Den bedste projektstyringssoftware accelererer medarbejdernes ydeevne, forbedrer produktiviteten, og gør det endda nemt at organisere opgaver og projekter, så du kan overholde afgørende deadlines. Nogle projektstyringsløsninger har ting som tidsregistrering og teamkalendere, mens andre inkluderer træk-og-slip-tavler, hvor du kan administrere dit personale.
Forestil dig at være i stand til at se præcis, hvad dit team skal gøre hver uge, perfekt lagt på en praktisk digital platform (i stedet for et komplekst regneark). Det er, hvad projektstyringssoftware handler om.
I dag vil vi introducere nogle af de bedste projektstyringsværktøjer for at hjælpe med at få hele din virksomhed til at køre mere smidigt.
Som nævnt ovenfor er projektstyringssoftware et ganske bredt paraplybegreb, der bruges til at henvise til alle slags værktøjer, der er egnede til virksomheder, der har brug for hjælp til at få mest muligt ud af deres team. Den bedste projektstyringssoftware til din virksomhed afhænger af, hvad du ønsker at opnå.
Når du vælger en projektstyringsløsning, så spørg dig selv, hvilken slags funktioner der er mest essentielle i din virksomhed. Hvis du udelukkende vil have noget til at hjælpe dig med at spore medarbejderprojekter, behøver du ikke fakturerings- og budgetfunktioner. Hvis du leder efter et omfattende produktionsprojektstyringsværktøj, har du muligvis brug for ekstra komponenter, såsom lagersporing.
Nogle af de mest almindelige funktioner at kigge efter i projektstyringssoftware inkluderer:
At finde ud af præcis, hvilke funktioner du har brug for fra dit projektstyringsværktøj på forhånd, vil sikre, at du ikke betaler over odds for tjenester, som ikke vil have en positiv indvirkning på din virksomhed. Med det i tankerne, lad os tage et kig på nogle af de bedste projektstyringsværktøjer.
Monday.com er et fremragende projektstyringsværktøj, hvis du ønsker at balancere alt dit teams arbejde i ét praktisk miljø. Der er en enorm funktionsliste at udforske, herunder værktøjer til sporing af designkampagner, marketing, IT, salg og CRM. Du kan integrere andre værktøjer, du bruger på daglig basis, og få adgang til et praktisk backend-miljø.
Selvom du er ny til projektledelse, er Mondays proprietære opgavestyring og dashboard-system ekstremt nemt at følge med adgang til alt fra ressourcestyring, tidsregistrering og budgettering samme sted.
Det er den fantastiske præsentation af opgavestyringsmiljøet, der gør Monday.com ekstra speciel. Der er endda en praktisk gratis version for begyndere, men den er kun egnet til to personer at bruge på et givet tidspunkt – hvilket gør den en smule begrænset for hold.
Din startpris er direkte korreleret med antallet af licenser, du har brug for til dit team. Priser kan starte ved omkring $8 om måneden, afhængigt af hvor mange personer du vil tilføje til dit team.
eller tjek vores ClickUp vs. Monday.com sammenligning.
Samarbejde er et højt vurderet værktøj til projektledelse med mere end 20,000 kunder over hele verden. Projektstyringssoftwaren hjælper virksomheder med let at styre komplicerede projekter fra en række miljøer med en fuldt skalerbar platform.
Teamwork-miljøet er nemt nok at bruge, med en ren og enkel grænseflade, hvor brugere kan oprette projekter og opgaver, uploade filer, tilføje kommentarer og mere. Der er endda et sæt avancerede rapporteringsfunktioner og dashboards, så du kan se, hvilke af dine medarbejdere der yder som forventet, og hvilke du skal holde ansvarlig.
Med en gratis for evigt plan for at komme i gang er det nemt at springe med hovedet først med Teamwork. Du får endda projektledelse og opgavestyringsværktøjer med milepæle og messages gratis. Teamwork har også en fantastisk instant chat app til samarbejde.
