Investerer du i SMS marketing endnu?
Når du er færdig med at udforske disse SMS-marketingstatistikker, er du måske ivrig efter at starte din egen kampagne. Trods alt, 48.33% af alle mennesker i verden har deres egen smartphone. De, der har adgang til en telefon, bruger den ofte også hele tiden.
Vi har vores smartphones med os på arbejde, har dem ved hånden, når vi sidder derhjemme, og 88% af mennesker selv tage deres telefoner med på toilettet.
I en tid, hvor folk er besat af deres kommunikationsenheder, kunne nu være den perfekte mulighed for dit brand til at begynde at udforske SMS-marketing.
Her er din guide til alle de SMS-marketingstatistikker, du skal kende til den første inspiration.
SMS-marketing er en slags annonceringsstrategi designet til at hjælpe dig med at nå dine kunder, uanset hvor de er. I modsætning til sociale medier, e-mail eller indholdsmarkedsføring kan SMS-kampagner nå dine kunder, uanset om de er online.
Selvom ikke alle har adgang til internettet, har et stigende flertal af kunderne deres egen telefon, hvilket giver dem mulighed for at interagere med virksomheder på en række forskellige måder.
Du kan bruge SMS-marketing til at tale med dine kunder, når de har en kommende aftale eller minde dem om et forestående salg. Der er endda SMS-løsninger designet til at målrette målgruppemedlemmer baseret på deres placering, interesser eller købspotentiale.
Før vi udforsker de bedste SMS-marketingstatistikker i dybden, er her nogle gode indledende indsigter:
Statista og GSMA
Statista bemærker, at der er overstået 3.8 milliarder smartphones brugere i verden, der tegner sig for omkring 48.33% af den globale befolkning. Siden 2016 er dette antal steget drastisk fra kun 2.5 milliarder brugere.
Der er også 10.97 milliarder mobilforbindelser ifølge GSMA's real-time efterretningsdata. En enkelt mobilbruger kan have flere forbindelser.
G2
Kunder har ikke noget imod at acceptere SMS-markedsføringsmeddelelsersages fra virksomheder, de mener kan tilbyde dem værdi. SMS-marketing er vokset med en overraskende hastighed, med G2 angivet at omkring 84 % af kunderne allerede modtager messages fra virksomheder i dag. SMS'er kunne have været omkring siden 1992, men det er stadig et af de hurtigst voksende marketingmedier på markedet.
Deloitte
En undersøgelse fra Deloitte afslører, at forbrugerne godt er klar over deres afhængighed af deres smartphones, men ønsket om at bruge disse værktøjer går ingen vegne. Det forskning siger, at 39 pct. af amerikanske kunder mener, at de bruger deres smartphones for ofte. Mellem 2017 og 2018 fandt Deloitte også ud af, at antallet af gange, brugere tjekkede deres smartphones, steg fra 47 i gennemsnit til 52.
Anmeldelser.org
En undersøgelse af smartphone afhængighed af Reviews.org fandt ud af, at omkring 75 % af kunderne anså sig selv for at være afhængige af deres smartphone i 2020, mens 48 % føltes på samme måde i 2021. Den seneste undersøgelse bemærker, at amerikanske mobiltelefonejere kan tjekke deres telefon op til 160 gange om dagen. Faktisk tjekker 65.6 % af kunderne deres telefon så ofte.
Undersøgelsen afslørede endvidere, at brugere har adgang til deres telefon af en række årsager, herunder at bruge den som vækkeur (79.5) og bruge den på datoer (57.4%).
Pew Research Center
flertallet af amerikanske statsborgere ejer en mobiltelefon eller smartphone af en eller anden art. Dette tal er steget markant i de senere år. Hvad mere er, vælger de fleste brugere "smart" teknologi frem for standard mobiltelefoner.
Pews undersøgelse viser, at 100% af mennesker mellem 19 og 49 år i Amerika ejer en mobiltelefon på dette tidspunkt. Selvom en telefon ikke er smart, kan den stadig normalt acceptere SMS-beskedersages. Måske mere tillokkende tjener omkring 97% af telefonejere op til $74,999 om året.
