Landingssider er nogle af de mest værdifulde aktiver, enhver virksomhed kan have.
Disse unikke sider er specialbygget til at konvertere kunder ved at levere personlige, yderst relevante tilbud, som dine kunder ikke kan afslå. I modsætning til andre sider på dit websted er dine landingssider specifikke for en enkelt marketingkampagne og et specifikt segment af din målgruppe.
Brugt korrekt kan en landingsside øge dine chancer for konverteringer, øge fortjenesten og endda tilføje nye kundeemner til din e-mail-liste til plejende formål.
Naturligvis, ligesom forbrugernes præferencer og websteder udvikler sig, kan funktionerne og komponenterne på en effektiv landingsside også ændre sig.
Statistikken i denne guide hjælper dig med bedre at forstå og udnytte dine landingssider.
Landingssider bygges ofte ved hjælp af dedikerede landingssidebygere og fungere som selvstændige dele af din hjemmeside dedikeret til at konvertere kunder i en specifik marketing- eller lead-plejekampagne. Disse sider vil ikke have de samme navigationselementer og komponenter som de andre sider på dit websted. I stedet tjener de et enkelt formål: at konvertere.
Folk kan ankomme til dine landingssider, når de klikker på et link i dine sociale mediekampagner, PPC-annoncer eller e-mail marketing messages. Landingssidernes enestående fokus gør dem til et fremragende værktøj til at generere specifikke handlinger fra kunder.
Før vi kommer ind på nogle specifikke destinationssidestatistikker, lad os se på nogle af højdepunkterne:
WordStream
WordStream finder det i gennemsnit, kan landingssider på tværs af alle brancher opnå en gennemsnitlig konverteringsrate på næsten 10 %. Under undersøgelser af tusindvis af Google Ads fandt WordStream ud af, at konverteringsraterne kan variere fra 3 % til 11.45 % og højere afhængigt af din branche og funktionerne på din destinationsside.
Noget så simpelt som at ændre knapfarve, skriftafstand og billeder på din landingsside som en del af en standard A/B-test vil også øge dine chancer for højere konverteringer.
omnisende
Omnisend bemærker, at landingssider udgør kun omkring 5.1 % af alle aktiverede tilmeldingsformularer. Landingssider er dog også de former, der med størst sandsynlighed vil opnå konverteringer.
Omnisends forskning opdagede, at popups var den mest populære tilmeldingsform blandt deres kunder, men de opnåede kun en konverteringsrate på 3 % i gennemsnit. Selvom landingssider var den mindst populære mulighed for tilmeldingsformularer, kunne de opnå en konverteringsrate på op til 23 %.
Det er afgørende, at de bedste tilmeldingsformularer til destinationssider kun vil indeholde 3 spørgsmål.
omnisende
Omnisends forskning fortsatte med at finde at blandt kunder, der brugte landingsformularer, opstod de højeste konverteringsrater, når der blev stillet færre personlige spørgsmål. Kunder hader at svare på spørgsmål om ting som køn eller at give deres fulde navn.
De fleste landingssider med tilmeldingsformularer beder om en e-mail og et fornavn. Konverteringsraterne faldt fra 10.15 % til omkring 5-6 %, da formularer spurgte om fødselsdatoer og køn.
Sørg for, at du kun beder om de oplysninger, du har brug for.
Grebet.
Ifølge hovedtaler Marcus Sheridan ved Inbound 2019 Marketing-begivenheden er den mest værdifulde ting, en virksomhed kan gøre på en destinationsside, at adressere almindelige bekymringer, kunder måtte have. Hvis du for eksempel lover dine kunder, at du ikke sender spam til deres e-mail eller bruger deres personlige data, vil det forbedre dine chancer for succes.
At love kunder, at de ikke havde noget at bekymre sig om, gjorde det muligt for Marcus at forbedre sine konverteringsrater med omkring 80 %.
Hubspot
Hubspots landingsside forskning viste, at flere landingssider ofte er bedre til at skabe kundeemner og konverteringer. Jo mere optimerede sider en virksomhed havde, jo større sandsynlighed var der for, at de fandt flere kunder.
At have flere landingssider giver dig mulighed for at segmentere dine trafikkilder og oprette specifikke sider til forskellige slags kunder. Oprettelse af mellem 10 og 12 landingssider kan forbedre dine kundeemner med omkring 55 %. Virksomheder med mere end 40 landingssider kan tage deres leadmuligheder endnu længere.
Løs op.
Ifølge Unbounce, kan mange destinationssider skræmme kunder væk med for meget kopi. 30 % af virksomhederne fylder deres sider med for meget tekst. Kunder kan lide salgsstrategier, der kommer lige til sagen.
Unbounce-rapporten fandt, at landingssider i erhvervssektoren, der indeholder mindre end 100 ord, konverterede op til 50 % bedre end dem med mere end 500 ord. Forskellige brancher reagerer på unikke måder på et højere antal ord, men generelt er kort og godt bedst.