Der er en gratis plan for Teamwork-brugere, som du kan bruge til at få en smagsprøve på nogle af funktionerne. Hvis du vil have adgang til skabeloner, tidsregistrering, fakturering og chat, skal du som minimum betale for $10 per måned plan. Der er også en række premium-planer for dem, der er villige til at betale ekstra for bonusfunktioner. Enterprise-planer er tilgængelige efter anmodning.
Zoho er et af de bedre kendte værktøjer i salgsmiljøet, der er i stand til at integreres med en række værktøjer til konverteringer, styring af kunderelationer og mere. Mere end blot en enkelt ansøgning, Zoho har alt hvad du behøver for at holde dit team kørende, lige fra e-mail-administration til helpdesk-software og CRM-support.
Zoho Projects er projektstyringssystemet, hvor du kan finde alt, hvad du skal bruge for at støtte agile teams til en overkommelig pris. Du kan se opgaver i traditionelle eller Kanban-stile og stille specifikke krav til hvert projekt. Du vil også være i stand til at spore den tid, dine brugere er aktive på boardet – men det er ikke en omfattende funktion.
Selvom en gratis tier er tilgængelig for Zoho Projekter, vil du kun kunne styre op til 3 af dine medarbejdere her. Hvis du vil have en mere funktionsrig oplevelse, skal du opgradere til en af premium-planerne, som starter ved $5 pr. måned pr. bruger. Der er rabat ved årlige køb.
Trello er det ultimative projektstyringssystem til moderne brands, der kan lide at arbejde med enkle, praktiske Kanban-tavler. Mange projektstyringsværktøjer kan have en lille smule indlæringskurve, når du først begynder at bruge dem, men det er ikke tilfældet med Trello. Her får du et praktisk landskab, hvor du kan styre projekter ved at trække og slippe dem i forskellige segmenter.
Platformen er ekstremt fleksibel, velegnet til alle slags teams og projekter, herunder marketingprojekter, softwareudvikling, HR-sporing, salgspipelines og mere. Trello er et af de mest populære produkter på markedet i dag, med tavler, lister og kort, du kan tilpasse og udvide, så meget du vil.
Kunderne kan vælge den udsigt, der giver mest mening for dem, når de bygger deres brædder. Der er også et sæt intuitive integrationer med ting som kalendere og samarbejdsværktøjer (Microsoft Teams og Slack) for at hjælpe dig med at holde forbindelsen.
Priser for Trello starter ved $0 pr. måned for hele dit team, hvilket giver dig adgang til grundlæggende funktioner og bestyrelsesstyring. Hvis du har brug for at administrere mere arbejde i stor skala, kan du opgradere til den billigste pakke til $5 pr. måned pr. bruger. Enterprise-pakker er tilgængelige på anmodning.
Et af de bedre kendte projektstyringsværktøjer, der er tilgængelige i dag, Asana er fantastisk til at holde styr på mål, to-do-lister og meget mere. Dette produkt handler om enkelhed, designet til at bringe teams sammen, uanset hvor de er, for at arbejde på fælles mål og ideer. Asana-økosystemet er nemt at bruge med adgang til et omfattende tidslinjesystem, tavler til sporing af afgørende opgaver og mere.
Der er endda muligheder for at automatisere rutinearbejde. For eksempel kan du opsætte regler, der sikrer, at et afgørende stykke indhold, der er produceret af en tekstforfatter, sendes direkte til en redaktør, når det uploades. Udviklerne til platformen ønskede at gøre brugeroplevelsen så bekvem som muligt, selv for fjern- og hybridarbejdere.
Som mange førende projektstyringsværktøjer kommer Asana også med adgang til integrationer til en række kraftfulde værktøjer som Slack, Outlook, Office 365 og Google Drive.
Prissætning for Asana starter med en gratis plan, hvor du kan få adgang til ubegrænsede opgaver, projekter, messages, fillagring og aktivitetslogfiler for op til 15 personer. Der er en premium-plan for $10.99 og virksomheder kan også få adgang til en virksomhedsplan ved at kontakte Asanas salgsteam.
