Den ultimative liste over landingssidestatistikker for 2025

Rebekah Carter, 23. marts 2025
Den ultimative liste over landingssidestatistikker for 2025
Begynd at sælge digitale produkter med Crevio
Crevio Logo
Crevio
Sponsoreret
5.0
(1)
$ 29.00 / måned
Crevio er en platform for skabere til at sælge digitale produkter, tjenester, kurser og adgang til andre 3.-... Lær mere om Crevio

Landingssider er nogle af de mest værdifulde aktiver, enhver virksomhed kan have.

Disse unikke sider er specialbygget til at konvertere kunder ved at levere personlige, yderst relevante tilbud, som dine kunder ikke kan afslå. I modsætning til andre sider på dit websted er dine landingssider specifikke for en enkelt marketingkampagne og et specifikt segment af din målgruppe.

Brugt korrekt kan en landingsside øge dine chancer for konverteringer, øge fortjenesten og endda tilføje nye kundeemner til din e-mail-liste til plejende formål.

Naturligvis, ligesom forbrugernes præferencer og websteder udvikler sig, kan funktionerne og komponenterne på en effektiv landingsside også ændre sig.

Statistikken i denne guide hjælper dig med bedre at forstå og udnytte dine landingssider.

Hvad er landingssider?

Landingssider bygges ofte ved hjælp af dedikerede landingssidebygere og fungere som selvstændige dele af din hjemmeside dedikeret til at konvertere kunder i en specifik marketing- eller lead-plejekampagne. Disse sider vil ikke have de samme navigationselementer og komponenter som de andre sider på dit websted. I stedet tjener de et enkelt formål: at konvertere.

Folk kan ankomme til dine landingssider, når de klikker på et link i dine sociale mediekampagner, PPC-annoncer eller e-mail marketing messages. Landingssidernes enestående fokus gør dem til et fremragende værktøj til at generere specifikke handlinger fra kunder.

Før vi kommer ind på nogle specifikke destinationssidestatistikker, lad os se på nogle af højdepunkterne:

Landingssidestatistik – Redaktørens valg

  • Konkurrerende tilbud på en landingsside kan reducere konverteringsraterne med 1.5 %
  • Landingssider med social proof i kopien konverterer med et gennemsnit på 12.5 %
  • Virksomheder ser en stigning på 55 % i leads, når de opgraderer deres landingssider fra 10 til 15.
  • Brug af CRO-værktøjer (Conversion Rate Optimization) kan øge ROI med 223 %.
  • 52 % af B2B PPC-annoncer peger på en startside i stedet for en landingsside
  • Klik-through-landingssider klarer sig bedst for de fleste brancher, men omkring 62.6 % af landingssiderne bruger formularer.

Vigtigste landingssidestatistikker for 2024:

1. På tværs af alle brancher er den gennemsnitlige rate for destinationssidekonverteringer 9.7 %

WordStream

WordStream finder det i gennemsnit, kan landingssider på tværs af alle brancher opnå en gennemsnitlig konverteringsrate på næsten 10 %. Under undersøgelser af tusindvis af Google Ads fandt WordStream ud af, at konverteringsraterne kan variere fra 3 % til 11.45 % og højere afhængigt af din branche og funktionerne på din destinationsside.

Noget så simpelt som at ændre knapfarve, skriftafstand og billeder på din landingsside som en del af en standard A/B-test vil også øge dine chancer for højere konverteringer.

2. Landingssider tegner sig kun for 5.1 % af tilmeldingsformularerne

omnisende

Omnisend bemærker, at landingssider udgør kun omkring 5.1 % af alle aktiverede tilmeldingsformularer. Landingssider er dog også de former, der med størst sandsynlighed vil opnå konverteringer.

Omnisends forskning opdagede, at popups var den mest populære tilmeldingsform blandt deres kunder, men de opnåede kun en konverteringsrate på 3 % i gennemsnit. Selvom landingssider var den mindst populære mulighed for tilmeldingsformularer, kunne de opnå en konverteringsrate på op til 23 %.

