Denne liste over online anmeldelsesstatistikker vil fortælle dig alt, hvad du behøver at vide om styrken ved social proof. Online anmeldelser er nu nogle af de mest værdifulde værktøjer i salgslandskabet.
I dagens digitale verden leder kunderne konstant efter indsigt i, hvilke mærker de kan stole på, før de køber noget. Rundt om 95% af forbrugerne læs anmeldelser, før de køber noget, og 8 % af forbrugerne bruger disse anmeldelser til at opdage nye lokale virksomheder.
Ligesom gode anmeldelser kan generere nye forretningsmuligheder for nutidens førende virksomheder, kan dårlige anmeldelser også sende kunderne i den modsatte retning.
I dag skal vi se på nogle af de mest afgørende online anmeldelsesstatistikker for at hjælpe dig med at forstå, hvor vigtig den rigtige feedback kan være.
(Lyst lokalt)
Under pandemien læste omkring 31 % af kunderne flere anmeldelser, mens 34 % sagde, at de læste færre udtalelser fra kunder for at hjælpe med at træffe beslutninger. 67 % af forbrugerne sagde dog, at de ikke ville bruge en virksomhed, hvis anmeldelserne hævdede, at den rigtige sundhed og sikkerhedspraksis ikke var på plads. Yderligere 22% af kunderne sagde, at de skrev anmeldelser under pandemien specifikt for at hjælpe lokale virksomheder.
(Trustpilot)
Omkring 89 % af forbrugerne siger, at de gør sig umage for at læse anmeldelser, før de køber produkter online. Dette indebærer, at anmeldelser er en væsentlig del af købsprocessen. De fleste virksomheder viser allerede anmeldelser sammen med deres produktlister for at hjælpe kunderne med at træffe bedre beslutninger.
Disse tal er sandsynligvis endnu højere for digitale produkter som f.eks online kurser eller e-bøger, da i modsætning til fysiske produkter i en e-handelsbutik, hvor potentielle kunder kan gennemse billeder af produktet, har digitale produkter kun deres indhold at stole på. I sådanne tilfælde fungerer anmeldelser som et vigtigt socialt bevis for nye besøgende, som ofte er usikre på værdien for pengene af det pågældende produkt.
(Power anmeldelser)
Mens nogle forbrugere kun kigger på anmeldelser, når de træffer større købsbeslutninger, bruger omkring 30 % af de yngre kunder (under 44 år) anmeldelser til hvert opkøb. Ældre shoppere over 45 år bruger også anmeldelser en anstændig procent af tiden. 19.7 % af kunder mellem 45 og 68 år bruger anmeldelser til hvert køb.
(Statista)
Fra juni 2020 fandt Statista ud af, at 57 % af de amerikanske shoppere anser onlineanmeldelser for at være meget nyttige, når de skal træffe købsbeslutninger. Hele 60 % af de adspurgte sagde, at de altid laver research online, før de foretager et større køb.
(Kobling)
Under forskning i aktiviteterne i små virksomheder online sagde omkring 88 % af små virksomheder, at de overvåger deres online omdømme på kvartalsbasis. Ifølge Clutch ser flere små virksomheder ud til at anerkende værdien af at bevare deres brandimage end større virksomheder. Det mest almindelige værktøj til overvågning er sociale medier.
(OuterBox)
Selv når de handler personligt, henvender kunder sig til internettet for at hente anmeldelser fra andre kunder. OuterBox fandt ud af, at 80 % af shoppere bruger deres smartphone i eller uden for en fysisk butik til at finde anmeldelser, sammenligne priser og endda søge efter butiksplaceringer.
(BrightLocal)
63 % af forbrugerne siger, at de bruger Googles søgemaskiner til at spore anmeldelser om en virksomhed. Yderligere 54 % bruger Facebook, og 32 % siger, at de bruger Yelp. BrightLocals undersøgelser viser også, at den gennemsnitlige lokale virksomhed på Google har omkring 39 anmeldelser. Dette tal varierer drastisk mellem brancher. For eksempel er hoteller mere tilbøjelige til at have et gennemsnit på 309 anmeldelser.
