Den ultimative liste over e-handelsstatistikker for 2024

Rebekah Carter, 06. september 2022
Den ultimative liste over e-handelsstatistikker for 2024

E-handelsmarkedet er enormt.

I begyndelsen af ​​2021, e-handelssalg ramte 4.891 mia. I 2024 siger eksperter, at vi er steget til omkring 6.388 milliarder dollars om året.

Efterspørgslen efter fleksible, enkle og bekvemme købsmuligheder har været stigende i årevis nu. Siden ankomsten af ​​de første onlinebutikker er virksomheder hurtigt begyndt at lukke fysiske steder til fordel for mere omkostningseffektive online-enheder.

Da pandemien i 2020 ramte, og butikker blev tvunget til at lukke, blev onlinekøb det nye normale. Ifølge de seneste statistikker steg den globale andel af e-handel i detailhandlen fra 14% i 2019 til 17% i 2020.

I dag skal vi undersøge nogle af de største e-handelsstatistikker, du har brug for at kende i år. Uanset om du planlægger at vælge hurtigt den bedste e-handelsplatform og åbner din egen netbutik, eller du bare leder efter indsigt i, hvad du kan forvente i branchen, vil denne guide hjælpe.

Nøglestatistik for e-handel – Redaktørens valg

  • Op til 95 % af salget forventes at blive udført via e-handel i 2040.
  • Salget af stormagasiner forventes at falde med 60 % ved udgangen af ​​2021
  • I USA steg e-handelssalget med 44 % mellem 2019 og 2020
  • Omkring 51 % af nutidens online shoppere foretager køb via telefoner
  • Der er mere end 2 milliarder mennesker, der køber online på verdensplan

E-handelsstatistik: Generel markedsstatistik

1. 95 % af købene vil ske online i 2040

(Nasdaq)

Selv før pandemien offentliggjorde Nasdaq en rapport i 2017, der tyder på, at størstedelen af ​​indkøbene vil ske i e-handelsmiljøet i 2040. I de næste 30 år vil omkring 95 % af al shopping skifte online, ifølge Nasdaq.

2. Kreditkort og digitale betalingssystemer er mest almindelige til nethandel

(Shopify)

Ifølge undersøgelser fra Shopify har omkring 57 % af online-kunderne købt noget fra en global eller oversøisk forhandler. Den foretrukne betalingsmetode for disse kunder varierer rundt om i verden. Kreditkort er dog generelt det mest almindelige valg på verdensplan og understøtter omkring 53 % af transaktionerne. Digitale betalingssystemer muliggør 43% af salget, og debetkort bruges til omkring 38% af salget. Digitale betalingssystemer er den mest populære mulighed i Kina og Vesteuropa.

3. 2.14 milliarder mennesker handler online.

(Statisa)

Fra 2021 er antallet af aktive digitale købere i verden omkring 2.14 milliarder. For at sætte det i perspektiv, er det over en fjerdedel (27.6%) af den globale befolkning på 7.74 milliarder. Antallet af online shoppere er vokset drastisk de seneste år. Der var 900 millioner flere købere i 2021, end der var i 2020, for eksempel.

4. Der er anslået 12-124 millioner e-handelssider på verdensplan

(WP Forms)

Ifølge WP Forms er der omkring 12-24 millioner aktive e-handelssider rundt omkring i verden. Mindre end en million af disse websteder tjener dog mere end 1,000 USD i omsætning hvert år. På trods af markedets mætning er der stadig masser af plads til nye konkurrenter at komme og drage fordel af e-handelsmarkedet.

E-handelsstatistik: Købers adfærd

5. Mangel på gratis fragt er den mest almindelige årsag til at undgå et køb

(Digital handel)

Omkring 28 % af kunderne siger, at de undgår at købe på grund af manglende mulighed for gratis forsendelse. Yderligere 23 % siger, at dette problem forhindrer dem i at konvertere omkring halvdelen af ​​tiden, og yderligere 23 % siger, at det er et problem "en gang imellem." Ud over problemer med gratis forsendelse er almindelige grunde til at beslutte sig for et køb at være bekymret for, at varen ikke ville ankomme til tiden (44 %) og ikke have en klar leveringsdato (20 %).

6. 43% af amerikanerne handler online i sengen

(BusinessWire)

BusinessWire fandt ud af, at omkring 43 % af amerikanerne handler efter produkter, når de er i seng, mens omkring 25 % handler online, mens de besøger en detailbutik. Yderligere 23 % af kunderne siger, at de ofte handler, når de er på kontoret, og 20 % tjekker digitale butikker, når de er på badeværelset.

7. Amazon er den største konkurrent til e-handelsbutikker i millennials

(Statista)

Amazon er den største destination for at shoppe produkter online blandt millennials. Hvert femte årtusinde siger, at de går til Amazon først, når de leder efter et produkt online. Omkring 59 % siger også, at de altid eller ofte begynder deres køb med en tur til Amazon. Statista er enig i Amazons magt og udnævner den til den førende online forhandler efter antal besøg.