Det er afgørende, at de bedste tilmeldingsformularer til destinationssider kun vil indeholde 3 spørgsmål.

3. Landingssidekonverteringer falder, når virksomheder stiller personlige spørgsmål

omnisende

Omnisends forskning fortsatte med at finde at blandt kunder, der brugte landingsformularer, opstod de højeste konverteringsrater, når der blev stillet færre personlige spørgsmål. Kunder hader at svare på spørgsmål om ting som køn eller at give deres fulde navn.

De fleste landingssider med tilmeldingsformularer beder om en e-mail og et fornavn. Konverteringsraterne faldt fra 10.15 % til omkring 5-6 %, da formularer spurgte om fødselsdatoer og køn.

synge satser op efter faktorer

Sørg for, at du kun beder om de oplysninger, du har brug for.

4. At løse købers bekymringer på landingssider øger antallet af konverteringer med op til 80 %

Grebet.

Ifølge hovedtaler Marcus Sheridan ved Inbound 2019 Marketing-begivenheden er den mest værdifulde ting, en virksomhed kan gøre på en destinationsside, at adressere almindelige bekymringer, kunder måtte have. Hvis du for eksempel lover dine kunder, at du ikke sender spam til deres e-mail eller bruger deres personlige data, vil det forbedre dine chancer for succes.

At love kunder, at de ikke havde noget at bekymre sig om, gjorde det muligt for Marcus at forbedre sine konverteringsrater med omkring 80 %.

5. At have 10-12 destinationssider øger kundeemner med 55 %

Hubspot

Hubspots landingsside forskning viste, at flere landingssider ofte er bedre til at skabe kundeemner og konverteringer. Jo mere optimerede sider en virksomhed havde, jo større sandsynlighed var der for, at de fandt flere kunder.

Landingssidestatistik

At have flere landingssider giver dig mulighed for at segmentere dine trafikkilder og oprette specifikke sider til forskellige slags kunder. Oprettelse af mellem 10 og 12 landingssider kan forbedre dine kundeemner med omkring 55 %. Virksomheder med mere end 40 landingssider kan tage deres leadmuligheder endnu længere.

6. 30 % af destinationssiderne har for meget kopi

Løs op.

Ifølge Unbounce, kan mange destinationssider skræmme kunder væk med for meget kopi. 30 % af virksomhederne fylder deres sider med for meget tekst. Kunder kan lide salgsstrategier, der kommer lige til sagen.

antal ord på en side kontra konverteringsrate

Unbounce-rapporten fandt, at landingssider i erhvervssektoren, der indeholder mindre end 100 ord, konverterede op til 50 % bedre end dem med mere end 500 ord. Forskellige brancher reagerer på unikke måder på et højere antal ord, men generelt er kort og godt bedst.

7. Sider med 1 CTA har 1.6 % mere konverteringskraft

Unbounce

Undersøgelsen fra Unbounce viste også, at kunderne ikke bryder sig om at blive forvirret over for mange tilbud. Landingssider, der fokuserer en besøgendes opmærksomhed på en enkelt CTA, er mere tilbøjelige til at konvertere. Den gennemsnitlige konverteringsrate for en side med kun 1 link var 13.50 %.

Når landingssider inkluderet 2-4 links, faldt konverteringsraterne til 11.90 %, mens sider med mere end 5 links havde en gennemsnitlig konverteringsrate på 10.50 %.

antal links vs konverteringsrate

8. Brugere er 80 % mere tilbøjelige til at læse indhold kombineret med billeder

Venngage

Studier fra Venngage fundne kunder er mere tilbøjelige til at konvertere, når de ser en landingsside, der kombinerer både tekst og billeder. Selvom billeder alene ikke vil generere for mange klik-throughs, kan brug af visuals med dit indhold tilføje kontekst og dybde til din destinationsside.

