Den bedste skærmdelingssoftware i 2025

Jamie Giggs, 04. marts 2024
Den bedste skærmdelingssoftware i 2025
Begynd at sælge digitale produkter med Crevio
Crevio Logo
Crevio
Sponsoreret
5.0
(1)
$ 29.00 / måned
Crevio er en platform for skabere til at sælge digitale produkter, tjenester, kurser og adgang til andre 3.-... Lær mere om Crevio

Skærmdelingssoftware hjælper teams med at samarbejde asynkront på tværs af forskellige tidszoner. Værktøjerne er ideelle til fjerntliggende teams og gør det muligt for brugere at vise deres skærme med et par lette klik.

Fjernarbejde er stort set blevet normen på grund af pandemien. En Ivanti-undersøgelse fra 2022 fremhæver ændringen i holdninger, med 71 % af de adspurgte, der sagde, at de ville foretrække at arbejde eksternt over en forfremmelse eller endda økonomisk incitament.

Med andre ord: fantastisk software til skærmdeling er nu afgørende for din virksomhed. Det øger produktiviteten, tilgængeligheden og muliggør globalt samarbejde.

Men hvor begynder man overhovedet med så mange værktøjer på markedet? For at hjælpe dig med at finde ud af dine bedste muligheder, vil denne artikel køre ned den bedste skærmdelingssoftware fra 2023.

Hvad er den bedste skærmdelingssoftware?

Her er vores top otte valg af den bedste skærmdelingssoftware.

1. Loom

Loom Logo
4.7
(1,831)
Gratis plan tilgængelig
Loom er en videofremstillingsplatform, der er designet til at hjælpe virksomheder med at gøre det bedre og mere effektivt... Få mere at vide om Loom

Bedste samlet

Looms hjemmeside

Væven giver det bedste overordnede skærmdelingsværktøj, fordi det giver dig mulighed for at skabe meget personlige videotutorials, der kommer lige til sagen. Platformen giver dig mulighed for at optage øjeblikkelige videoer, hvor du kan indstille dagsordener, lader teammedlemmer hurtigt efterlade kommentarer og endda understøtter lukkede billedtekstfunktioner.

Hvad mere er, giver Loom dig mulighed for at sætte tonen med asynkrone videoer kendt som 'Looms'. Her kan du vedhæfte call-to-actions med specifikke ressourcer, opdatere kolleger fra forskellige tidszoner og nemt samarbejde om projekter.

Loom integreres med flere nøgleværktøjer, herunder Slack, Jira og Confluence, samt GitHub, Salesforce og Gmail. Det er den komplette pakke.

Nøglefunktioner

  • Sikre videoer: Videoer bliver uploadet over en SSL-krypteret WebSocket; de betalte planer inkluderer adgangskodebeskyttelse.
  • Øjeblikkelig upload: Rediger på Mac, Windows, Chrome, iOS og Android. Del det derefter via et enkelt link.
  • Hurtige redigeringer: Skær sektioner og fjern eventuelle vafler med fyldstoffjernelse.
  • App integrationer: Gmail, Zendesk, Dropbox, GitHub og mange flere.

Vævepris

Et skærmbillede af Looms prisplan, som kommer i tre niveauer.

Loom kommer med tre prisplaner, som du kan betale månedligt eller årligt:

  • Starter (gratis): Skærmoptagelse, seerindsigt og op til 25 fem-minutters videoer.
  • Erhverv: Omkostninger $1000 om måneden og tilbyder ubegrænset videoer og optagelseslængde, adgangskodebeskyttelse og tilpassede optagelsesdimensioner.
  • Erhvervspolitik: Inkluderer Salesforce-integration, en supportmanager og single sign-on (SAML). Du bliver nødt til at kontakte salgsafdelingen for et tilpasset tilbud.

En gratis 14-dages prøveperiode er tilgængelig på forretningsplanen.

