forkant med kurven i det nuværende digitale landskab, hvilket gør den til en af de bedste VoIP-udbydere til erhvervslivet.
Over 10 millioner organisationer har valgt Bitrix24-løsningen til deres virksomhed i dag, og tjenesten er i øjeblikket tilgængelig på 18 sprog, hvilket gør den til en af de mere forskelligartede muligheder på markedet. Funktionerne omfatter alt fra værktøjer til opbygning af websteder til HR- og workflowautomatisering.
Der er for mange funktioner i Bitrix24 til at nævne fuldstændigt her, da workspace-løsningen virkelig kombinerer et stort antal forskellige muligheder. Du får adgang til onlinemøder, chats og videoopkald, onlinebetalinger, et kontaktcentermiljø, CRM-værktøjer, opgavestyring, SEO-venlig hjemmesideopbygning og en omfattende videnbasebygger.
Der er også adgang til onlinedokumenter, synkroniserede kalendere, en omfattende Google Analytics-integration, fraværsstyring, en medarbejderoversigt og meget mere. Hvis du ønsker en alt-i-en softwareløsning, er dette helt sikkert produktet for dig.
Bitrix24 integreres med forskellige værktøjer, herunder Google Kalender og Drev, Microsoft Office, LibreOffice, Dropbox, Box og Mailchimp.
Prisen starter ved $39 pr. måned for op til 5 brugere, med adgang til chat, videoopkald, kalenderfunktionalitet, oprettelse af videnbase og mere.
Udnævnt til Magic Quadrant Market Leader for UCaaS 9 gange i træk, 8×8 eXperience Communication platformen er en af de mest fleksible i det nuværende landskab. Designet til at passe til behovene hos en bred vifte af forskellige virksomheder, 8×8 giver en meget modulær løsning til kommunikation, som virksomheder kan tilpasse, som de finder passende.
Med 8×8 får du ikke en ensartet løsning til virksomhedskommunikation. I stedet kan du bygge det perfekte økosystem til dine behov ved at kombinere chat, video, beskeder, stemme og endda kontaktcenterfunktioner i den samme praktiske pakke.
8×8 er en omfattende udbyder af pålidelig virksomhedstelefonfunktionalitet samt kontaktcenterværktøjer, videomøder, beskeder, samarbejde og mere. Hver pakke kommer med adgang til de værktøjer, du skal bruge for at forbinde dine teammedlemmer, og du kan tilføje ekstra funktioner, når du vil, takket være det skalerbare landskab.
8×8-økosystemet kommer også med yderst sikre og fuldt redundante datacentre samt prisvindende stemmekvalitet, uanset om du er på kontoret eller på farten. En enkelt administrationsplatform gør det nemt at administrere teknologien, og der er også en række kraftfulde analyser.
8×8 kan integreres med alt fra Microsoft Teams til dit eksisterende CRM-system.
Priser for 8×8 kan starte så lavt som $14 per bruger per måned.
VoIP eller Voice over Internet Protocol er en teknologisk løsning, som gør det muligt for virksomheder at overføre deres stemmekommunikation såvel som andre mediepakker via en internetforbindelse. Dette er en bekvem løsning til standard telefonnetværket.
VoIP-teknologi fungerer på samme måde som et konventionelt telefonsystem, men det er meget mere overkommeligt i de fleste tilfælde, lettere at skalere og mere velegnet til global kommunikation.
VoIP-teknologier kommer med en række fordele, som du bare ikke kan få adgang til med et traditionelt telefonsystem. Med VoIP kan du foretage og modtage opkald fra næsten enhver enhed, hvor som helst, forudsat at du har din egen internetforbindelse. Du kan også oprette forbindelse til kollegaer via enhver enhed.
VoIP-teknologi giver også virksomheder mulighed for at forbinde med kunder og andre mærker rundt om i verden til en meget lavere pris end at skulle ringe til folk fra det almindelige offentlige telefonnetværk. Med VoIP-systemer kan du få adgang til en række avancerede funktioner, fra intelligent opkaldsdirigering til video- og lydkonferencer til samarbejdsformål.
Forskellige virksomheder vil have unikke krav, når det kommer til VoIP-teknologi, nogle af de mest almindelige ting, du bør kigge efter, inkluderer:
Det vigtigste udstyr, du skal bruge til VoIP-forbindelse, er en stærk internetforbindelse og en enhed til at oprette forbindelse til internettet. Normalt vil du være i stand til at bruge en applikation på din smartphone, desktop eller anden internetforbundet enhed til at foretage opkald ved hjælp af en mikrofon eller headset. Du kan dog også investere i specialværktøjer som bordtelefoner smartphones til VoIP.
Der er nogle gratis muligheder for VoIP på markedet, men de fleste er rettet mod personlige brugere snarere end virksomhedsejere, og de kommer ofte med betydelige funktionsbegrænsninger. Gratis VoIP-apps som WhatsApp og Skype, for eksempel, giver ikke det samme sikkerhedsniveau eller de samme opkaldsstyringsfunktioner som nogle af de ovennævnte muligheder.
Prisen på VoIP-løsninger varierer afhængigt af, hvor mange funktioner du vil have adgang til, og hvor mange potentielle brugere, der skal have adgang til tjenesten på samme tid. VoIP kan koste så lidt som $14 per bruger per måned fra leverandører som 8 × 8.
For det meste ligner VoIP-telefonnumre en traditionel fastnettelefon eller mobiltelefon. Disse numre giver brugerne mulighed for at ringe til alle mobil- eller fastnetnumre, få adgang til funktioner som voicemail og sende SMS-beskedersages. VoIP-numre er dog ikke knyttet til specifikke SIM-kort eller telefonlinjer, i modsætning til traditionelle numre. Det betyder, at det er nemmere at dele numre mellem brugere over hele verden.
At ringe til et VoIP-nummer er normalt meget ligetil. Du kan følge de samme trin, som du normalt ville bruge til at ringe til et mobil- eller fastnetnummer. VoIP-systemer fungerer på samme måde som en traditionel telefonlinje, så der er ingen komplekse processer at lære.
Lande- og områdenumre for VoIP-numre kan dog være forvirrende. Bare fordi en virksomhed har et nummer med et bestemt områdenummer, betyder det ikke, at de skal være placeret der. Vær også forsigtig med at ringe til VoIP-numre fra fastnettelefoner, da det kan være meget dyrt.
VoIP-software fortsætter med at vokse i popularitet som en overkommelig og fleksibel måde for virksomhedsledere at holde deres team forbundet og nå deres kunder. Med friheden til at administrere opkald rundt om i verden sikrer VoIP, at virksomhedsledere kan skalere i det rigtige tempo for deres virksomhed.
Som du kan se i hele denne vejledning, kan VoIP-tjenester være meget nemme at konfigurere og implementere i ethvert forretningsmiljø. Alt du skal gøre er at finde den rigtige teknologi til dine specifikke behov.
Der er masser af gode VoIP-muligheder derude for at komme i gang, såsom:
Har du nogle erfaringer med VoIP-løsningerne ovenfor? Del dine oplevelser i kommentarerne nedenfor!