Den bedste regnskabssoftware til små virksomheder i 2025

Christopher Benitez, 01. marts 2024
Den bedste regnskabssoftware til små virksomheder i 2025
Begynd at sælge digitale produkter med Crevio
Crevio Logo
Crevio
Sponsoreret
5.0
(1)
$ 29.00 / måned
Crevio er en platform for skabere til at sælge digitale produkter, tjenester, kurser og adgang til andre 3.-... Lær mere om Crevio

Små virksomheder og soloprenører er afhængige af den bedste regnskabssoftware til at holde styr på deres indkomst og økonomi. Faktisk i hvert fald 64% af virksomhederne allerede bruger regnskabssoftware til at lave deres egen bogføring.

Regnskabssoftware hjælper dig med at automatisere regnskabsopgaver og forhindre fejl, der ofte er forbundet med manuel bogføring.

Det er dog vigtigt for små virksomhedsejere at tage sig god tid, når de undersøger den mest omfattende regnskabssoftware. Ellers kan de ende med at abonnere på en tjeneste, der mangler de værktøjer, de har brug for, eller betale for meget for funktioner, de ikke ønsker.

Her er en liste over den bedste regnskabssoftware til små virksomheder sammen med deres funktioner og prisoplysninger.

Hvad er den bedste regnskabssoftware til små virksomheder?

Disse er nogle af de bedste regnskabssoftware til små virksomhedsejere.

1. Intuit QuickBooks

Bedste samlet

Bedste regnskabssoftware til små virksomheder generelt - Intuit QuickBooks Hjemmeside

Intuit QuickBooks er en af ​​de bedste – hvis ikke den bedste – regnskabssoftware, der findes i dag.

Kunder elsker produktet på grund af den måde, det forenkler regnskabsopgaver for små virksomheder. Brugere er i stand til at spore indtægter og udgifter automatisk. Det hjælper også med lønningslisten så medarbejdere og entreprenører altid bliver betalt til tiden.

Intuit QuickBooks gør alt, hvad du kan få brug for af regnskabssoftware til små virksomheder. Plus, det er så nemt at bruge, at selv begyndere vil være i stand til at samle det op uden at løbe ind i nogen problemer. Og skulle de have spørgsmål, er der masser af ressourcer, de kan henvende sig til.

Det er grunden til, at Intuit QuickBooks er sådan en udfordrer til den bedste regnskabssoftware.

Nøglefunktioner

Her er hvad Intuit QuickBooks har at byde på:

  • Administrer regninger: Organiser og betal alle dine regninger fra ét sted.
  • Spor udgifter: Synkroniser din QuickBooks konto til din bankkonto og kreditkort. Administrer din pengestrømsopgørelse fra regnskabssoftwaren.
  • Send faktura: Opret og send professionelle fakturaer og få betalt dobbelt så hurtigt.
  • Kør rapporter: Se, hvor godt din lille virksomhed klarer sig. Tilpas dine egne professionelle rapporter med forretningspartnere.
  • Maksimer skattefradrag: Match kvitteringsbilleder med transaktioner og sorter dem automatisk i skattekategorier.

Intuit QuickBooks Priser

Intuit QuickBooks Priser

Der er fire Intuit QuickBooks planer tilgængelige. Simpel start er $12.50/måned, Essentials er $25/måned, Plus er $40/måned, og Avanceret er $90/måned.

Det skal påpeges, at disse priser kun er for de første tre måneder og fordobles efterfølgende.

2. FreshBooks

Bedst til brugervenlighed

FreshBooks hjemmeside

FreshBooks er en regnskabssoftware til små virksomheder, der er kendt for sin brugervenlighed, især for dem, der er nybegyndere i udgiftssporing.

En af dens bedste regnskabsfunktioner er dens professionelle fakturering. Det er i stand til i detaljer at vise det arbejde, en medarbejder har udført, og hvor meget det har kostet. Det eneste, der er tilbage at gøre, er at sende det til kunderne sammen med betalingsmuligheder (inklusive kreditkort). Der er endda en mulighed for at sende betalingspåmindelser.

Men FreshBooks kan også gøre andre ting som at holde styr på udgifter og arbejdsfremskridt, samarbejde med entreprenører og kunder, behandle betalinger og generere rapporter.

Nøglefunktioner

Her er, hvad du kan forvente af denne online regnskabssoftware:

  • Fakturering: Tilpas professionelle fakturaer, som du kan sende til kunder. Vis dem, hvad du har gjort, og hvor meget det har kostet.
  • Udgifter: Hold styr på alle dine udgifter ved hjælp af kvitteringsbilleder, e-mailkvitteringer og bankoplysninger.
  • Tidsregistrering: Log ind med tidsregistreringsfunktionen og føj den automatisk til din faktura.
  • Projekter: Start et projekt for at samarbejde med kunder og andre samarbejdspartnere. Se, hvad alle på dit hold laver på et givet tidspunkt.
  • Rapportering: Spor hver dollar, du har brugt på din virksomhed. Se alle foretagne betalinger og se, hvor rentabel din lille virksomhed er blevet.