Men omkring 87 % af millennials siger også, at de er meget tilbøjelige til at kigge på forskellige websteder eller apps, før de køber.

8. 33.6 % af kunderne slår prissammenligninger op, mens de er i en butik

(Pymnts.com)

Selv når de handler i den fysiske verden, leder forbrugerne stadig efter et bedre tilbud online. Ifølge undersøgelsen af ​​fjernbetalinger fra Pyments.com bruger omkring 46.4 % af kunderne deres telefon til at søge efter rabatter online eller få et bedre tilbud. Omkring 48.1 % af kunderne siger, at de leder efter rabatter, hver gang de er i en butik, 35.5 % siger, at de slår produktoplysninger op, og 39.8 % rapporterer, at de sammenligner priser "noget af tiden".

9. 81% af kunderne undersøger deres produkt før køb

(Stævning)

Forskning er afgørende for e-handelssalg, hvor omkring 81 % af kunderne søger information om et produkt, før de foretager et køb. Manglen på information eller anmeldelser er særligt problematisk for Millennials. Ifølge Inviqa.com siger omkring 40 % af kunderne, at mangel på anmeldelser eller information er den største udfordring, de står over for, når de handler online. 93 % af millennials siger også, at de sandsynligvis eller meget tilbøjelige til at læse anmeldelser før et køb.

10. 81 % af kunderne stoler først på deres venners og families råd

(HubSpot)

Omkring 81 % af kunderne siger, at de stoler på deres venners og families råd, når de handler online frem for en virksomheds råd. Omkring 55 % siger, at de ikke stoler så meget på virksomheder, som de plejede, og 65 % stoler ikke på pressemeddelelser fra virksomheder. 71 % af forbrugerne reagerer ikke på sponsorerede annoncer på sociale netværk, og 69 % stoler ikke på reklamer.

1-tillid-i-virksomhed

11. Lokaliseret sprog er afgørende for globale indkøb

(Shopify)

Ifølge Shopifys indsigt i globale indkøb vil omkring 65 % af kunderne foretrække indhold på deres eget sprog, selvom det ikke er oversat perfekt. Omkring 40 % af kunderne nægter helt at købe i en butik, hvis indholdet er på et andet sprog. Omkring 66 % af kunderne bruger onlineoversættelse for at hjælpe dem med at forstå en butik.

12. 3 ud af 4 forbrugere køber fra deres smartphones

(Oberlo)

Antallet af mennesker, der får adgang til mobile shoppingmuligheder, vokser. Tre ud af fire kunder siger, at de køber online fra deres smartphone for at spare tid. Oberlo anslår, at mobilhandel vil have en værdi på 3.56 billioner USD i 2021, mens Insider Intelligence mener, at mobilhandelsvolumen vil udgøre 44 % af e-handelstransaktioner i 2024.

13. Onlinebutikker med tilstedeværelse på sociale medier har i gennemsnit op til 32 % mere salg

(BigCommerce)

Ifølge en undersøgelse af de samlede data fra over 20,000 e-handelswebsteder, øger tilstedeværelsen af ​​sociale medier salget. I gennemsnit vil butikker med mindst én social konto i gennemsnit sælge op til 32 % mere end sider uden sociale medier. Den mellemliggende Facebook-kanal for en e-handelsvirksomhed vokser også med et gennemsnit på omkring 8 % om måneden.

14. Kunder, der henvises til en e-handelsbutik af Instagram, har en gennemsnitlig ordreværdi på 65 USD

(Shopify)

At opmuntre kunder til at besøge din butik fra sociale medier kan gøre en enorm forskel for salget. Den gennemsnitlige ordreværdi for kunder henvist fra Instagram er $65, sammenlignet med $55 for Facebook, $46 for Twitter og $38 for YouTube.

15. AI, bots og automatisering gør e-handel mere effektiv

(Oracle)

78 % af brands har allerede implementeret eller planlægger at implementere virtual reality eller kunstig intelligens i deres e-handelsbutikker. Ifølge salgs- og marketingmedarbejdere planlægger omkring 80 % af virksomhederne allerede at bruge eller bruge chatbots i deres CX-planer.

16. 35 % af kunderne siger, at de ville handle online oftere, hvis de virtuelt kunne prøve et produkt, før de købte det.

(BigCommerce)

Muligheder dukker op i virtuelle og augmented reality-miljøer. Afstemninger viser, at omkring 35 % af folk ville handle online oftere, hvis de kunne prøve produkter virtuelt, før de købte dem. Yderligere 22% af folk siger, at de ville være mere tilbøjelige til at besøge en butik med AR var tilgængelig. Extended reality kan kombinere online og offline shopping.

17. Personalisering kan øge omsætningen med 25 %

(BCG)

Ifølge undersøgelser fra BCG gør meget personligt indhold kunder 110 % mere tilbøjelige til at tilføje yderligere varer til deres indkøbskurv. Personalisering kan øge den samlede omsætning med 25 % og forbedre din kundes chancer for at bruge mere, end de oprindeligt havde planlagt med 40 %.