Visuelt indhold bliver stadig mere populært på tværs af nettet i dag. Selv noget simpelt som en graf eller et diagram kunne tage dine konverteringer til det næste niveau.

9. Landingssider med en indlæsningstid på 2 sekunder eller mindre konverterer bedst

Varsel

En portent undersøgelse fandt ud af, at jo hurtigere dit websteds landingssider indlæses, jo bedre vil de konvertere. Dette er let at forstå, når man tænker på, at de fleste mennesker bedømmer en virksomheds troværdighed baseret på, hvor hurtigt siden indlæses.

Portent-undersøgelsen viste, at sider med en indlæsningstid på mindre end 2 sekunder konverterede betydeligt bedre end deres langsommere modstykker.

10. Personlige CTA'er konverterer op til 202% bedre

Hubspot

Hubspot forskning afslører, at personalisering af en destinationsside-CTA, så den passer til din målgruppe, kan forbedre dine konverteringsrater markant. En "smart" CTA, der ændres dynamisk, så den passer til kunden baseret på cookies i deres browser, opnår de højeste konverteringsresultater.

Personlige CTA'er konverterer bedre

Tilføjelse af et personligt præg på en CTA-knap eller adressering af et specifikt problem for hvert segment af dit publikum på målrettede landingssider vil øge dine chancer for at få flere tilmeldinger eller salg.

11. 65 % af de øverste landingssider bruger virksomhedsnavne i title-tagget

Smart markedsføring

Ifølge Smart markedsføringMens den tillid, kunderne har til online-virksomheder, er stigende, er folk stadig usikre på de tilbud, de finder online. Kunder værdsætter gennemsigtighed, og brug af et genkendeligt varemærkenavn i dit titeltag kan hjælpe med at få dit websted til at virke mere troværdigt.

65 % af de topkonverterende destinationssider i Nifty Marketing-undersøgelsen brugte deres virksomhedsnavn i deres titeltag for at forsikre publikum om, at de havde at gøre med den rigtige virksomhed. Brug af et logo på din landingsside kan også hjælpe med dette.

12. To-trins landingssider kan være op til 30 % mere effektive

Databox

Ifølge Outback Team Building og Databox, kan en to-trins landingssideformular være op til 30 % mere effektiv end det traditionelle et-trins alternativ.

Selvom du måske antager, at flere sider blot vil gøre landingssideoplevelsen mindre effektiv, siger eksperter, at det kan hjælpe at sprede formularfelterne og spørgsmålene, du stiller dine brugere. Brug af en to-trins formular vil reducere antallet af svar, kunder skal give på hver side. Dette giver dig mulighed for at indsamle mere information uden at komplicere tingene for brugerne.

13. Inkludering af kontaktoplysninger på din landingsside øger tilmeldingen med 9 %

Neil Patel

Neil Patel bemærker det tilføjelse af forretningskontaktoplysninger, som et telefonnummer eller en adresse til din landingsside, kan forbedre konverteringer. Adgang til forretningsoplysninger giver dine kunder ro i sindet ved at vise, at du er en etableret virksomhed.

Mærket, der testede denne metode på deres landingsside, så en tilmeldingsrate på 54 % på en side med et firmatelefonnummer sammenlignet med en konverteringsrate på kun 46 % på en landingsside uden kontaktoplysninger.

Landingssidestatistik

14. Tilføjelse af video til en landingsside kan forbedre konverteringer med 86 %

Smarte indsigter

Smart Insights-team fremhævede værdien af ​​visuelt indhold på landingssider i deres undersøgelse. Ifølge teamet er tilføjelse af videoindhold til en landingsside en fantastisk måde at undgå at overvælde kunder med overdreven tekst.

Virksomheder, der brugte video til at introducere vigtig information om et produkt, en tjeneste eller et tilbud, opnåede stigninger i konverteringsraten på op til 86 %.

