Skærmdelingssoftware hjælper teams med at samarbejde asynkront på tværs af forskellige tidszoner. Værktøjerne er ideelle til fjerntliggende teams og gør det muligt for brugere at vise deres skærme med et par lette klik.
Fjernarbejde er stort set blevet normen på grund af pandemien. En Ivanti-undersøgelse fra 2022 fremhæver ændringen i holdninger, med 71 % af de adspurgte, der sagde, at de ville foretrække at arbejde eksternt over en forfremmelse eller endda økonomisk incitament.
Med andre ord: fantastisk software til skærmdeling er nu afgørende for din virksomhed. Det øger produktiviteten, tilgængeligheden og muliggør globalt samarbejde.
Men hvor begynder man overhovedet med så mange værktøjer på markedet? For at hjælpe dig med at finde ud af dine bedste muligheder, vil denne artikel køre ned den bedste skærmdelingssoftware fra 2023.
Her er vores top otte valg af den bedste skærmdelingssoftware.
Væven giver det bedste overordnede skærmdelingsværktøj, fordi det giver dig mulighed for at skabe meget personlige videotutorials, der kommer lige til sagen. Platformen giver dig mulighed for at optage øjeblikkelige videoer, hvor du kan indstille dagsordener, lader teammedlemmer hurtigt efterlade kommentarer og endda understøtter lukkede billedtekstfunktioner.
Hvad mere er, giver Loom dig mulighed for at sætte tonen med asynkrone videoer kendt som 'Looms'. Her kan du vedhæfte call-to-actions med specifikke ressourcer, opdatere kolleger fra forskellige tidszoner og nemt samarbejde om projekter.
Loom integreres med flere nøgleværktøjer, herunder Slack, Jira og Confluence, samt GitHub, Salesforce og Gmail. Det er den komplette pakke.
Loom kommer med tre prisplaner, som du kan betale månedligt eller årligt:
En gratis 14-dages prøveperiode er tilgængelig på forretningsplanen.
...eller tjek vores Loom Review
Zoommøder (typisk forkortet til Zoom) blev et af de mest fremtrædende navne i 2020. Det er et solidt valg til afholdelse af teammøder, salgsoplæg og onboarding-personale.
Du kan planlægge videokonferencer, co-annotere oplysninger, mens du deler skærm, og give en anden person fjernbetjening af tastatur og mus. Skærmdeling gør det muligt for værten og deltagerne at dele deres skrivebord, webbrowser, mobilenhedsskærme og endda virtuelle whiteboard.
Under møder kan deltagere klikke for at række hånden op for et spørgsmål, tænde for mikrofonen, når de taler, tilføje reaktioner eller bruge chat-messengeren. Nøgleintegrationer inkluderer Slack, Mio og Google Kalender. Der er over 1500 apps på Zoom App Marketplace.
Zoom har tre betalte niveauer og en freemium-konto, du kan betale årligt eller månedligt:
GoToMeeting samler al din kommunikation på ét sted. Det giver dig mulighed for at være vært for webkonferencer med lyd og video og op til 250 deltagere. Møder kan enten optages lokalt eller via skyen.
Mobil cloud-optagelse er en praktisk funktion for dem, der er vært for møder, og hvis du er en deltager, er der mulighed for at tage noter i sessionen, hvor noter kan deles med det samme. Deltagerne kan hurtigt dele deres skærme under møder, og drawing-funktioner er også tilgængelige.
GoToMeeting har over 25 nøgleintegrationer, inklusive Microsoft Office 365, HubSpot, og Salesforce, samt yderligere apps på GoTo MarketPlace.
GoToMeeting tilbyder tre betalte niveauer og en månedlig eller årlig betalingsmulighed:
En live demo er tilgængelig ud over en gratis 14-dages prøveperiode på forretningsplanen.
Slack er bedst til interne teams og tilbyder et virtuelt arbejdsområde med et nyttigt aktivitets- og meddelelsesfeed - søgeresultaterne viser specifikke personer, kanaler og filer.
Du kan være vært for tale- og videoopkald med op til 15 deltagere og skærmdeling via desktop-appen til intern interaktion. Slack tilbyder også private sessioner og gruppesessioner.
Slack Huddles er svaret, hvis du er træt af at skrive eller være på kamera. Disse uformelle møder giver dig mulighed for at tale direkte til din kanal med 50 deltagere eller gennem direkte migsages, og du kan dele din skærm side om side med dit team.
Slack integreres med Dropbox, Google Drive og Trello.
Slack har fire planer, og du kan vælge mellem månedlige eller årlige muligheder:
Slack giver også en gratis 30-dages prøveversion af Slack Pro.
Demodesk bruger et cloud-baseret virtuelt skrivebord til at dele skærme, filer, apps og websteder med din kunde. Ikke flere utilsigtede delinger af dit rodede skrivebord og meddelelser, der pinger under dit pitch.
Det fungerer ved at køre separat fra dit lokale skrivebord og giver dig mulighed for at oprette mødeskabeloner og øjeblikkeligt skifte mellem indhold uden at stoppe dit flow. Mens du præsenterer, kan du dele dit kamera i den samme browserfane, og klienten kan dele deres.
Demodesk lader dig også dele kontrol med flere personer på én gang. Nøgleintegrationer omfatter Salesforce Sales Cloud, HubSpot CRM og Zapier.