(Yep)
Yelp har i gennemsnit over 224 millioner anmeldelser i december 2021. Aktiviteten på Yelp kommer fra over 31 millioner unikke enheder. Yelp afslørede også, at hjemme- og lokalservicebranchen modtager flest anmeldelser, kombineret med restaurationssektoren, med 18 %. Shoppinganmeldelser er de næstmest populære, efterfulgt af muligheder som "Skønhed og fitness".
(Yotpo)
Yotpo indikerer, at anmeldelser delt på Twitter er mere tilbøjelige til at øge salget end anmeldelser på andre sociale sider. Twitter-anmeldelser forbedrede salget med 6.46 %, mens anmeldelser på Facebook kun øgede e-handelssalget med omkring 6.46 %.
(Lyst lokalt)
Ifølge eksperter fra Bright Local siger omkring 39 % af kunder over 55 år, at de stoler lige så meget på anmeldelser som personlige anbefalinger. I den lavere aldersgruppe er tilliden endnu højere. Omkring 89 % af forbrugerne i alderen 35 til 54 siger, at de stoler lige så meget på anmeldelser som personlige anbefalinger.
(Podium)
83 % af forbrugerne er enige eller "nogenlunde enige" i, at anmeldelser skal være relevante og nye for at gøre en forskel for deres købsbeslutninger. Omkring 68 % af forbrugerne er også enige om, at de ikke vil stole på en høj anmeldelsesvurdering, medmindre den også kommer med mange anmeldelser.
(Podium)
Podiums undersøgelse af tilstanden af online anmeldelser viste, at 58 % af forbrugerne ville rejse længere for at engagere sig med virksomheder, der havde positive anmeldelser eller betale mere for en tjeneste med gode anmeldelser. 41 % af amerikanerne mener, at anmeldelser er blandt de vigtigste overvejelser, når de også søger efter lokale virksomheder.
(Moz)
Moz fandt ud af, at det at have positive lokale anmeldelser kan forbedre dine chancer for at rangere højere med søgemaskinerne. Anmeldelser tegner sig for omkring 15.44 % af SEO-placeringskreditten. Søgemaskinerne overvejer anmeldelses kvantitet, mangfoldighed, hastighed og kvalitet.
(Uberall)
Ifølge Uberall kan mursten og mørtelvirksomheder se nogle store fordele ved en lille stigning i antallet af stjerner. Blot at øge online startvurderinger med 0.1 % kan forbedre konverteringsraterne med 25 %. Uberall fandt også ud af, at en vurdering på 3.7 stjerner forbedrer dine chancer for konverteringer til 120 %. Derudover vinder en anmeldelsessvarprocent på 30 % flere kunder.
(Podium)
Omkring 38 % af kunderne siger, at de kræver mindst en firestjernet gennemsnitlig anmeldelse for at overveje at engagere sig i en virksomhed. Yderligere 9 % af forbrugerne ville overveje at engagere sig i en virksomhed, der har en gennemsnitlig vurdering på et eller to stjerner.
(Investér)
Invesp fandt ud af, at kunder bruger op til 31 % mere på virksomheder med fremragende anmeldelser. Desuden foretager omkring 98 % af kunderne et køb efter at have tjekket en virksomheds anmeldelse på Yelp. Ifølge Invesp læser den gennemsnitlige kunde omkring 4-6 anmeldelser, før han beslutter sig for, om han vil stole på en virksomhed og foretage et køb.
Som man kunne forvente, stiger antallet af læste anmeldelser med størrelsen af det økonomiske engagement 64 % af købere af forretningssoftware ønsker at læse mindst seks software anmeldelser før du foretager et egentligt køb.
(Anmeldelsessporere)
Omkring 94 % af forbrugerne siger, at de har undgået en virksomhed på grund af en negativ onlineanmeldelse. Derudover siger 80 % af forbrugerne, at de stjernevurderinger, de stoler mest på, altid er over fire stjerner. Alt under det vil sandsynligvis drive kunder væk.