Et af de enkleste, men mest funktionsrige projektstyringsværktøjer, der findes, Basecamp hjælper dig med at gøre alt fra at holde styr på to-do-lister til at få adgang til gruppechat i realtid. For virksomheder, der arbejder med en række fjernmedarbejdere, vil Basecamp sandsynligvis være meget tiltalende, takket være dens "automatiske check-in"-funktioner for arbejdere og mes.sage bord.
Brugere kan organisere deres Basecamp-miljø, så de passer til deres behov, få adgang til dashboards med dokumenter og filer, planlægge oplysninger og advarsler på samme side. Du kan spore projekter fra flere forskellige miljøer på samme sted, og der er også nogle fantastiske mobilapps tilgængelige.
Basecamp lover virksomheder en bedre måde at arbejde på ved at give adgang til alle kommunikationsværktøjer, tidsplanvarsler og andre funktioner på samme sted. Du kan endda integrere tredjeparts værktøjer til tidsregistrering og budgettering.
I modsætning til andre projektstyringsløsninger holder Basecamp tingene enkle med et fladt månedligt udvalg til alt, hvad du har brug for. Prisen på $99 pr. måned stiger efter en 30 dages gratis prøveperiode og inkluderer ubegrænset support til projekter og brugere.
Wrike er et attraktivt projektstyringssystem, der ligner Trello på mange måder. Ligesom Trello kan du organisere opgaver i gitter og tavler. Wrike anses dog for at være lidt enklere med adgang til Gantt-diagrammer, nyttige dashboards og en omfattende suite af rapporteringsværktøjer.
For at strømline arbejdsresultater kan virksomheder oprette tilpassede arbejdsgange for at holde deres personale på samme side med automatiserede triggere. Du kan uploade filer til dine medarbejdere, sætte deadlines og holde styr på fremskridt på en fuldt afstemt tidslinje. Der er endda adgang til et tidsregistreringsværktøj, så du ikke behøver at bekymre dig om at opsøge tredjepartsintegrationer.
Wrike er et praktisk værktøj, der fortsætter med at tilføje nye funktioner hele tiden, såsom et samarbejdskorrektur og godkendelsessystem. Du vil også være i stand til at integrere dit Wrike-miljø med andre cloud-løsninger som Google Drive. Kundeservice er fantastisk, med masser af support til folk, der har brug for ekstra vejledning med at blive sat op.
Der er ingen gratis version af Wrike. Den billigste pakke starter ved 9.80 USD om måneden for op til 5 brugere, og du kan også få adgang til en virksomhedspakke til mellem 5 og 200 brugere til 24.80 USD om måneden. Hvis du har brug for specifikke funktioner eller værktøjer, kan du kontakte Wrike for en tilpasset plan.
Bedst for brugere af MS Office-økosystemet
Ideelt, hvis du allerede er fortrolig med Microsoft Office-økosystemet, Microsoft Project er et af de længst holdbare produkter i det nuværende landskab. Introduceret i 1984, dog kun i et meget simpelt format, har Microsoft Project udviklet sig til at blive et must-have-værktøj for mange projektledere. Det har dog en lidt højere indlæringskurve end mange af de værktøjer, vi har dækket indtil videre.
Med det samme udseende som de fleste andre Microsoft Office-apps, vil Project føle sig bekendt, hvis du er vant til ting som Excel og Word. Der er ikke mange tutorials eller tip til at hjælpe dig ellers, hvilket kan gøre dette værktøj lidt komplekst. På den positive side får du enestående rapporteringsværktøjer, tilpassede projektstyringsflows og integrationer med førende værktøjer.
Adgang til funktioner som Microsoft Teams betyder, at du også kan kombinere dine projektstyringsløsninger med samarbejde, video- og lydkonferencer. Der er endda understøttelse af ting som fil og skærmdeling at hjælpe teams med at arbejde mere effektivt sammen.
Prisen starter ved ca $10 per bruger om måneden. Du kan også tilføje support til Microsoft Project i dit Office-økosystem, hvis du allerede har et Office 365-abonnement.