15. De bedste landingssider bruger social proof

Smart markedsføring

Når man vurderer trendegenskaber blandt de topkonverterende destinationssider på nettet, Smart markedsføring fandt ud af, at mange brugte social proof. Omkring 36 % af de øverste landingssider havde testimonials, og yderligere 11 % havde anmeldelser.

landing pages vs testmonials

Hvis du allerede anmoder om udtalelser og anmeldelser fra kunder, kan det øge tilliden og troværdigheden markant, hvis du bruger dem igen for at gøre dine destinationssider mere attraktive. 60 % af kunderne mener, at anmeldelser er det mest autentiske indhold, en virksomhed kan bruge.

16. Formularlayout har en enorm indflydelse på konverteringer ifølge 46% af marketingfolk

Marketing eksperimenter

Teamet hos Marketing Experiments mener, at layoutet af dine formularer kan have en enorm indflydelse på dine chancer for konverteringer. Jo mere kompliceret en formular ser ud, jo større er sandsynligheden for, at dine kunder forlader forsendelsen.

46% af marketingfolk sige, at formularlayoutet vil påvirke, om dine kunder vælger at klikke på dine landingssider.

17. Grøn er det bedste valg for landingssideknapfarve

Chartmogul

Farverne på din landingsside kan være lige så vigtig for dine konverteringer som dit formularlayout. Chartmogul fandt ud af, at den mest populære farve for en destinationsside CTA-knap er grøn. 51.3 % af landingssiderne har en grøn CTA.

Den næstmest populære farve er blå med 20.5 %, efterfulgt af rød med 10.3 %.

CTA-knapperne er grønne

18. 86% af de bedste landingssider er mobilvenlige

Smart markedsføring

Smart markedsføring gennemgang af landingssider med høj konvertering opdagede, at 86 % var mobilvenlige. Alle landingssider bør være mobilvenlige i dag, da et højere antal kunder begynder at browse fra deres smartphones og mobile enheder.

Virksomheder som Crevio or LinkTree selv designe destinationssider for deres brugere på mobil-først måde, idet de anerkender, at størstedelen af ​​deres kunders trafik kommer fra sociale medieplatforme, som ofte gennemses på mobile enheder.

19. 82.2 % af landingssiderne har brug for optimering

Unbounce

Unbounce fundet at langsomme sider kan være alvorligt problematiske for en virksomheds destinationsside konverteringsrater. Selvom der er mange aspekter, der kan forårsage langsomme sider, havde omkring 82.2 % af de evaluerede landingssider i denne undersøgelse mindst ét ​​billede, der skulle komprimeres.

Virksomheder med 1mb+ overdimensionerede billeder opnåede kun en gennemsnitlig konverteringsrate på 9.80 %, sammenlignet med 11.40 % for sider med komprimerede billeder.

billedstørrelse vs konverteringsrate

20. Den største mængde trafik til landingssider kommer fra e-mail

Unbounce

Unbounce blev også fundet at e-mail marketing stadig er den løsning, der driver mest opmærksomhed på landingssider. Omkring 13 % af trafikken, der kommer til landingssider, ser ud til at komme fra e-mail, efterfulgt af 11.8 % fra direkte annoncering, 11.4 % fra sociale medier og 11.2 % fra organisk trafik.

Marketingstrategien, der genererede den mindste mængde trafik, var betalt reklame på 10.7 %.

21. God test og målretning øger konverteringer med 300 %

Stålhus

Stålhusstudier indikerer, at test og optimering er afgørende for at få mest muligt ud af enhver landingsside. At kunne analysere dine sider og justere de komponenter, der ikke driver konverteringer, er afgørende.

Steel House fandt ud af, at analysering af sider og optimering af dem korrekt kan forbedre konverteringsraterne med omkring 300 %.