Unbounce
Undersøgelsen fra Unbounce viste også, at kunderne ikke bryder sig om at blive forvirret over for mange tilbud. Landingssider, der fokuserer en besøgendes opmærksomhed på en enkelt CTA, er mere tilbøjelige til at konvertere. Den gennemsnitlige konverteringsrate for en side med kun 1 link var 13.50 %.
Når landingssider inkluderet 2-4 links, faldt konverteringsraterne til 11.90 %, mens sider med mere end 5 links havde en gennemsnitlig konverteringsrate på 10.50 %.
Venngage
Studier fra Venngage fundne kunder er mere tilbøjelige til at konvertere, når de ser en landingsside, der kombinerer både tekst og billeder. Selvom billeder alene ikke vil generere for mange klik-throughs, kan brug af visuals med dit indhold tilføje kontekst og dybde til din destinationsside.
Visuelt indhold bliver stadig mere populært på tværs af nettet i dag. Selv noget simpelt som en graf eller et diagram kunne tage dine konverteringer til det næste niveau.
Varsel
En portent undersøgelse fandt ud af, at jo hurtigere dit websteds landingssider indlæses, jo bedre vil de konvertere. Dette er let at forstå, når man tænker på, at de fleste mennesker bedømmer en virksomheds troværdighed baseret på, hvor hurtigt siden indlæses.
Portent-undersøgelsen viste, at sider med en indlæsningstid på mindre end 2 sekunder konverterede betydeligt bedre end deres langsommere modstykker.
Hubspot
Hubspot forskning afslører, at personalisering af en destinationsside-CTA, så den passer til din målgruppe, kan forbedre dine konverteringsrater markant. En "smart" CTA, der ændres dynamisk, så den passer til kunden baseret på cookies i deres browser, opnår de højeste konverteringsresultater.
Tilføjelse af et personligt præg på en CTA-knap eller adressering af et specifikt problem for hvert segment af dit publikum på målrettede landingssider vil øge dine chancer for at få flere tilmeldinger eller salg.
Smart markedsføring
Ifølge Smart markedsføringMens den tillid, kunderne har til online-virksomheder, er stigende, er folk stadig usikre på de tilbud, de finder online. Kunder værdsætter gennemsigtighed, og brug af et genkendeligt varemærkenavn i dit titeltag kan hjælpe med at få dit websted til at virke mere troværdigt.
65 % af de topkonverterende destinationssider i Nifty Marketing-undersøgelsen brugte deres virksomhedsnavn i deres titeltag for at forsikre publikum om, at de havde at gøre med den rigtige virksomhed. Brug af et logo på din landingsside kan også hjælpe med dette.
Databox
Ifølge Outback Team Building og Databox, kan en to-trins landingssideformular være op til 30 % mere effektiv end det traditionelle et-trins alternativ.
Selvom du måske antager, at flere sider blot vil gøre landingssideoplevelsen mindre effektiv, siger eksperter, at det kan hjælpe at sprede formularfelterne og spørgsmålene, du stiller dine brugere. Brug af en to-trins formular vil reducere antallet af svar, kunder skal give på hver side. Dette giver dig mulighed for at indsamle mere information uden at komplicere tingene for brugerne.
Neil Patel
Neil Patel bemærker det tilføjelse af forretningskontaktoplysninger, som et telefonnummer eller en adresse til din landingsside, kan forbedre konverteringer. Adgang til forretningsoplysninger giver dine kunder ro i sindet ved at vise, at du er en etableret virksomhed.
Mærket, der testede denne metode på deres landingsside, så en tilmeldingsrate på 54 % på en side med et firmatelefonnummer sammenlignet med en konverteringsrate på kun 46 % på en landingsside uden kontaktoplysninger.
Smarte indsigter
Smart Insights-team fremhævede værdien af visuelt indhold på landingssider i deres undersøgelse. Ifølge teamet er tilføjelse af videoindhold til en landingsside en fantastisk måde at undgå at overvælde kunder med overdreven tekst.
Virksomheder, der brugte video til at introducere vigtig information om et produkt, en tjeneste eller et tilbud, opnåede stigninger i konverteringsraten på op til 86 %.
Smart markedsføring
Når man vurderer trendegenskaber blandt de topkonverterende destinationssider på nettet, Smart markedsføring fandt ud af, at mange brugte social proof. Omkring 36 % af de øverste landingssider havde testimonials, og yderligere 11 % havde anmeldelser.
Hvis du allerede anmoder om udtalelser og anmeldelser fra kunder, kan det øge tilliden og troværdigheden markant, hvis du bruger dem igen for at gøre dine destinationssider mere attraktive. 60 % af kunderne mener, at anmeldelser er det mest autentiske indhold, en virksomhed kan bruge.
Marketing eksperimenter
Teamet hos Marketing Experiments mener, at layoutet af dine formularer kan have en enorm indflydelse på dine chancer for konverteringer. Jo mere kompliceret en formular ser ud, jo større er sandsynligheden for, at dine kunder forlader forsendelsen.