FreshBooks-priser

FreshBooks-priser

FreshBooks tilbyder fire planer: Lite ($4.50/måned), Plus ($7.50/måned), Premium ($15/måned) og Custom. Du kan også vælge at betale på årsbasis.

3. Sage

Bedst til mikrovirksomheder

Sage Hjemmeside

Hvad angår regnskabssoftware, Sage kan være det bedste valg for mikrovirksomheder. Denne software er specialiseret i at levere løsninger til dem i kategorierne konstruktion, fremstilling og fast ejendom. Det tilbyder dog også løsninger, der er ideelle for en person med en mikro- eller lille virksomhed.

Det skal påpeges, at Sage sælger sine funktioner som selvstændige produkter. Afhængigt af hvordan du ser det, kan dette være en god ting (da du ikke skal betale for funktioner, du har brug for) eller en dårlig aftale (fordi du skal bruge mere for at få alle de værktøjer, du har brug for).

Hvis du ønsker at få alle funktioner som lagerstyring og betalingsintegration, bør du overveje at få Sage 50 sky. Men hvis alt hvad du behøver er regnskabsværktøjer, Sage Regnskab burde være nok til at komme i gang.

Nøglefunktioner

Hvis du abonnerer på Sage Regnskab, her er de funktioner, du kan forvente:

  • Faktura: Oprette og sende fakturaer til kunder.
  • Sporing: Få en fornemmelse af, hvor meget du skylder for at gøre fakturering nemmere.
  • Send tilbud og overslag: Send tilbud og estimater til kunder og andre interessenter.

Sage Regnskabsprissætning

Sage Regnskabsprissætning

Sage Regnskab Startplan starter kl $10/måned, mens den Sage Regnskabsplanen er $7.50/måned i de første seks måneder, før den hopper til $25/måned.

4.Xero

Bedst til integrationer

Xero hjemmeside

Xero er en regnskabssoftware til små virksomhedsejere, der i øjeblikket har over 3 millioner abonnenter. Det gør regnskab så praktisk, fordi det giver brugerne adgang til alle deres fakturaer, kontakter og konti på ét sted.

Brugere kan forbinde deres Xero-konto til deres bank for at synkronisere økonomiske oplysninger. Og det giver dem mulighed for at samarbejde med andre i realtid.

Men det, der får Zero til at skille sig ud, er dens integrationer. Xero App Store har en masse tilgængelige værktøjer, der tilføjer mere funktionalitet til hver konto. Der er 60 apps alene under regnskabskategorien.

Nøglefunktioner

Her er nogle af de funktioner, som ejere af små virksomheder kan forvente af Xero:

  • Betale regninger: Spor og betal alle dine regninger til tiden. Se en oversigt over dine pengestrømme og kreditorer.
  • Bankforbindelse: Tilslut din Xero-konto til din bank for at konfigurere bankfeeds.
  • Accepter betalinger: Bliv betalt dobbelt så hurtigt gennem Stripe, GoCardless og andre metoder.
  • Optag data: Få dine dokumenter ind i Xero automatisk.
  • Lager: Hold øje med dit lager ved hjælp af Xeros lagersoftware.

Xero-prisfastsættelse

Xero-prisfastsættelse

Der er tre tilgængelige Xero-planer: Tidlig ($12/måned), Voksende ($34/måned) og Etableret ($65/måned). Du kan opsige dit abonnement med en måneds varsel.

5. Pænt

Bedst til selvstændige brugere

Pæn hjemmeside

Neat er den bedste regnskabssoftware til selvstændige brugere. Det er i stand til at gøre de ting, som freelancere eller soloprenører måske har brug for for at styre deres økonomi.

Dette produkt har regnskabssoftware, der viser brugerne deres kassebeholdning, topomkostninger og salgsdata på et enkelt blik. Neat tilbyder også finansiel dokumentstyring, så brugere kan få adgang til kvitteringer, kontoudtog og fakturaer, uanset hvor de er.

Skal du sende en faktura? Det kan du også med Neat. Brugere kan spore deres fakturaer og betalinger. Og da alt er registreret ét sted, kan du forblive organiseret, da din lille virksomhed genererer mere salg.

