Den ultimative liste over LinkedIn-statistikker for 2024

Christopher Benitez, 18. april 2023
Den ultimative liste over LinkedIn-statistikker for 2024

Hvilket netværk har du fokus på i 2024? FacebookInstagram? Måske endda TikTok?

Hvad med at tage din strategi for LinkedIn til det næste niveau?

I denne artikel vil vi dele nøglestatistikker og fakta med dig, som du kan bruge som en guide til din LinkedIn-marketingindsats i 2024.

De vil hjælpe dig med at beslutte, hvilke strategier du skal investere i i år.

Vi har opdelt LinkedIn-statistikken i 4 hovedområder:

  • Brugere – Hvem bruger egentlig LinkedIn?
  • Content marketing – er det besværet værd?
  • Indlæg og artikler – Hvilken fungerer bedst?
  • B2B-salg – Er LinkedIn en pålidelig lead-kilde?

(Du finder en oversigt over de vigtigste tal til sidst, hvis du har travlt. Men du vil helt sikkert kunne lære mere, hvis du kigger på alle områder. Også selvom du bare scroller igennem og kun ser nærmere på statistikken som kommer til dit sind iøjnefaldende, vil du være i stand til at fjerne en masse værdifulde impulser)

Lad os komme igang.

LinkedIn Statistik 2023 – En oversigt

Sandheden om LinkedIn:

Det er en guldmine for B2B...

Det er her, beslutningstagere og ledere bruger deres fritid – uanset om du er selvstændig eller arbejder for en Fortune 500-virksomhed.

Og det bedste er…

…for det meste scroller disse beslutningstagere aktivt gennem nyhedsstrømmen på udkig efter værdifuldt og interessant indhold at læse.

LinkedIn er ikke Facebook. Her behøver du ikke kæmpe dig igennem memes, kattevideoer og bryllupsbilleder. På LinkedIn får du som regel indhold af høj kvalitet. Disse beslutningstagere leder efter indhold, der kan ændre den måde, du driver forretning på.

Ligesom du læser denne artikel her, leder beslutningstagerne i din målgruppe også efter indhold, der fanger deres interesse og er relevant for deres behov.

Men hvis du ikke har brugt meget tid på LinkedIn og ikke rigtig forstår, hvordan denne platform fungerer – LinkedIn kan være ret trættende!

For at give dig et boost har jeg samlet de vigtigste LinkedIn-statistikker for hver B2B-iværksætter. Jeg viser dig nøgleresultater fra undersøgelser udført af HubSpot, Business Insider, Buzzsumo og mange andre.

Du kan bruge dette indlæg som en gå til ressource for alt relateret til LinkedIn.

LinkedIn brugerstatistik

1) LinkedIn har over 690+ millioner medlemmer

LinkedIn har bestået en halv milliard bruger mærke. Virksomheden er vokset år efter år siden den blev grundlagt i 2002, og Microsofts opkøb førte til mere vækst.

2) Næsten 45 % af medlemmerne er også månedlige aktive

Ifølge Hootsuite og andre kilder, LinkedIns månedlige aktive brugere (MAU) anslås til omkring 310 mio. Det betyder, at knap 44 % af medlemmerne er aktive hver måned.

3) 40% af MAU'erne er endda logget ind dagligt.

Dette betyder, at over 100 millioner brugere interagere med platformen hver dag. Forretningsfolk bruger primært LinkedIn til at finde relevant indhold og skabe kontakter (mere om det senere …)

4) LinkedIns mål: 3 milliarder brugere

Jeff Weiner (CEO for LinkedIn) sagde i en interview med Wired that han vil gerne skabe en platform for alle "arbejdende professionelle" med LinkedIn. Et centralt kontaktpunkt for alle virksomheder og iværksættere verden over. Ifølge de nuværende estimater udgør den globale arbejdsstyrke 3 milliarder mennesker, så vi kan helt sikkert forvente mere brugervækst på denne platform.

5) Influentere og beslutningstagere på højt niveau

An artikel udgivet af LinkedIn udtalte, at der er 61 millioner influentere på højt niveau og 40 millioner beslutningstagere på LinkedIn. I de sidste 4 år vil antallet med sikkerhed være steget yderligere.

6) LinkedIn er den mest udbredte sociale medieplatform blandt Fortune 500.

Endnu en statistik fra Marketing Solutions blog viser dette interessante faktum om LinkedIn.