(Moz)
Ifølge Moz risikerer virksomheder at miste op til 22 % af kunderne, når kun én negativ artikel dukker op, når de søger efter et produkt. Hvis der vises op til 3 negative artikler under en søgeforespørgsel, stiger potentialet for at miste en kunde til 59.2 %.
(Chatmeter)
At reagere på kundeanmeldelser er lige så vigtigt som at generere positive. Chatmeter fandt ud af, at churn stiger med gennemsnitligt 15 %, når du nægter at svare på anmeldelser. Kunder kan godt lide at se, at deres yndlingsvirksomheder er opmærksomme på feedback.
(Podium)
Podium fandt ud af, at det rigtige svar på en anmeldelse eller vidnesbyrd markant kan ændre, hvordan nogen føler om din virksomhed. 56 % af kunderne sagde, at de så en virksomhed anderledes baseret på, hvordan de reagerede på en anmeldelse.
(Anmeldelsessporere)
Mere end halvdelen af alle kunder forventer, at enhver virksomhed med en negativ eller positiv anmeldelse svarer på denne feedback inden for 7 dage eller mindre. Den hastighed, hvormed kunder forventer et svar, er steget markant gennem årene.
(Moz)
Negativ feedback og negative sætninger kan faktisk skade dine chancer for at rangere hos søgemaskinerne. Moz fandt ud af, at negativ stemning er en af de rangeringsfaktorer, som Google overvejer, når de bestemmer, hvor du skal placeres i søgemaskinerne.
(Podium)
Omkring 81 % af forbrugerne siger, at de har skrevet en virksomhedsanmeldelse omkring fire gange om året eller mindre. Kun omkring 20 % af kunderne siger, at de aldrig har skrevet en virksomhedsanmeldelse. Langt de fleste forbrugere er dog mere tilbøjelige til at læse anmeldelser end at efterlade dem.
(Emarketer)
Emarketer fandt ud af, at visuelle anmeldelser er særligt overbevisende for nutidens kunder. Omkring 62 % af kunderne angiver, at de ville være mere villige til at købe et produkt, hvis de kan se de billeder og videoer, som andre kunder har efterladt.
(JungleScout)
Selvom det er mere og mere almindeligt, at kunder efterlader negative anmeldelser om et produkt online, er den mest almindelige grund til at skrive en anmeldelse, fordi tjenesten eller produktet var fremragende (56%). Den næstmest almindelige grund til at skrive en anmeldelse er, at produktet var utilfredsstillende.
(BrightLocal)
BrightLocal opdagede, at omkring 73 % af forbrugerne er blevet bedt om en anmeldelse af en virksomhed tidligere. Omkring 72 % af de personer, der sagde, at de var blevet bedt om feedback fra en virksomhed, gav også en anmeldelse.
(Trustpilot)
Ifølge Trustpilot er falske anmeldelser blandt de væsentligste problemer, som forbrugere skal forholde sig til, når de handler. Falske udtalelser og feedback koster den gennemsnitlige amerikanske forbruger at spilde omkring $125 om året.
(Podium)
Omkring 54 % af de lokale virksomheder siger, at de svarer på alle eller de fleste anmeldelser. Det er dog mere sandsynligt, at en virksomhed vil reagere på en positiv anmeldelse end en negativ. Omkring 16 % af de lokale virksomheder reagerer aldrig på anmeldelser overhovedet.
Disse online anmeldelsesstatistikker viser, at forbrugere overalt stoler på onlineanmeldelser og feedback for at hjælpe dem med at træffe købsbeslutninger. Jo flere anmeldelser du har, og jo nyere og mere relevante de ser ud til at være, jo større er sandsynligheden for, at du opnår konverteringer. Hvad mere er, hvis du svarer på de anmeldelser, du modtager, kan du forbedre kundernes mening og stemning over for dit brand. At reagere på negative anmeldelser vil lære dig, hvad dine kunder forventer af din virksomhed, og give dig en chance for at rette op på problemer med kundeservice.