Demodesk har fire prismuligheder, som du kan betale månedligt eller årligt:
Google Meet var et andet populært pandemisk videokonferenceværktøj, og det er en let sag for virksomheder og teams, der allerede brug Google Workspace.
Du kan åbne Google Meet up i Google Docs eller Slides og dele dit arbejde direkte på skærmen. Møder kan arrangeres på din Gmail og synkroniseres til din kalender, og deltagere kan hurtigt få en gruppechat direkte fra den.
Du kan oversætte til spansk, portugisisk, fransk og tysk og hoste live med billedtekster, så alle bliver inkluderet – Google arbejder også på flere oversættelsesmuligheder. Nøgleintegrationer inkluderer Spotify, Slack og Instagram.
Google Meet kommer i tre planer, du kan betale for månedligt eller årligt:
TeamViewer er dedikeret skærmdelingssoftware, der muliggør sikker fjernbetjeningsadgang til servere, pc'er, betalingsterminaler og mobiler.
Du kan få adgang til din virksomheds enheder fra enhver placering, skærm og endda udskrive eksternt. TeamViewer inkluderer videokonferencesoftware – TeamViewer Meeting – som lader dig dele skærm i 4K, overføre filer, tage skærmbilleder og gruppechatte. Hver sessionsoptagelse bliver automatisk kodet og komprimeret.
Sikkerhed er heller ikke et problem med 4096 RSA og AES (256-bit) kryptering. Nøgleintegrationer omfatter Spiceworks, Microsoft Outlook og Zendesk.
TeamViewer har en freemium-konto og tre betalte planer, du kan betale årligt eller månedligt:
TeamViewer tilbyder også en gratis 14-dages prøveperiode.
Microsoft Teams erstattede Skype for Business i 2021. Det er en opgraderet version med Microsoft Office 365-apps og -tjenester, virksomheds-e-mail og lyd- og videooptagelse.
Skærmdelingsmulighederne inkluderer at give fjernadgang til andre deltagere med et par lette klik, og du kan endda skifte vært midt i mødet. Den forbedrede tavle giver dig også mulighed for at tegne og tilføje PDF'er og specifikke sider efter behov.
Små virksomheder kan vælge mellem Skype Meet Now og Microsoft Teams gratis skærmdelingsmuligheder. Begge tilbyder ligetil videokonferencemøder med 100 personer.
Microsoft Teams tilbyder fem planer, som du kan betale månedligt eller årligt:
En gratis en måneds prøveversion af Microsoft 365 Business er tilgængelig.
Gratis versioner og prøveversioner er nyttige, da du kan teste, om produktet potentielt vil fungere langsigtet og passe til din virksomheds behov. Endnu bedre, de fleste af dem giver dig mulighed for at forlade uden yderligere forpligtelser.
Når det er sagt, er det værd at huske på, at gratis prøveperioder og konti kommer med bemærkelsesværdige begrænsninger, så der skal være fleksibilitet til at opskalere, efterhånden som din virksomhed udvider.
Vores køberguide til software til skærmdeling nedenfor hjælper dig med at finde det bedste værktøj til dig.
Skærmdelingssoftware giver dig mulighed for at dele indhold fra din computerskærm med andre med det samme. Softwaren er ikke begrænset til desktops; medarbejdere kan også dele deres skærme fra deres telefoner og tablets.
At lære nogen et nyt koncept, eller hvordan man gør noget, kan være langhåret. Med skærmdeling accelereres alles læreproces visuelt med en trin-for-trin proces, og relevante filer og information deles på få sekunder.
Det samlede resultat øger produktiviteten, interessen og teamsamarbejdet.
Her er de vigtigste områder, du skal overveje, når du overvejer den rigtige skærmdelingssoftware:
Du kan finde nogle ofte stillede spørgsmål nedenfor.
Det afhænger af din virksomheds behov, men her er de vigtigste:
– At have muligheden for at skifte vært uden problemer er afgørende for videokonferencer.
– Skærmoptagelse af dit arbejde på samme tid som et kamera eller lydopkald er produktivt, sparer tid for dit team og forkorter planlagte teammøder.
– Til hverdagsbrug er screenshots og live-redigering af dokumenter i realtid med kolleger et must.
For det meste, men der er nogle risici. En af de vigtigste er utilsigtet deling af dine private oplysninger på skærmen, selvom det at tage grundlæggende forholdsregler her normalt vil afbøde dette.
Fjernadgang er anderledes, da det udgør flere sikkerhedsrisici – det er relativt nemt for en anonym person at få adgang til dine enheder. At have en anstændig sikkerhed med anti-malware og antivirusbeskyttelse er afgørende sammen med den software, du bruger.
Uovervåget fjernadgang er, hvor du hurtigt opretter en livesession fra et hvilket som helst sted og styrer en fjernenhed eller computer uden en forbindelsespartner – nogen i den anden ende af enheden. Med andre ord, øjeblikkelig adgang, når du har brug for det.
Skærmdelingssoftware er stadig vigtigere i dag og giver dig mulighed for bedre at samarbejde med andre samt mere produktivt administrere din tid.
Bare sørg for, at du har tænkt over sikkerhed, skalerbarhed, lagring, brugervenlighed og hvordan flere enheder indgår i ligningen. Samlet set kan skærmdelingsværktøjer være innovative kræfter, der ændrer kommunikationen til det bedre.
Her er vores toppicks:
Hvad er dine foretrukne værktøjer til skærmdeling? Fortæl os om dine oplevelser i kommentarerne nedenfor.