7) Af de cirka 2 milliarder millennials på verdensplan er 87 millioner på LinkedIn

Ifølge en artikel af Adweek , er cirka 87 millioner millennials på LinkedIn. Millennials [født i 80'erne eller 90'erne] er fremtidens beslutningstagere (og i mange tilfælde er de i dag). Du behøver altså ikke forstå Instagram eller Snapchat i B2B marketing for at nå ud til denne aldersgruppe.

8) 57 % af LinkedIn-brugere kommer til platformen fra deres smartphones.

Mens 98 % af Facebook forbruges på mobiltelefoner, er LinkedIn-brugere stadig aktiv på skrivebordet. Ikke desto mindre bør du begynde at fokusere din marketingstrategi på mobilbrugere, fordi mobilandelen stiger støt.

9) LinkedIn-profiler med et billede får 21x flere besøgende og 36x flere messages

I LinkedIns tidlige dage gad folk ikke engang tilføje et profilbillede, dette er ikke længere en mulighed i 2020. En profil med et professionelt billede får markant flere besøgende og messages end en ansigtsløs profil.

10) 57 % af LinkedIn-brugere på verdensplan er mænd – 43 % er kvinder

LinkedIn er en platform for alle – uanset hvem du ønsker at nå ud til i erhvervslivet, er LinkedIn stedet at gå hen.

11) LinkedIn blev besøgt over 967 gange mellem november 2019 og april 2020

Ifølge statistikker fra SimilarWeb , LinkedIn blev besøgt over 967 gange på 6 måneder, og de besøgende brugte i gennemsnit over 7 minutter på platformen.

LinkedIn hjemmesidebesøg

LinkedIn Indholdsstatistik

12) 94 % af B2B marketingfolk bruger LinkedIn til Content Marketing

94 % – det er et imponerende tal, men det er ikke overraskende, når man tænker på, at indhold på LinkedIn sammenlignet med andre sociale netværk er 3 gange mere troværdigt.

13) LinkedIn har 9 milliarder visninger i nyhedsstrømmen

Hver uge ses indhold på LinkedIn 9 milliarder gange. Det er omkring 36 milliarder visninger om måneden og 468 milliarder visninger om året. Sandsynligheden for at blive bemærket på LinkedIn er derfor meget stor, hvis du jævnligt deler indhold.

14) Kun 3 millioner brugere deler ugentligt indhold på LinkedIn

Kun fra over 690 millioner brugere og omkring 310 millioner månedlige aktive brugere 3 millioner dele indhold ugentligt. Det er mindre end 1 % af de månedlige aktive brugere, som indsamler 9 milliarder visninger hver uge.

15) LinkedIn er ansvarlig for mere end 50 % af den sociale trafik på B2B-hjemmesider og blogs

50 % af den sociale trafik på B2B-hjemmesider og blogs kommer fra LinkedIn. Tilsammen tegner Facebook, Twitter og LinkedIn sig for 90 % af den sociale trafik, hvor mere end halvdelen kommer fra LinkedIn. Facebook og Twitter har flere aktive brugere hver måned, men LinkedIn viser, hvorfor det er go-to-platformen for B2B-indhold.

16) 92 % af de adspurgte B2B-marketingfolk bruger LinkedIn i deres marketingmix.

Hvis du ønsker at bringe dig på linje med de førende B2B marketing eksperter - lad plads til LinkedIn i din content marketing strategi. Når det kommer til content marketing, 92 % af de adspurgte bruger LinkedIn, 76 % Facebook, 67 % YouTube og Instagram 15 %.

Mest populære sociale medier inden for digital markedsføring

LinkedIn-indlæg og artikelstatistik

17) Kun 1 million brugere publicerede en artikel på LinkedIn

Over en halv milliard brugere og mindre end 0.2 % offentliggjort en artikel på LinkedIn. Det betyder, at du kan genudgive eller genbruge eksisterende indhold fra din egen blog på LinkedIn og få stor gavn af det. LinkedIn algoritme , native-indlæg, der er postet via denne platform, ser ud til at få mere eksponering end eksterne links, hvilket gør dette til en endnu større mulighed for dit indhold.

18) 45 % af læsere af LinkedIn-artikler er i stillinger på højt niveau

Det, der gør LinkedIn-artikler endnu mere attraktive, er det faktum, at de fleste læsere er det beslutningstagere på højt niveau . Ikke alene kan du give dit indhold et boost ved at lægge det op på LinkedIn, men du kan også nå ud til de rigtige personer i din målgruppe på samme tid.