...eller tjek vores Loom Review

2. linse zoom

Bedst til dagligt samarbejde

Et skærmbillede af Zooms hjemmeside.

Zoommøder (typisk forkortet til Zoom) blev et af de mest fremtrædende navne i 2020. Det er et solidt valg til afholdelse af teammøder, salgsoplæg og onboarding-personale.

Du kan planlægge videokonferencer, co-annotere oplysninger, mens du deler skærm, og give en anden person fjernbetjening af tastatur og mus. Skærmdeling gør det muligt for værten og deltagerne at dele deres skrivebord, webbrowser, mobilenhedsskærme og endda virtuelle whiteboard.

Under møder kan deltagere klikke for at række hånden op for et spørgsmål, tænde for mikrofonen, når de taler, tilføje reaktioner eller bruge chat-messengeren. Nøgleintegrationer inkluderer Slack, Mio og Google Kalender. Der er over 1500 apps på Zoom App Marketplace.

Nøglefunktioner

  • Videoforbedringer: Virtuelle baggrunde, filtre og touch-ups til udseendet.
  • Gratis transskription på optagelser: Optag og gem dem via skyen.
  • Planlægningsværktøjer: Arranger møder direkte fra Gmail, Outlook eller iCal.
  • Robuste forbindelser: Zoom opretholder en stabil video selv på ujævne netværk.

Zoompriser

Et skærmbillede af de fire prisplaner inklusive freemium-kontoen.

Zoom har tre betalte niveauer og en freemium-konto, du kan betale årligt eller månedligt:

  • Grundlæggende (gratis): Vær vært for ubegrænsede møder, skærmdeling, fjernbetjeningstastatur og musestyring.
  • Pro: Gruppen mødes i 30 timer, live transskriptioner og 1 GB skylager til $14.99 om måneden.
  • Erhverv: Sprogtolkninger, ubegrænsede whiteboards og møder på 300 for $19.99 om måneden.
  • Erhvervspolitik: Ubegrænset cloud-lagring, avancerede analyser og Webinar 500. Starter ved $19.99 om måneden, kontakt salgsafdelingen for flere detaljer.

3. GoToMeeting

Bedst til webkonferencer

Et skærmbillede af GoToMeetings hjemmeside.

GoToMeeting samler al din kommunikation på ét sted. Det giver dig mulighed for at være vært for webkonferencer med lyd og video og op til 250 deltagere. Møder kan enten optages lokalt eller via skyen.

Mobil cloud-optagelse er en praktisk funktion for dem, der er vært for møder, og hvis du er en deltager, er der mulighed for at tage noter i sessionen, hvor noter kan deles med det samme. Deltagerne kan hurtigt dele deres skærme under møder, og drawing-funktioner er også tilgængelige.

GoToMeeting har over 25 nøgleintegrationer, inklusive Microsoft Office 365, HubSpot, og Salesforce, samt yderligere apps på GoTo MarketPlace.

Nøglefunktioner

  • Ingen afbrydelser: Ubegrænsede møder uden tidsbegrænsninger.
  • Pendlertilstand: Vær vært for eller deltage i møder på farten, og gem mobildata.
  • Smart mødeassistent: Transskriber alle optagede møder med lethed.
  • 24 / 7 bærer: Hjælp er tilgængelig via dedikeret telefon- og websupport.

GoToMeeting-priser

Et skærmbillede af GoToMeetings prisplan, som har tre muligheder.

GoToMeeting tilbyder tre betalte niveauer og en månedlig eller årlig betalingsmulighed:

  • Professionel: 150 deltagere, ubegrænsede møder og ingen mødetidsbegrænsninger for $14.00 pr. måned.
  • Forretning: 250 deltagere, ubegrænset cloud storage, transskription og drawing værktøjer til $19.00 pr. måned.
  • Enterprise: En plan på virksomhedsniveau med en Customer Success Manager, træning og onboarding. Du skal kontakte salgsteamet for et fuldstændigt tilbud.

