Små virksomheder og soloprenører er afhængige af den bedste regnskabssoftware til at holde styr på deres indkomst og økonomi. Faktisk i hvert fald 64% af virksomhederne allerede bruger regnskabssoftware til at lave deres egen bogføring.
Regnskabssoftware hjælper dig med at automatisere regnskabsopgaver og forhindre fejl, der ofte er forbundet med manuel bogføring.
Det er dog vigtigt for små virksomhedsejere at tage sig god tid, når de undersøger den mest omfattende regnskabssoftware. Ellers kan de ende med at abonnere på en tjeneste, der mangler de værktøjer, de har brug for, eller betale for meget for funktioner, de ikke ønsker.
Her er en liste over den bedste regnskabssoftware til små virksomheder sammen med deres funktioner og prisoplysninger.
Disse er nogle af de bedste regnskabssoftware til små virksomhedsejere.
Intuit QuickBooks er en af de bedste – hvis ikke den bedste – regnskabssoftware, der findes i dag.
Kunder elsker produktet på grund af den måde, det forenkler regnskabsopgaver for små virksomheder. Brugere er i stand til at spore indtægter og udgifter automatisk. Det hjælper også med lønningslisten så medarbejdere og entreprenører altid bliver betalt til tiden.
Intuit QuickBooks gør alt, hvad du kan få brug for af regnskabssoftware til små virksomheder. Plus, det er så nemt at bruge, at selv begyndere vil være i stand til at samle det op uden at løbe ind i nogen problemer. Og skulle de have spørgsmål, er der masser af ressourcer, de kan henvende sig til.
Det er grunden til, at Intuit QuickBooks er sådan en udfordrer til den bedste regnskabssoftware.
Her er hvad Intuit QuickBooks har at byde på:
Der er fire Intuit QuickBooks planer tilgængelige. Simpel start er $12.50/måned, Essentials er $25/måned, Plus er $40/måned, og Avanceret er $90/måned.
Det skal påpeges, at disse priser kun er for de første tre måneder og fordobles efterfølgende.
FreshBooks er en regnskabssoftware til små virksomheder, der er kendt for sin brugervenlighed, især for dem, der er nybegyndere i udgiftssporing.
En af dens bedste regnskabsfunktioner er dens professionelle fakturering. Det er i stand til i detaljer at vise det arbejde, en medarbejder har udført, og hvor meget det har kostet. Det eneste, der er tilbage at gøre, er at sende det til kunderne sammen med betalingsmuligheder (inklusive kreditkort). Der er endda en mulighed for at sende betalingspåmindelser.
Men FreshBooks kan også gøre andre ting som at holde styr på udgifter og arbejdsfremskridt, samarbejde med entreprenører og kunder, behandle betalinger og generere rapporter.
Her er, hvad du kan forvente af denne online regnskabssoftware:
FreshBooks tilbyder fire planer: Lite ($4.50/måned), Plus ($7.50/måned), Premium ($15/måned) og Custom. Du kan også vælge at betale på årsbasis.
Hvad angår regnskabssoftware, Sage kan være det bedste valg for mikrovirksomheder. Denne software er specialiseret i at levere løsninger til dem i kategorierne konstruktion, fremstilling og fast ejendom. Det tilbyder dog også løsninger, der er ideelle for en person med en mikro- eller lille virksomhed.
Det skal påpeges, at Sage sælger sine funktioner som selvstændige produkter. Afhængigt af hvordan du ser det, kan dette være en god ting (da du ikke skal betale for funktioner, du har brug for) eller en dårlig aftale (fordi du skal bruge mere for at få alle de værktøjer, du har brug for).
Hvis du ønsker at få alle funktioner som lagerstyring og betalingsintegration, bør du overveje at få Sage 50 sky. Men hvis alt hvad du behøver er regnskabsværktøjer, Sage Regnskab burde være nok til at komme i gang.
Hvis du abonnerer på Sage Regnskab, her er de funktioner, du kan forvente:
Sage Regnskab Startplan starter kl $10/måned, mens den Sage Regnskabsplanen er $7.50/måned i de første seks måneder, før den hopper til $25/måned.
Xero er en regnskabssoftware til små virksomhedsejere, der i øjeblikket har over 3 millioner abonnenter. Det gør regnskab så praktisk, fordi det giver brugerne adgang til alle deres fakturaer, kontakter og konti på ét sted.
Brugere kan forbinde deres Xero-konto til deres bank for at synkronisere økonomiske oplysninger. Og det giver dem mulighed for at samarbejde med andre i realtid.
Men det, der får Zero til at skille sig ud, er dens integrationer. Xero App Store har en masse tilgængelige værktøjer, der tilføjer mere funktionalitet til hver konto. Der er 60 apps alene under regnskabskategorien.
Her er nogle af de funktioner, som ejere af små virksomheder kan forvente af Xero:
Der er tre tilgængelige Xero-planer: Tidlig ($12/måned), Voksende ($34/måned) og Etableret ($65/måned). Du kan opsige dit abonnement med en måneds varsel.
Neat er den bedste regnskabssoftware til selvstændige brugere. Det er i stand til at gøre de ting, som freelancere eller soloprenører måske har brug for for at styre deres økonomi.