46% af marketingfolk sige, at formularlayoutet vil påvirke, om dine kunder vælger at klikke på dine landingssider.
Chartmogul
Farverne på din landingsside kan være lige så vigtig for dine konverteringer som dit formularlayout. Chartmogul fandt ud af, at den mest populære farve for en destinationsside CTA-knap er grøn. 51.3 % af landingssiderne har en grøn CTA.
Den næstmest populære farve er blå med 20.5 %, efterfulgt af rød med 10.3 %.
Smart markedsføring
Smart markedsføring gennemgang af landingssider med høj konvertering opdagede, at 86 % var mobilvenlige. Alle landingssider bør være mobilvenlige i dag, da et højere antal kunder begynder at browse fra deres smartphones og mobile enheder.
Virksomheder som Crevio or LinkTree selv designe destinationssider for deres brugere på mobil-først måde, idet de anerkender, at størstedelen af deres kunders trafik kommer fra sociale medieplatforme, som ofte gennemses på mobile enheder.
Unbounce
Unbounce fundet at langsomme sider kan være alvorligt problematiske for en virksomheds destinationsside konverteringsrater. Selvom der er mange aspekter, der kan forårsage langsomme sider, havde omkring 82.2 % af de evaluerede landingssider i denne undersøgelse mindst ét billede, der skulle komprimeres.
Virksomheder med 1mb+ overdimensionerede billeder opnåede kun en gennemsnitlig konverteringsrate på 9.80 %, sammenlignet med 11.40 % for sider med komprimerede billeder.
Unbounce
Unbounce blev også fundet at e-mail marketing stadig er den løsning, der driver mest opmærksomhed på landingssider. Omkring 13 % af trafikken, der kommer til landingssider, ser ud til at komme fra e-mail, efterfulgt af 11.8 % fra direkte annoncering, 11.4 % fra sociale medier og 11.2 % fra organisk trafik.
Marketingstrategien, der genererede den mindste mængde trafik, var betalt reklame på 10.7 %.
Stålhus
Stålhusstudier indikerer, at test og optimering er afgørende for at få mest muligt ud af enhver landingsside. At kunne analysere dine sider og justere de komponenter, der ikke driver konverteringer, er afgørende.
Steel House fandt ud af, at analysering af sider og optimering af dem korrekt kan forbedre konverteringsraterne med omkring 300 %.
Hubspot
På trods af beviser på, at optimering og evaluering er afgørende for at forbedre landingsside-ROI, Hubspot forskning afslører at meget få marketingfolks A/B tester deres landingssider. Kun omkring 17% af virksomhederne bruger A/B-test på denne del af deres marketingstrategi, ifølge Hubspot.
Test af ting som knapfarve, kopi, målretning og tilbud kan alle forbedre konverteringsraterne.
Unbounce
Unbounce mener, at brug af AI-drevne optimeringsværktøjer kan forbedre dine konverteringsrater markant. Sider, der bruger smart trafikanalyse og optimeringsværktøjer, kan øge antallet af konverteringer med omkring 30 %.
Der er mange forskellige værktøjer, der kan hjælpe med at optimere landingssider i dag, selvom de fleste vil fokusere på A/B-testning af dine kampagneelementer.
Smart markedsføring
Over seks års forskning, Smart markedsføring fandt ud af, at de bedst ydende landingssider næsten altid er optimeret til søgemaskiner og det lokale søgegitter. 48 % af de førende landingssider rangeret i Google Maps og organiske søgeforespørgselsresultater.
Tilføjelse af søgeord og optimeringselementer til dine landingssider kan hjælpe dem med at få mere synlighed og forbedre dine chancer for kundeemner.
HubSpot
Forskning fra Hubspot angiver, at den bedste blymagnet til dine landingssider kan være en e-bog, der kan downloades. Hvis du har langt indhold at dele, kan tilføjelse af en e-bog til din destinationsside overbevise dine kunder om at konvertere oftere.
Mere end halvdelen af landingssideindsendelserne på HubSpot blog blev opnået ved at tilbyde kunderne en gratis e-bog.
Landingssider er en afgørende del af enhver marketingstrategi, og noget din virksomhed ikke har råd til at overse i nutidens digitale tidsalder. Rundt om 49% af marketingfolk sige, at det er deres vigtigste mål lige nu at øge deres kundeakkviseringsstrategi. Landingssider er blot én af de mange måder, hvorpå du kan tiltrække flere kunder til dine virksomheder og forbinde dig med kunder for at få langsigtede salgsfremmestrategier.
Forhåbentlig har ovenstående statistik givet dig et indblik i de faktorer, der gør landingssider mere succesfulde, og de fejl, du skal bruge for at undgå at øge dine chancer for succes. Nu er det tid til at gå og lave nogle statistikker med din egen med dine egne destinationssidetests.
WordStream
OmniSend
grebet
HubSpot
Unbounce
Venngage
Varsel
Smart markedsføring
Databox
Neil Patel
Smarte indsigter
Marketing eksperimenter
Chartmogul
Stålhus