18. Pandemien har øget behovet for e-handelstransaktioner

(Deloitte)

Undersøgelser foretaget af Deloitte bemærker, at der er flere grunde til, at COVID-19 har accelereret stigningen i online shopping. Den vigtigste årsag til, at kunderne fortsætter med at handle online, er for at undgå spredning af bakterier. I 2020 voksede salget af mad og drikke med 18.8 % online, og download af online shopping-apps accelererede.

E-handelsstatistik: Konverteringer online

19. Den gennemsnitlige konverteringsrate for e-handelswebsteder er 2.58 %

(Invespcro)

I gennemsnit er konverteringsraten for onlinebutikker omkring 2.58 % globalt. Den gennemsnitlige e-handelskonvertering i USA er på den anden side omkring 2.56 %.

20. Omkring to tredjedele af kunderne holder op med at købe fra en virksomhed på grund af dårlig CX

(microsoft)

Kundeoplevelse er et af de vigtigste elementer i at sikre online salg. Omkring 58 % af kunderne siger, at de holder op med at interagere med en virksomhed på grund af dårlig kundeservice. Forskning fra Microsoft viser, at nogle lande er mere drevet af erfaring end andre. Omkring 63 % af kunderne i USA vil stoppe med at købe fra en virksomhed på grund af dårlig CX.

21. 69.57% af indkøbskurvene er forladt

(Oberlo)

At overbevise kunder om at afslutte et køb er en af ​​de største udfordringer, som e-handelsmærker står over for. Omkring 69.57% af indkøbskurvene ender med at blive forladt, ifølge Oberlo. Dette tyder på, at virksomheder muligvis har brug for flere strategier til remarketing og målretning mod kunder, der har efterladt deres indkøbskurve.

Grafik for afbrydelse af indkøbskurv (2012–2019).

22. Cart Abandonment stiger, når du har brug for kontooprettelse ved kassen

(Baymard Institute & NRF)

Hvis du kræver, at kunderne skal oprette en konto, før de køber deres påtænkte vare, stiger deres chance for at forlade deres indkøbskurv med omkring 23 %. En separat undersøgelse fra NRF bekræfter disse tal, hvilket tyder på, at omkring 48 % af forhandlerne anser gæsteudtjekning for at være en af ​​de mest kritiske faktorer for at øge salg og konverteringer. Den eneste faktor, der kunne øge antallet af konverteringer mere, var gratis forsendelse (69.4%).

23. 18 % af kunderne forlader kassesider, der er for komplicerede

(Baymard Institute)

Der er flere faktorer, der kan påvirke dine konverteringsrater for en e-handelsbutik. Omkring 18 % af amerikanske onlineshoppere har opgivet et køb, fordi købsprocessen var for kompliceret eller lang. Baymard foreslår, at de fleste kasser kan reducere antallet af formularelementer på deres kassesider med 20-60 % og genvinde omkring $260 milliarder i tabt salg.

24. Virksomheder kan reducere afgivelse af indkøbskurv med forsendelsesmuligheder

(eFulfillmentservice.com)

Gratis forsendelse er en af ​​de bedste måder at øge konverteringer på et e-handelswebsted – men det er ikke den eneste mulighed. Omkring 58 % af kunderne i en Fulfillment Service sagde, at de ønskede gratis eller nedsat fragt, når de handlede online. Men 28 % sagde også, at de ønsker et udvalg af forsendelsesmuligheder, såsom at betale mere for en hurtigere levering.

Bekvem forsendelse er især vigtig for millennials, ifølge en Inviqa undersøgelse. 27 % af millennials siger, at det vigtigste, en virksomhed kan gøre for at gøre indkøb mere bekvemt, er at tilbyde et udvalg af leveringsmuligheder.

E-handelsstatistikker for 2024 og frem

E-handelens popularitet og potentiale har været stigende i nogen tid nu. Siden pandemien i 2020 er efterspørgslen efter online shoppingmuligheder større end nogensinde. Nogle undersøgelser tyder endda på, at digital transformation i alle brancher er accelereret med omkring 7 år siden 2020.

Vær på forkant med de bedste e-handelsstatistikker, og du vil være bedre forberedt til at levere den slags oplevelser, dine kunder ønsker mest.

Vil du lære mere?


Kilder
Rebekah Carter er en erfaren indholdsskaber, nyhedsreporter og blogger med speciale i marketing, forretningsudvikling og teknologi. Hendes ekspertise dækker alt fra kunstig intelligens til software til e-mailmarkedsføring og enheder med udvidet virkelighed. Når hun ikke skriver, bruger Rebekah det meste af sin tid på at læse, udforske det store udendørs og spil.
Abonner, få softwaretilbud direkte i din indbakke.
Bliv Medlem 4,700+ andre iværksættere holde sig opdateret om alle de seneste tilbud.
Nul spam. Afmeld til enhver tid.