Nøglefunktioner

Her er nogle af de funktioner, der gør Neat til en levedygtig mulighed for små virksomheder:

  • Regnskab: Se målinger, der hjælper dig med at forstå dine indtægter, udgifter, topudgifter og meget mere.
  • Håndtering af finansielle dokumenter: Optag dine fysiske regnskabsdokumenter og gem dem i skyen for ro i sindet.
  • Fakturering: Administrer alle dine fakturaer og betalinger. Giv kunderne mulighed for nemt at sende penge til dig.

Pæn prissætning

Pæn prissætning

Der er kun én pæn pris tilgængelig: $24/måned faktureret årligt. Hvis du beslutter dig for at betale månedligt, vil det bringe omkostningerne op på $29/måned.

6. Zoho Bøger

Bedst til Zoho Økosystembrugere

Zoho Bøgers hjemmeside

Hvis du allerede er investeret i Zoho økosystem, så er der ikke noget bedre regnskabssoftware til dig end Zoho Bøger. Det giver end-to-end regnskabstjenester og samarbejdsværktøjer til at hjælpe små virksomheder med at trives og trives.

Endnu bedre, Zoho brugere kan integrere med mere end 50 af virksomhedens apps. Gennem disse apps kan brugerne drive deres virksomheder, uanset hvor de er.

Med Zoho Bøger, brugere kan oprette fakturaer, sende betalingspåmindelser, oprette og sende indkøbsordrer, holde styr på deres beholdning, synkronisere data fra deres banker og mere.

Nøglefunktioner

Du kan udføre følgende opgaver med Zoho Bøger:

  • Tilgodehavender og gæld: Opret fakturaer og følg op på udestående betalinger til dig. Hold øje med, hvor dine penge bliver af.
  • Lager: Hold øje med din beholdning, og indstil derefter et genbestillingspunkt for at genopbygge lagre, når du er ved at løbe tør.
  • Tidsregistrering: Ved, hvor meget tid du eller dine medarbejdere bruger på projekter, og send fakturaer direkte til kunderne.
  • Kontaktpersoner: Hav alle dine forretningskontakter på ét sted, og beskyt deres betalingsoplysninger for at debitere dem automatisk for tilbagevendende transaktioner.
  • Rapporter: Opret resultatopgørelser og lageroversigtsrapporter.

Zoho Priser for bøger

Zoho Priser for bøger

Zoho Bøger er en gratis regnskabssoftware til virksomheder med en omsætning på mindre end $50K om måneden. Ellers skal du betale $10/måned (faktureres årligt) for standardplanen, $20/måned (faktureres årligt) for den professionelle plan, eller $30/måned (faktureres årligt) for Premium-planen.

7. Kasho

Bedst til opstart

Kashoo hjemmeside

Kashoo annoncerer sig selv som verdens enkleste regnskabssoftware. Og dets brugervenlige layout og design tyder på lige så meget.

Hvis du kun skal sende fakturaer, acceptere betalinger, sende estimater og spore din indkomst og kunder, så kan du prøve Kashoos gratis regnskabssoftware kaldet TrulySmall Invoices. Men hvis du har brug for flere funktioner som sporing af moms, bør du gå efter TrulySmall Accounting. Hvis du har brug for alle tilgængelige værktøjer, er det, når du skifter til Kashoo-planen.

TrulySmall-planerne gør Kashoo ideel til startups, fordi disse regnskabsløsninger er virkelig overkommelige.

Nøglefunktioner

Her er, hvad Kashoo-softwaren til små virksomheder har at tilbyde:

  • Indtastning af data: Slip af med overflødige opgaver som dataindtastning og manuel import. Organiser et års transaktioner på under 30 minutter.
  • Kvitteringer: Upload dine kvitteringer og gem dem alle i Kashoo.
  • Betalinger: Konfigurer dine betalinger, så alle kundebetalinger automatisk går til din bankkonto.
  • Faktura: Overvåg al din fakturaaktivitet og hold styr på, hvilke kunder der har betalt eller ej.

Kashoo-priser

Kashoo-priser

Kashoo TrulySmall Invoices starter ved $0/måned. TrulySmall Accounting er $20/måned. Og Kashoo er $30/måned.

Købervejledning til regnskabssoftware til små virksomheder

Har du brug for hjælp til at vælge den rigtige regnskabsløsning? Bare rolig. Vi har dig dækket.

Hvad er regnskabssoftware til små virksomheder?

Regnskabssoftware gør det nemmere for små virksomheder at administrere og holde styr på deres udgifter og tilgodehavender.

Typisk skal en virksomhedsejer hyre en bogholder til at udføre disse opgaver. Men ved at bruge regnskabssoftware kan små virksomheder komme uden om det og selv styre deres økonomi - og dermed spare dem for at skulle betale flere medarbejdere.

Hvad er fordelene ved regnskabssoftware til små virksomheder?

Regnskabssoftware gør det muligt for små virksomhedsejere at automatisere opgaver, der normalt tager meget tid.