ZipWhip
SMS-firmaet ZipWhip afslørede, at omkring 64 % af kunderne mener, at virksomheder bør kontakte dem via sms oftere. Den generation, der var mest fortrolig med ideen om at sende sms'er, var Gen Z, hvor 83 % anmodede om flere sms'er.
Undersøgelsen fandt også, at påmindelser om aftaler er den mest populære form for tekst, som brugere gerne vil modtage fra brands. Omkring fire ud af fem Generation X-respondenter sagde, at de ville foretrække tekst frem for andre kanaler til disse påmindelser.
Harris afstemning
En Harris-afstemning fundet at SMS-markedsføring er en af de mest populære måder for virksomheder at komme i kontakt med kunder på. Omkring 64 % af kunder med sms-funktioner sagde, at de ville foretrække at bruge sms i stedet for tale som en kanal. 77 % af forbrugerne sagde, at de føler sig mere positive over for en virksomhed, der tilbyder tekstkommunikation.
OpenMarket
OpenMarket fandt ud af, at millennials foretrækker tovejs-sms som en måde at forbinde med brands og virksomheder. 72% af årtusinder siger, at de skriver mindst 10 gange om dagen, og 83 % åbner sms'ersages inden for 90 sekunder efter modtagelse af dem.
De adspurgte millennials sagde, at de modtager mindre end 5 messageen uge fra virksomheder, og holder mest af at få påmindelser om aftaler. Millennials kan også lide SMS messages for at få kampagner og undersøgelsesanmodninger.
Aspect
Aspektforskning viste, at tekst er den mest brugte app på en smartphone, hvor 97 % af amerikanerne sender sms'er hver dag. Derudover smssages modtager næsten dobbelt så mange kunder som enhver anden mobil marketingstrategi. 50% af kunderne foretage et køb, efter de har modtaget en smssage med et mærketilbud, rabat eller QR-kode.
Disse oplysninger bygger på den ofte citerede statistik om, at forbrugere indløser SMS-kuponer op til 10 gange mere end andre kupontilbud.
VoiceSage
Dine kunder ved, hvor svært det er for dig at få deres opmærksomhed i nutidens distraherende digitale verden. Heldigvis, VoiceSage fundet at 70 % af kunderne enig i, at SMS er en succesfuld måde at få dem til at lægge mærke til. Folk åbner generelt SMS-beskedersageuanset hvem de kommer fra. Den samme StemmeSage undersøgelse bemærker, at 82% af mennesker åbner hver message de modtager.
Mobil abe
Mobile Monkey siger det omkring 9 ud af 10 personer hævder, at de altid åbner deres sms'ersages. Hvis du bruger disse oplysninger til at sammenligne åbningsraterne mellem tekstbaseret marketingindsats og e-mail-marketing, kan du se, at SMS vinder langt.
En af de primære grunde til, at SMS-markedsføring er så effektiv, er, at den bruger push-beskeder som standardindstilling. Det betyder, at telefoner er designet til at fange kundernes opmærksomhed, uanset hvor de er.
Digital Information World
Ifølge Digital Information World, push-meddelelser leveret af SMS-marketing er fremragende til at sikre engagement. Disse notifikationer øger engagementet med op til 88 %, fordi omkring 52 % af brugerne konstant leder efter tilbud. I øjeblikket siger 74 % af kunderne, at der absolut ikke er nogen ulæste beskedersages på deres telefoner.
Hvad mere er, reagerer 32 % af brugerne på reklame-SMS fra leverandører og virksomheder, hvilket betyder, at SMS har engagementsrater op til 8 gange højere end e-mail.
Ericsson
Ifølge Ericssons mobilitetsvisualisering, en betydelig del af verden (omkring 35 %), ville ikke være i stand til at få adgang til varemærkeaftaler via andre medier end en smssage. Selvom der er mange smartphones derude i dag, har nogle brugere stadig kun en grundlæggende mobiltelefon.