22. Kun omkring 17 % af marketingfolk bruger A/B-test

Hubspot

På trods af beviser på, at optimering og evaluering er afgørende for at forbedre landingsside-ROI, Hubspot forskning afslører at meget få marketingfolks A/B tester deres landingssider. Kun omkring 17% af virksomhederne bruger A/B-test på denne del af deres marketingstrategi, ifølge Hubspot.

Test af ting som knapfarve, kopi, målretning og tilbud kan alle forbedre konverteringsraterne.

23. Brug af optimeringssoftware øger konverteringerne med op til 30 %

Unbounce

Unbounce mener, at brug af AI-drevne optimeringsværktøjer kan forbedre dine konverteringsrater markant. Sider, der bruger smart trafikanalyse og optimeringsværktøjer, kan øge antallet af konverteringer med omkring 30 %.

Der er mange forskellige værktøjer, der kan hjælpe med at optimere landingssider i dag, selvom de fleste vil fokusere på A/B-testning af dine kampagneelementer.

Smart markedsføring

Over seks års forskning, Smart markedsføring fandt ud af, at de bedst ydende landingssider næsten altid er optimeret til søgemaskiner og det lokale søgegitter. 48 % af de førende landingssider rangeret i Google Maps og organiske søgeforespørgselsresultater.

Tilføjelse af søgeord og optimeringselementer til dine landingssider kan hjælpe dem med at få mere synlighed og forbedre dine chancer for kundeemner.

25. 55 % af landingssideindsendelser på Hubspot kom fra e-bøger

HubSpot

Forskning fra Hubspot angiver, at den bedste blymagnet til dine landingssider kan være en e-bog, der kan downloades. Hvis du har langt indhold at dele, kan tilføjelse af en e-bog til din destinationsside overbevise dine kunder om at konvertere oftere.

Mere end halvdelen af ​​landingssideindsendelserne på HubSpot blog blev opnået ved at tilbyde kunderne en gratis e-bog.

Få flere konverteringer med dine destinationssider

Landingssider er en afgørende del af enhver marketingstrategi, og noget din virksomhed ikke har råd til at overse i nutidens digitale tidsalder. Rundt om 49% af marketingfolk sige, at det er deres vigtigste mål lige nu at øge deres kundeakkviseringsstrategi. Landingssider er blot én af de mange måder, hvorpå du kan tiltrække flere kunder til dine virksomheder og forbinde dig med kunder for at få langsigtede salgsfremmestrategier.

Forhåbentlig har ovenstående statistik givet dig et indblik i de faktorer, der gør landingssider mere succesfulde, og de fejl, du skal bruge for at undgå at øge dine chancer for succes. Nu er det tid til at gå og lave nogle statistikker med din egen med dine egne destinationssidetests.

Vil du lære mere?


Kilder

WordStream

OmniSend

grebet

HubSpot

Unbounce

Venngage

Varsel

Smart markedsføring

Databox

Neil Patel

Smarte indsigter

Marketing eksperimenter

Chartmogul

Stålhus

Rebekah Carter er en erfaren indholdsskaber, nyhedsreporter og blogger med speciale i marketing, forretningsudvikling og teknologi. Hendes ekspertise dækker alt fra kunstig intelligens til software til e-mailmarkedsføring og enheder med udvidet virkelighed. Når hun ikke skriver, bruger Rebekah det meste af sin tid på at læse, udforske det store udendørs og spil.
Abonner, få softwaretilbud direkte i din indbakke.
Bliv Medlem 5,300+ andre iværksættere holde sig opdateret om alle de seneste tilbud.
Nul spam. Afmeld til enhver tid.

Relaterede Produkter

Leadpages Logo
4.4
(222)
Fra $ 49.00/måned
Leadpages er en hjemmeside- og landingssidebygger, der er fokuseret på at hjælpe små virksomheder med at engagere sig... Lær mere
Linktree logo
4.6
(75)
Linktree er et digitalt værktøj, der skaber en enkelt, strømlinet landingsside, hvor brugerne kan liste m... Lær mere