En live demo er tilgængelig ud over en gratis 14-dages prøveperiode på forretningsplanen.

4. slack

Bedst til interne teams

Et skærmbillede af Slacks hjemmeside.

Slack er bedst til interne teams og tilbyder et virtuelt arbejdsområde med et nyttigt aktivitets- og meddelelsesfeed - søgeresultaterne viser specifikke personer, kanaler og filer.

Du kan være vært for tale- og videoopkald med op til 15 deltagere og skærmdeling via desktop-appen til intern interaktion. Slack tilbyder også private sessioner og gruppesessioner. 

Slack Huddles er svaret, hvis du er træt af at skrive eller være på kamera. Disse uformelle møder giver dig mulighed for at tale direkte til din kanal med 50 deltagere eller gennem direkte migsages, og du kan dele din skærm side om side med dit team.

Slack integreres med Dropbox, Google Drive og Trello.

Nøglefunktioner

  • Tastatur tilgængelighed: Specifikke tastaturgenveje til ARIA-vartegn.
  • Ubegrænsede integrationer: Der er mere end 2000 apps tilgængelige i biblioteket.
  • Flere pointer: Deltagerne kan kommentere og bruge deres mus til at påpege ting, når de deler skærm.
  • Eksterne grupper: Freelancere kan bruge en gæstekonto, og du kan arbejde på projekter med andre virksomheder på Slack Connect.

Slap prissætning

Et skærmbillede af Slacks fire prisplaner, inklusive den gratis version.

Slack har fire planer, og du kan vælge mellem månedlige eller årlige muligheder:

  • Gratis: Modtag 5 GB fillagring (i alt) og en-til-en tale- og videoopkald.
  • om: 10 GB pr. teammedlem, skærmdeling og ubegrænsede app-integrationer for $8 pr. måned
  • Forretninger +: Få et ubegrænset antal kanaler, 24/7 support med fire timers første svartid og dataophold for $15 om måneden.
  • virksomhedsnet: Lås op for ubegrænsede arbejdsområder, brugerdefinerede servicevilkår og et udpeget succesteam. Du bliver nødt til at kontakte os for et komplet tilbud.

Slack giver også en gratis 30-dages prøveversion af Slack Pro.

5. Demodesk

Bedst til salgsteams

Et skærmbillede af Demodesks hjemmeside.

Demodesk bruger et cloud-baseret virtuelt skrivebord til at dele skærme, filer, apps og websteder med din kunde. Ikke flere utilsigtede delinger af dit rodede skrivebord og meddelelser, der pinger under dit pitch.

Det fungerer ved at køre separat fra dit lokale skrivebord og giver dig mulighed for at oprette mødeskabeloner og øjeblikkeligt skifte mellem indhold uden at stoppe dit flow. Mens du præsenterer, kan du dele dit kamera i den samme browserfane, og klienten kan dele deres.

Demodesk lader dig også dele kontrol med flere personer på én gang. Nøgleintegrationer omfatter Salesforce Sales Cloud, HubSpot CRM og Zapier.

Nøglefunktioner

  • Salgsressourcer: Opret spillebøger og kampkort for at præstere bedre.
  • Kundemøder: Lad kunderne vælge aftaler direkte i din kalender og få adgang til hele teamets tidsplan.
  • AI indsigt: Refract-integration muliggør automatisk dybdegående salgsopkaldsanalyse.
  • CRM integration: Få adgang til detaljer med det samme, og synkroniser dine mødenotater til dine CRM.

Demodesk-priser

Et skærmbillede af Demodesks fire betalte prisniveauer.

Demodesk har fire prismuligheder, som du kan betale månedligt eller årligt:

  • Starter: Få ubegrænsede onlinemøder og HD-lyd- og videokonferencer for 25 USD om måneden.
  • om: Modtag bookingsider, tilpasset branding og planlægningsautomatisering for $45 pr. måned.
  • Erhverv: Lås op til spillebøger, kampkort og mødeanalyse til en tilpasset pris.
  • Enterprise: Tilføj skræddersyede integrationer, API-adgang og premium-support til en skræddersyet pris.