SMS-marketing kan være nøglen til at låse op for en bredere kundekreds.
eMarketer
Omkring 75% af forbrugerne sige, at de ikke har noget imod at modtage SMS-mærkede messages fra virksomheder, efter at de har accepteret at tilmelde sig oplevelsen. Ifølge eMarketer føler kunder sig lige så behagelige at modtage migsages via tekst, som de gør via e-mail - hvis ikke mere.
Så længe du giver kunderne mulighed for at "tilmelde sig" til en sms, modtager de gerne din beskedsages.
Gartner
Gartner-undersøgelser viste, at den gennemsnitlige svartid for en legitim e-mail normalt er omkring 90 minutter sammenlignet med kun 90 sekunder for en SMS-beskedsage. Derudover bemærker Gartner, at forskellige kilder vurderer svar- og åbningsraterne for en SMS er omkring 98 % sammenlignet med omkring 20 % for e-mail.
Mobiniti
Mobiniti siger, at kunderne synes at føle overvældende positiv over for SMS-beskeder. Kun omkring 10 % af messages sendt via SMS er markeret som spam sammenlignet med 49.7% af e-mails.
SMS messages har også en gennemsnitlig klikrate på omkring 36 % sammenlignet med kun 3.4 % for e-mailssages. Hvad mere er, siger 90 % af leads, at de foretrækker at blive sms'et om deres salgsmuligheder frem for at modtage et telefonopkald.
Semaphore
Semaphore definerer SMS som den mest brugte kommunikationsform i verden, med omkring 4.2 milliarder mennesker verden over, der bruger deres telefoner til at sende tekster, på trods af væksten af ekstra værktøjer. Omkring 80 % af befolkningen siger, at de bruger sms'er til erhvervslivet. Derudover er 90 % af alle mobiltelefoner SMS-kompatible.
Teksttavle
Ifølge mobilmarketingmærket, TextBoard, er den gennemsnitlige klikrate for links sendt via SMS-marketing omkring 19.3 %, sammenlignet med kun 4.2 % for alle e-mails.
Google Ads har kun en gennemsnitlig CTR på omkring 0.4 %, og Facebook-annoncer får en CTR på omkring 0.051 %. Dette gør SMS-marketing til et af de mest effektive værktøjer til at få klik til dit websted, især på web-aktiverede telefoner.
Franchisehjælp
Franchise-hjælp fandt ud af, at SMS-svarraterne er op til 295 % højere end svarprocenter for telefonopkald, hvilket indikerer, at kunder er meget mere tilbøjelige til at svare på sms end på opkald. Kunder er i stigende grad imod stemme til at kommunikere med virksomheder, og mange foretrækker at holde sig til SMS eller live chat, når de får muligheden.
CallHub
SMS kan være et værdifuldt værktøj til både markedsføring og kundeservice. Som nævnt ovenfor foretrækker mange forbrugere tekst som en måde at modtage værdifuld information fra virksomheder på. CallHub fandt det 97% af virksomhederne kunne kommunikere med deres kunder mere effektivt efter at have lanceret nye sms-strategier.
Måske er en af de ting, der gør sms'er så effektiv, evnen til at se tilbage gennem en samtale, når du tager fat på en diskussion efter en pause.
I stigende grad får SMS-marketing mere opmærksomhed som et stærkt værktøj til at nå ud til og forbinde med din målgruppe. Som listen over SMS-marketingstatistikker ovenfor viser, kan kommunikation med kunder via tekst være nøglen til at låse op for en række værdifulde fordele for din virksomhed.
Ikke kun føler folk sig trygge ved at forbinde med virksomheder gennem deres telefoner, men de foretrækker også at modtage migsages fra mærker på denne måde det meste af tiden. Da antallet af smartphonebrugere verden over fortsætter med at bruge, giver det kun mening at have en SMS-marketingplan på plads.
Statista og GSMA
G2
Deloitte
Anmeldelser.org
Pew Research Center
ZipWhip
Harris afstemning
OpenMarket
Aspect
VoiceSage
Mobil abe
Digital Information World
Ericsson
eMarketer
Gartner
Mobiniti
Semaphore
Teksttavle
Franchisehjælp
CallHub