Dette produkt har regnskabssoftware, der viser brugerne deres kassebeholdning, topomkostninger og salgsdata på et enkelt blik. Neat tilbyder også finansiel dokumentstyring, så brugere kan få adgang til kvitteringer, kontoudtog og fakturaer, uanset hvor de er.
Skal du sende en faktura? Det kan du også med Neat. Brugere kan spore deres fakturaer og betalinger. Og da alt er registreret ét sted, kan du forblive organiseret, da din lille virksomhed genererer mere salg.
Her er nogle af de funktioner, der gør Neat til en levedygtig mulighed for små virksomheder:
Der er kun én pæn pris tilgængelig: $24/måned faktureret årligt. Hvis du beslutter dig for at betale månedligt, vil det bringe omkostningerne op på $29/måned.
Hvis du allerede er investeret i Zoho økosystem, så er der ikke noget bedre regnskabssoftware til dig end Zoho Bøger. Det giver end-to-end regnskabstjenester og samarbejdsværktøjer til at hjælpe små virksomheder med at trives og trives.
Endnu bedre, Zoho brugere kan integrere med mere end 50 af virksomhedens apps. Gennem disse apps kan brugerne drive deres virksomheder, uanset hvor de er.
Med Zoho Bøger, brugere kan oprette fakturaer, sende betalingspåmindelser, oprette og sende indkøbsordrer, holde styr på deres beholdning, synkronisere data fra deres banker og mere.
Du kan udføre følgende opgaver med Zoho Bøger:
Zoho Bøger er en gratis regnskabssoftware til virksomheder med en omsætning på mindre end $50K om måneden. Ellers skal du betale $10/måned (faktureres årligt) for standardplanen, $20/måned (faktureres årligt) for den professionelle plan, eller $30/måned (faktureres årligt) for Premium-planen.
Kashoo annoncerer sig selv som verdens enkleste regnskabssoftware. Og dets brugervenlige layout og design tyder på lige så meget.
Hvis du kun skal sende fakturaer, acceptere betalinger, sende estimater og spore din indkomst og kunder, så kan du prøve Kashoos gratis regnskabssoftware kaldet TrulySmall Invoices. Men hvis du har brug for flere funktioner som sporing af moms, bør du gå efter TrulySmall Accounting. Hvis du har brug for alle tilgængelige værktøjer, er det, når du skifter til Kashoo-planen.
TrulySmall-planerne gør Kashoo ideel til startups, fordi disse regnskabsløsninger er virkelig overkommelige.
Her er, hvad Kashoo-softwaren til små virksomheder har at tilbyde:
Kashoo TrulySmall Invoices starter ved $0/måned. TrulySmall Accounting er $20/måned. Og Kashoo er $30/måned.
Har du brug for hjælp til at vælge den rigtige regnskabsløsning? Bare rolig. Vi har dig dækket.
Regnskabssoftware gør det nemmere for små virksomheder at administrere og holde styr på deres udgifter og tilgodehavender.
Typisk skal en virksomhedsejer hyre en bogholder til at udføre disse opgaver. Men ved at bruge regnskabssoftware kan små virksomheder komme uden om det og selv styre deres økonomi - og dermed spare dem for at skulle betale flere medarbejdere.
Regnskabssoftware gør det muligt for små virksomhedsejere at automatisere opgaver, der normalt tager meget tid.
Disse opgaver omfatter udarbejdelse af fakturaer, modtagelse af betalinger fra kunder, overvågning af foretagne betalinger, genbestilling af lagerbeholdning og rapportering.
Godt regnskabssoftware bør også være i stand til at hjælpe sine brugere med at forstå status for deres virksomhedsøkonomi med et øjeblik.
Der er også regnskabsværktøjer til små virksomheder, der giver små til mellemstore virksomheder mulighed for at oprette projekter og implementere tidsregistrering for at overvåge deres medarbejderes aktiviteter. Dette er især nyttigt, når det er tid til det arbejde med løn.
Her er, hvad du skal holde øje med, mens du leder efter bogføringssoftware.
En lille virksomhed kan bruge et regnskabsværktøj som Kashoo, Neat eller Sage. Nogle organisationer bruger også FreshBooks eller Intuit QuickBooks Online.
Sikkert. Med den rigtige software kan enhver udføre regnskabsopgaver som indtægts- og udgiftssporing, finansiel rapportering og meget mere.
Ja. Der er endda virksomheder som Kashoo, der tilbyder en gratis version af sin software til alle, der gerne vil prøve det.
Selvom du kan bruge Excel til at holde et register over dine økonomiske data, kan det ikke automatisere bogføringsopgaver på samme måde som den bedste regnskabssoftware kan.
Det er vigtigt for små virksomheder at lede efter den næste overordnede regnskabssoftware, som de har råd til.
Selvom det kan virke som en ekstra omkostning, vil regnskabsværktøjer faktisk spare dig for at begå dyre fejl og hjælpe dig med at drive din drift effektivt. Det automatiserer opgaver, der ellers ville tage det meste af din tid, såsom håndtering af banktransaktioner og tilbagevendende fakturaer.
Den rigtige regnskabsløsning vil spare dig for hovedpine, som du måske vil opleve senere hen.
Her er en hurtig oversigt over bogføringssoftwaren nævnt på denne liste:
Gik vi glip af dit foretrukne regnskabsværktøj? Kommenter nedenfor, hvis du har andre forslag.