6. Google Meet

Bedst til Google Ecosystem-brugere

Et skærmbillede af Google Meets startside.

Google Meet var et andet populært pandemisk videokonferenceværktøj, og det er en let sag for virksomheder og teams, der allerede brug Google Workspace.

Du kan åbne Google Meet up i Google Docs eller Slides og dele dit arbejde direkte på skærmen. Møder kan arrangeres på din Gmail og synkroniseres til din kalender, og deltagere kan hurtigt få en gruppechat direkte fra den.

Du kan oversætte til spansk, portugisisk, fransk og tysk og hoste live med billedtekster, så alle bliver inkluderet – Google arbejder også på flere oversættelsesmuligheder. Nøgleintegrationer inkluderer Spotify, Slack og Instagram.

Nøglefunktioner

  • YouTube -streaming: Direkte til YouTube livestreaming for at udvide dit publikum.
  • Gem optagelse: Mødeoptagelser gemmes sikkert på Google Drev.
  • Afstemninger og spørgsmål og svar: Lad alle træffe beslutninger og diskutere spørgsmål.
  • Mobil funktionalitet: Få adgang til Google Meets via din telefon eller tablet.

Google Meet-priser

Et skærmbillede af Google Meetings pristabel med tre muligheder, inklusive en freemium-mulighed.

Google Meet kommer i tre planer, du kan betale for månedligt eller årligt:

  • GoogleMeet: Få ubegrænset en times gruppemøder, billedtekster og skærmdeling gratis.
  • Google Workspace Individuel: For virksomhedsejere inkluderer det et premium Workspace sammen med afstemninger, grupperum og opkald fra 69 lande for $7.99 om måneden.
  • Google Workspace Enterprise: Vær vært for dine møder med 500 deltagere, livestreaming og spørgsmål og svar til en tilpasset pris.

7.TeamViewer

Bedst til Enterprise og fjernbetjening

Et skærmbillede af TeamViewers hjemmeside.

TeamViewer er dedikeret skærmdelingssoftware, der muliggør sikker fjernbetjeningsadgang til servere, pc'er, betalingsterminaler og mobiler.

Du kan få adgang til din virksomheds enheder fra enhver placering, skærm og endda udskrive eksternt. TeamViewer inkluderer videokonferencesoftware – TeamViewer Meeting – som lader dig dele skærm i 4K, overføre filer, tage skærmbilleder og gruppechatte. Hver sessionsoptagelse bliver automatisk kodet og komprimeret.

Sikkerhed er heller ikke et problem med 4096 RSA og AES (256-bit) kryptering. Nøgleintegrationer omfatter Spiceworks, Microsoft Outlook og Zendesk.

Nøglefunktioner

  • Adgang på tværs af platforme: Få adgang til dit Windows-skrivebord på din Mac og omvendt.
  • Detaljerede rapporter: Rapporter giver dig mulighed for at se, hvem der var ansvarlig for en specifik opgave, og hvor meget tid de havde brug for.
  • Teknisk support: Venlig support, der løser forespørgsler via telefon eller billetsystem.
  • Nulstil kodeord: Enhver mistænkelig aktivitet forårsager en automatisk nulstilling.

TeamViewer-priser

Et skærmbillede af TeamViewers tre betalte prisplaner.

TeamViewer har en freemium-konto og tre betalte planer, du kan betale årligt eller månedligt:

  • Fri plan: Gratis videokonference med skærm- og fildeling til privat brug og fem deltagere.
  • Single User: Administrer 200 enheder, hold møder med op til 10 personer, og få adgang på tværs af platforme for 34.90 USD om måneden.
  • Multi-bruger: Styr 300 enheder, hold møder med 150 deltagere og få brugeradgangsrapportering kl $102.90 pr. Måned.
  • For hold: Få adgang til 500 enheder, hold møder med 300 deltagere og få tredjepartsintegrationer til $206.90 om måneden.