19) Længere indhold deles oftere på LinkedIn end kort indhold

OkDork.com har analyseret viralt indhold på LinkedIn for at finde ud af, hvilket indhold der fungerer bedst på platformen. Disse resultater bør lægge grundlaget for dit indhold. Evalueringerne viser, at artikler med ca. 1900 ord deles oftest. Så prøv at skrive artikler på 1700 til 2100 ord for at give dit indhold endnu et løft. Men husk på, at du skal levere kvalitativt indhold i denne længde.

indholdsydelse efter ordtal

20) "Like you ..." og listeopslag fungerer bedst på LinkedIn!

OkDork har også fundet ud af, at "How-To" eller listeopslag får næsten dobbelt så mange visninger som spørgsmål, der bliver postet. Så hvis du vil have flere visninger af dit indhold på LinkedIn, så fokuser på indhold, der lærer læseren noget.

12 grunde til...

Ligesom dig …

lister indlæg graf
Hvordan man poster

21) Indhold, der er opdelt i 5, 7 eller 9 sektioner, klarer sig bedst

Det har man længe troet, at mennesker er ubevidst tiltrukket af ulige tal. OkDorks resultater understøtter denne antagelse. Uanset om du laver et opslag i listeform eller ej, så begrænse det til 5, 7 eller 9 overskrifter.

overskrifter graf

22) 30 af de 500 mest delte LinkedIn-opslag var lister

LinkedIn-brugere synes virkelig at kunne lide lister. Det Content Marketing Institute fandt ud af, at 30 af de 500 mest delte opslag på LinkedIn var lister med 5-10 elementer. Vi bryder reglen med denne artikel, men nogle gange er det bare svært at være kort. Når det er muligt, så prøv at holde dine lister korte og prøv at bruge ulige tal.

23) Kun 6% af de 10,000 mest delte artikler på LinkedIn kom fra influencers.

Et bevis på, at du ikke behøver at være influencer på LinkedIn, og du behøver heller ikke et stort antal følgere for at få indhold til at gå viralt. Kun 669 af de 10,000 topposter siden 2012 skrevet af LinkedIn influencers.

24) LinkedIn-artikler med præcis 8 billeder overgår langt resten!

Når du opretter en artikel til LinkedIn, skal du bruge præcis 8 billeder. Når du bruger mere eller mindre, vil dine potentielle visninger falde markant. Argumentet for dette er svært. Måske foretrækker LinkedIn-algoritmen indlæg med præcis 8 billeder for det meste. Måske foretrækker læsere simpelthen ubevidst at dele en artikel, hvis den har præcis 8 billeder. Uanset hvad er dette resultat ret ligetil.

antal billeder graf

LinkedIn B2B Salgsstatistik

25) 97 % af B2B marketingfolk bruger LinkedIn

Ifølge en undersøgelse 97 % af B2B marketingfolk bruger LinkedIn til content marketing. Som sådan er LinkedIn et nøgleværktøj for mange virksomheder og er en integreret del af deres marketingstrategi og kampagner.

26) 80 % af B2B-leads kommer fra LinkedIn (mod 13 % Twitter og 7 % Facebook)

Denne ene statistik alene burde være nok til at overbevise dig om, at du bør investere din tid i LinkedIn. Af alle B2B-leads, der kommer fra sociale medier, er LinkedIn ansvarlig for 80 %. Det er 4 ud af 5 leads, der kommer fra LinkedIn. Alle andre platforme udgør mindre end 20 % inklusive Facebook og Twitter.

27) 79 % af B2B-marketingfolk værdsætter LinkedIn som en rig kilde til kundeemner

I betragtning af at 80 % af B2B-leads kommer fra LinkedIn, er det tal nok lidt lavt. Ikke desto mindre flertallet af B2B marketingfolk se LinkedIn som en rig kilde til at generere kvalificerede kundeemner til deres virksomhed. Det burde du også!