Disse opgaver omfatter udarbejdelse af fakturaer, modtagelse af betalinger fra kunder, overvågning af foretagne betalinger, genbestilling af lagerbeholdning og rapportering.

Godt regnskabssoftware bør også være i stand til at hjælpe sine brugere med at forstå status for deres virksomhedsøkonomi med et øjeblik.

Der er også regnskabsværktøjer til små virksomheder, der giver små til mellemstore virksomheder mulighed for at oprette projekter og implementere tidsregistrering for at overvåge deres medarbejderes aktiviteter. Dette er især nyttigt, når det er tid til det arbejde med løn.

Hvad skal man kigge efter i en regnskabssoftware til små virksomheder?

Her er, hvad du skal holde øje med, mens du leder efter bogføringssoftware.

  • Regnskabsfunktioner: Gå over alle de listede funktioner, som regnskabssoftwaren tilbyder. Sørg for, at den har alt, hvad du har brug for.
  • Pris: Små virksomheder har mindre budget at arbejde med. Find en regnskabssoftware, som du har råd til, men som kan hjælpe dig med at skalere efter behov.
  • Begrænsninger: Find regnskabssoftware med få begrænsninger. Se efter udtryk som ubegrænsede brugere, ubegrænsede fakturaer, lagersporing og lignende fordele.
  • Customer Support: Du ønsker at arbejde med regnskabssoftware med fremragende kundeforhold.

Ofte stillede spørgsmål om regnskabssoftware til små virksomheder

Hvilken software bruger de fleste små virksomheder?

En lille virksomhed kan bruge et regnskabsværktøj som Kashoo, Neat eller Sage. Nogle organisationer bruger også FreshBooks eller Intuit QuickBooks Online.

Kan en lille virksomhed lave sit eget regnskab?

Sikkert. Med den rigtige software kan enhver udføre regnskabsopgaver som indtægts- og udgiftssporing, finansiel rapportering og meget mere.

Er der økonomisk overkommelig regnskabssoftware?

Ja. Der er endda virksomheder som Kashoo, der tilbyder en gratis version af sin software til alle, der gerne vil prøve det.

Kan jeg bruge Excel til bogføring?

Selvom du kan bruge Excel til at holde et register over dine økonomiske data, kan det ikke automatisere bogføringsopgaver på samme måde som den bedste regnskabssoftware kan.

Valg af den bedste regnskabssoftware til små virksomheder

Det er vigtigt for små virksomheder at lede efter den næste overordnede regnskabssoftware, som de har råd til.

Selvom det kan virke som en ekstra omkostning, vil regnskabsværktøjer faktisk spare dig for at begå dyre fejl og hjælpe dig med at drive din drift effektivt. Det automatiserer opgaver, der ellers ville tage det meste af din tid, såsom håndtering af banktransaktioner og tilbagevendende fakturaer.

Den rigtige regnskabsløsning vil spare dig for hovedpine, som du måske vil opleve senere hen.

Her er en hurtig oversigt over bogføringssoftwaren nævnt på denne liste:

  • Intuit QuickBooks: Vælg dette, hvis du vil have den bedste overordnede software på denne liste.
  • Friske bøger: Hvis du er ny til regnskabssoftware, er dette den bedste løsning for dig.
  • Sage: Sage er fantastisk til mikrovirksomheder.
  • Pænt: Brug Neat, hvis du er selvstændig.
  • Kashoo: Kashoo er ideel til nystartede virksomheder.

Gik vi glip af dit foretrukne regnskabsværktøj? Kommenter nedenfor, hvis du har andre forslag.

Christopher Benitez er freelanceskribent, der har specialiseret sig i det digitale marketingfelt. Hans arbejde er blevet offentliggjort om SEO og affiliate marketing-specifikke nicher som Monitor Backlinks, Niche Pursuits, Web Hosting Secret Revealed og andre.
Abonner, få softwaretilbud direkte i din indbakke.
Bliv Medlem 5,300+ andre iværksættere holde sig opdateret om alle de seneste tilbud.
Nul spam. Afmeld til enhver tid.

Relaterede Produkter

QuickBooks Online logo
4.1
(3,202)
Starter ved $30,00/måned
Som en af ​​de bedst kendte regnskabs- og finanssoftwarevirksomheder i dag, Quickbooks tilbyder en c... Lær mere
Sage Business Cloud Accounting Logo
4.2
(61)
Fra $ 7.50/måned
Sage Business Cloud Accounting er et online regnskabsværktøj til store og små virksomhedsejere. Det... Lær mere
Zoho Bøger logo
4.4
(8)
Gratis plan tilgængelig
Zoho Books er en omfattende regnskabssoftware designet til små og mellemstore virksomheder.... Lær mere