TeamViewer tilbyder også en gratis 14-dages prøveperiode.

8. Microsoft Teams (tidligere Skype for Business)

Bedste nem at bruge mulighed

Et skærmbillede af Microsoft Teams hjemmeside.

Microsoft Teams erstattede Skype for Business i 2021. Det er en opgraderet version med Microsoft Office 365-apps og -tjenester, virksomheds-e-mail og lyd- og videooptagelse.

Skærmdelingsmulighederne inkluderer at give fjernadgang til andre deltagere med et par lette klik, og du kan endda skifte vært midt i mødet. Den forbedrede tavle giver dig også mulighed for at tegne og tilføje PDF'er og specifikke sider efter behov.

Små virksomheder kan vælge mellem Skype Meet Now og Microsoft Teams gratis skærmdelingsmuligheder. Begge tilbyder ligetil videokonferencemøder med 100 personer.

Nøglefunktioner

  • 99% oppetid: Nedbrud under skærmdeling er alt andet end historie.
  • Sikker og sikker: Datakryptering er tilgængelig på alle abonnementer. På de højere niveauer er der SSO, to-faktor-godkendelse og Microsoft Defender.
  • Støjdæmpning: Imponerende teknologi, der giver dig mulighed for at arbejde uden støj.
  • Øjeblikkelig udveksling af beskeder: Fastgør vigtige chats, og brug kanaler til at bestille dine samtaler.

Microsoft Teams-priser

Et skærmbillede af Microsoft Teams prisplan med fire muligheder.

Microsoft Teams tilbyder fem planer, som du kan betale månedligt eller årligt:

  • Gratis version: Ubegrænsede gruppesessioner med op til 100 deltagere og ubegrænset chatsages.
  • Væsentlige: Mødevarighed på 30 timer, 300 deltagere og support pr. møde for $4.00 pr. måned.
  • business Basic: Mødeoptagelser med transskriptioner og Office 365-apps til $6.00 pr. måned.
  • Microsoft Business Standard: Webinarer, desktop-apps til Office 365 for $12.50 pr. måned.
  • Microsoft Business Premium: Windows Defender, avanceret sikkerhed og adgangskontrol til $22.00 pr. måned.

En gratis en måneds prøveversion af Microsoft 365 Business er tilgængelig.

Den bedste gratis software til skærmdeling

Gratis versioner og prøveversioner er nyttige, da du kan teste, om produktet potentielt vil fungere langsigtet og passe til din virksomheds behov. Endnu bedre, de fleste af dem giver dig mulighed for at forlade uden yderligere forpligtelser.

Når det er sagt, er det værd at huske på, at gratis prøveperioder og konti kommer med bemærkelsesværdige begrænsninger, så der skal være fleksibilitet til at opskalere, efterhånden som din virksomhed udvider.

Købervejledning til skærmdelingssoftware

Vores køberguide til software til skærmdeling nedenfor hjælper dig med at finde det bedste værktøj til dig.

Hvad er skærmdelingssoftware?

Skærmdelingssoftware giver dig mulighed for at dele indhold fra din computerskærm med andre med det samme. Softwaren er ikke begrænset til desktops; medarbejdere kan også dele deres skærme fra deres telefoner og tablets.

Hvad er fordelene ved skærmdeling?

At lære nogen et nyt koncept, eller hvordan man gør noget, kan være langhåret. Med skærmdeling accelereres alles læreproces visuelt med en trin-for-trin proces, og relevante filer og information deles på få sekunder.

Det samlede resultat øger produktiviteten, interessen og teamsamarbejdet.

Hvad skal man kigge efter i skærmdelingssoftware?