En af de største udfordringer ved at finde den rigtige projektstyringssoftware er at finde ud af, hvilken slags løsning du har brug for. Der er mere end én type projektstyringsløsning baseret på både implementering og use case. For eksempel inkluderer implementeringsmuligheder:
Brugstyper vil også påvirke den type projektstyringsværktøj, du vælger. For eksempel er der "engangsbrug" eller "personlige" projektstyringsværktøjer beregnet til at holde individuelle mennesker organiseret. Du kan spore dine egne huskelister, men tildel ikke opgaver til andre medarbejdere. Dette projektstyringssystem er ofte meget ligetil og enkelt, hvorfor du kan finde mange leverandører, der tilbyder personlig funktionalitet gratis.
Samarbejdende projektstyringsværktøjer er meget mere almindelige i disse dage. Disse er løsninger, som giver folk fra en række miljøer mulighed for at forbinde sig i det samme rum over et afstemt mål eller projekt. De fleste samarbejdsværktøjer kommer med en række funktioner, der hjælper nutidens teams med at forblive produktive. For eksempel kan du få tavler med træk-og-slip opgavekort og chatfunktioner, så medarbejderne kan kommunikere i realtid.
De fleste projektstyringsværktøjer vil også være fleksible nok til at integreres med andre tjenester. Dette sikrer, at du kan bygge den nøjagtige type system, du har brug for, afhængigt af din branche og dine mål. For eksempel vil du måske også implementere funktioner til budget- og faktureringsstyring eller lagerstyring
Projektstyringssoftware er teknologi designet til at hjælpe teams og små virksomheder med at holde styr på projekter og overholde afgørende deadlines. Disse værktøjer kan hjælpe eksterne og hybride teams til at arbejde mere effektivt sammen eller blot støtte en person i at få mere arbejde udført i henhold til deres specifikke tidsplaner eller behov. Der er en bred vifte af projektstyringsværktøjer tilgængelige i dag, og nogle kommer med adgang til yderligere funktioner såsom tidsregistrering og fakturering.
Der er alle slags virksomheder, der kan drage fordel af at få adgang til projektstyringssoftware. Hvis dit team har medarbejdere, der arbejder eksternt eller uden for kontoret, bør en projektstyringsløsning gøre det meget nemmere for dem at samarbejde i realtid. Du kan bruge disse tjenester til at forbedre produktiviteten og sikre, at vigtige opgaver også udføres til tiden.
Enkelheden af dit projektstyringsværktøj vil afhænge af en masse forskellige faktorer. Enklere værktøjer med færre funktioner vil tage mindre tid at lære. De fleste projektstyringstjenester er dog bygget med brugervenlighed i tankerne. Det betyder, at du burde være i stand til at finde en løsning med en ren og enkel grænseflade, praktiske funktioner og endda nyttige guider til at komme i gang.
Prisen på dit projektstyringsværktøj kan variere fra en simpel gratis softwareløsning til en dyr og kompliceret service. Virksomhedsløsninger skræddersyet til virksomheder med specifikke krav og compliancebehov vil ofte være dyrere end tilbud til små virksomheder. På trods af en indledende udgift kan en projektstyringsløsning hjælpe dig med at spare penge over tid, hvis den forbedrer dine chancer for at få arbejdet gjort hurtigt.
Den rigtige projektstyringssoftware til dig afhænger af en lang række forskellige faktorer, herunder hvor stor din virksomhed er, hvilken slags mål du ønsker at opnå, og hvor mange tjenester du har brug for. Hvis du har brug for en projektstyringssoftware, der gør det nemt at samarbejde med eksterne medlemmer af dit team, kan værktøjer som f.eks Monday.com er yderst hjælpsomme med indtjekningsfunktioner og endda beskedværktøjer til at holde folk forbundet.
Hvis du leder efter et pålideligt projektstyringsværktøj i Kanban-stil, Trello kunne være den perfekte mulighed med nem træk-og-slip-funktionalitet. For enkel funktionalitet med ekstra kundesupport er Wrike et fantastisk valg med let-at-følge myg-diagrammer.
Hvilken løsning vil du vælge? Fortæl os det i kommentarerne nedenfor.