28) 59 % af B2B marketingfolk genererer kundeemner på LinkedIn

Af de adspurgte marketingfolk kunne 59% med tillid sige, at LinkedIn er en kilde til kundeemner for dem. Det tal ville nok være endnu højere, hvis du skulle dele de 33% op, som ikke ved præcis, hvor deres leads er fra 🤦‍♂️. Uanset, LinkedIn er stadig dobbelt så effektivt som Facebook og Twitter.

bedste leadgenererende sociale medier

29) 38% af B2B marketingfolk genererer også salg gennem LinkedIn Marketing

Mere end 1 i 3 B2B marketingfolk siger, at LinkedIn er en salgskilde for deres virksomhed. Det er 3 gange mere end Twitter, 4 gange mere end Facebook og 19 gange mere end Instagram. Mens flertallet ikke er i stand til at se, hvor omsætningen kommer fra, er LinkedIn klart førende blandt dem, der kan!

bedste indtægtsgenererende sociale medier

30) 71 % af B2B marketingfolk bruger LinkedIn til deres annonceringsstrategier

Dette hænger sammen med antallet af beslutningstagere, der bruger LinkedIn. Når det kommer til B2B, LinkedIn er den foretrukne platform. Mens Facebook har en større brugerbase, øger det faktum, at LinkedIn-brugere er mere villige til at gøre forretninger på platformen, end de ville være på Facebook, dette antal.

annonceringsstrategi på sociale medier

31) En SaaS-virksomhed havde 11 gange bedre svarprocenter med sponsorerede Inmails sammenlignet med e-mail.

SaaS-virksomheden Replicon brugte sponsoreret InMail til at målrette beslutningstagere. Det betyder ikke, at e-mail marketing er ved at dø ud. Men det viser det direkte henvender sig til beslutningstageren på LinkedIn kan være effektiv. Seniorledere har højst sandsynligt en e-mail-indbakke fuld af e-mails, de ikke engang vil se, endsige læse. Inmail, sponsoreret af LinkedIn, tilbyder en unik kanal til at få din message over til beslutningstagere i din målgruppe.

32) 46 % af virksomhedens sociale trafik kommer fra LinkedIn

LinkedIn er førende i at bringe folk til virksomhedens websteder. Hvis du allerede bruger content marketing til at skubbe trafik til hjemmesiden og i sidste ende salget, du skal også dele det på LinkedIn!

33) 90 % af B2B marketingfolk reducerer deres pris pr. bly med LinkedIn leadformularer

LinkedIn leadformularer er en variant af de annoncer, der kan placeres på LinkedIn. Annoncering på LinkedIn har vist sig at være rentabelt for størstedelen af ​​B2B marketingfolk. Igen afhænger dette af antallet af beslutningstagere, der bruger platformen på daglig basis.

34) LinkedIn genererer 3 gange flere konverteringer end Twitter og Facebook

A studere af HubSpot viste, at LinkedIn har den højeste besøgende-til-lead-konvertering med 2.74 %. Det er næsten 3 gange højere end Twitter med 0.69 % og Facebook med 0.77 %. Med LinkedIn lander ikke kun flere potentielle leads på din hjemmeside, de er også mere kvalificerede og interesserede i dit tilbud.

linkedin leadgenerering

35) LinkedIn har 15 gange flere indholdsvisninger end jobannoncer

. Gennem årene har LinkedIn udviklet sig fra en rekrutteringsplatform til en professionel netværksplatform, som folk besøger for at få information og lær. Det gør LinkedIn til en værdifuld platform for B2B marketing!

36) Prisen på et kundeemne er op til 28 % billigere på LinkedIn

Takket være præcis målretning på LinkedIn kan du generere flere leads på LinkedIn til en lavere pris. Ifølge Hubspot, genererer annoncører kundeemner med LinkedIn Ads op til 28 % billigere end med Google Ads.

leadjet vs AdWords

Mangler du tal til et vigtigt spørgsmål? Fortæl mig det i kommentarerne, så prøver jeg at finde en statistik for dit LinkedIn-spørgsmål! 🙂

LinkedIn i en nøddeskal – De vigtigste tal

Du har travlt – intet problem! Her er de 7 bedste statistikker, som alle på LinkedIn bør kende:

  • LinkedIn har over 690 millioner medlemmer.
  • Kun 3 millioner brugere deler indhold på LinkedIn hver uge, hvilket genererer 9 milliarder visninger om ugen.
  • 80 % af B2B-leads kommer fra LinkedIn (mod 13 % Twitter & 7 % Facebook).
  • LinkedIn genererer 3 gange flere konverteringer end Twitter og Facebook
  • LinkedIn slår Google Ads med op til 28 % på CPC.

LinkedIn er uden tvivl det rigtige sted for B2B-iværksættere.

Hvilken statistik gør efter din mening LinkedIn så speciel? Skriv os dine tanker i kommentarerne - jeg ville blive glad!

Vil du lære mere?

Abonner, få softwaretilbud direkte i din indbakke.
Bliv Medlem 4,600+ andre iværksættere holde sig opdateret om alle de seneste tilbud.
Nul spam. Afmeld til enhver tid.