Her er de vigtigste områder, du skal overveje, når du overvejer den rigtige skærmdelingssoftware:

  • Sikkerhed: Holder videoer, filer og klientoplysninger beskyttet og beskyttet mod angreb.
  • Skalerbarhed: Tilbyder serviceforbedringer og øger cloud storage til din virksomhed, videokonferencedeltagere og videovarighed.
  • Opbevaring: Holder dit arbejde sikkert og gemmer versioner til skyen som backup.
  • Flere enheder og platforme: Vigtigt for fjernarbejdere, freelancere og kunder.
  • Brugervenlighed: Deltagerne kan få adgang til softwaren uden besvær. Der er ingen lange downloads, forbindelsesproblemer eller vanskeligheder med at finde det, du har brug for.

Ofte stillede spørgsmål om skærmdelingssoftware

Du kan finde nogle ofte stillede spørgsmål nedenfor.

Sp: Hvilke samarbejdsfunktioner er vigtige?

Det afhænger af din virksomheds behov, men her er de vigtigste:
– At have muligheden for at skifte vært uden problemer er afgørende for videokonferencer.
– Skærmoptagelse af dit arbejde på samme tid som et kamera eller lydopkald er produktivt, sparer tid for dit team og forkorter planlagte teammøder.
– Til hverdagsbrug er screenshots og live-redigering af dokumenter i realtid med kolleger et must.

Sp: Er skærmdeling sikker?

For det meste, men der er nogle risici. En af de vigtigste er utilsigtet deling af dine private oplysninger på skærmen, selvom det at tage grundlæggende forholdsregler her normalt vil afbøde dette.

Fjernadgang er anderledes, da det udgør flere sikkerhedsrisici – det er relativt nemt for en anonym person at få adgang til dine enheder. At have en anstændig sikkerhed med anti-malware og antivirusbeskyttelse er afgørende sammen med den software, du bruger.

Q: Hvad er uovervåget fjernadgang?

Uovervåget fjernadgang er, hvor du hurtigt opretter en livesession fra et hvilket som helst sted og styrer en fjernenhed eller computer uden en forbindelsespartner – nogen i den anden ende af enheden. Med andre ord, øjeblikkelig adgang, når du har brug for det.

Valg af den bedste skærmdelingssoftware

Skærmdelingssoftware er stadig vigtigere i dag og giver dig mulighed for bedre at samarbejde med andre samt mere produktivt administrere din tid.

Bare sørg for, at du har tænkt over sikkerhed, skalerbarhed, lagring, brugervenlighed og hvordan flere enheder indgår i ligningen. Samlet set kan skærmdelingsværktøjer være innovative kræfter, der ændrer kommunikationen til det bedre.

Her er vores toppicks:

  • Væven - Bedste samlet
  • linse zoom – Bedst til dagligt samarbejde 
  • GoToMeeting – Bedst til webkonferencer 
  • Slap – Bedst til interne teams
  • Demodesk – Bedst til salgsteams
  • Google Meet – Bedst til Google Ecosystem-brugere
  • TeamViewer – Bedst til Enterprise og fjernbetjening
  • Microsoft Teams – Bedste letanvendelige mulighed

Hvad er dine foretrukne værktøjer til skærmdeling? Fortæl os om dine oplevelser i kommentarerne nedenfor.

Abonner, få softwaretilbud direkte i din indbakke.
Bliv Medlem 5,300+ andre iværksættere holde sig opdateret om alle de seneste tilbud.
Nul spam. Afmeld til enhver tid.

Relaterede Produkter

Loom Logo
4.7
(1,831)
Gratis plan tilgængelig
Loom er en videofremstillingsplatform, der er designet til at hjælpe virksomheder med at facilitere bedre og mere ef... Lær mere
Zoom Events og Webinars Logo
4.4
(276)
Fra $ 79.00/måned
Zoom kan være software, som du allerede er bekendt med, men deres videowebinar er bestemt et mo... Lær mere