Den ultimative liste over SMS-marketingstatistikker for 2025

Rebekah Carter, 09. marts 2025
Den ultimative liste over SMS-marketingstatistikker for 2025
Begynd at sælge digitale produkter med Crevio
Crevio Logo
Crevio
Sponsoreret
5.0
(1)
$ 29.00 / måned
Crevio er en platform for skabere til at sælge digitale produkter, tjenester, kurser og adgang til andre 3.-... Lær mere om Crevio

Investerer du i SMS marketing endnu?

Når du er færdig med at udforske disse SMS-marketingstatistikker, er du måske ivrig efter at starte din egen kampagne. Trods alt, 48.33% af alle mennesker i verden har deres egen smartphone. De, der har adgang til en telefon, bruger den ofte også hele tiden.

Vi har vores smartphones med os på arbejde, har dem ved hånden, når vi sidder derhjemme, og 88% af mennesker selv tage deres telefoner med på toilettet.

I en tid, hvor folk er besat af deres kommunikationsenheder, kunne nu være den perfekte mulighed for dit brand til at begynde at udforske SMS-marketing.

Her er din guide til alle de SMS-marketingstatistikker, du skal kende til den første inspiration.

Hvad er SMS Marketing?

SMS-marketing er en slags annonceringsstrategi designet til at hjælpe dig med at nå dine kunder, uanset hvor de er. I modsætning til sociale medier, e-mail eller indholdsmarkedsføring kan SMS-kampagner nå dine kunder, uanset om de er online.

Selvom ikke alle har adgang til internettet, har et stigende flertal af kunderne deres egen telefon, hvilket giver dem mulighed for at interagere med virksomheder på en række forskellige måder.

Du kan bruge SMS-marketing til at tale med dine kunder, når de har en kommende aftale eller minde dem om et forestående salg. Der er endda SMS-løsninger designet til at målrette målgruppemedlemmer baseret på deres placering, interesser eller købspotentiale.

Før vi udforsker de bedste SMS-marketingstatistikker i dybden, er her nogle gode indledende indsigter:

Nøgle SMS-marketingstatistikker – Redaktørens valg

  • 66 % af amerikanerne indrømmer, at de sover med deres telefoner om natten
  • Folk tjekker deres telefoner op til 160 gange om dagen eller en gang hvert 9. minut
  • Omkring 39 % af amerikanske kunder siger, at de bruger smartphones for ofte.
  • Der er mere end 5.11 millioner unikke mobilbrugere på verdensplan
  • Den gennemsnitlige åbningsrate for SMS marketing er 98 %
  • Svarprocenter for SMS er op til 295 % højere end svar på telefonopkald

SMS-marketingstatistikker: Platformrækkevidde

1. Der er 3.90 milliarder smartphonebrugere i verden og 10.97 milliarder forbindelser


Statista og GSMA

Statista bemærker, at der er overstået 3.8 milliarder smartphones brugere i verden, der tegner sig for omkring 48.33% af den globale befolkning. Siden 2016 er dette antal steget drastisk fra kun 2.5 milliarder brugere.

Der er også 10.97 milliarder mobilforbindelser ifølge GSMA's real-time efterretningsdata. En enkelt mobilbruger kan have flere forbindelser.

2. 84 % af kunderne siger, at de allerede har modtaget SMS-markedsføringsbeskedersages fra virksomheder


G2

Kunder har ikke noget imod at acceptere SMS-markedsføringsmeddelelsersages fra virksomheder, de mener kan tilbyde dem værdi. SMS-marketing er vokset med en overraskende hastighed, med G2 angivet at omkring 84 % af kunderne allerede modtager messages fra virksomheder i dag. SMS'er kunne have været omkring siden 1992, men det er stadig et af de hurtigst voksende marketingmedier på markedet.

3. 39 % af amerikanske kunder mener, at de bruger deres telefon for meget

Deloitte

En undersøgelse fra Deloitte afslører, at forbrugerne godt er klar over deres afhængighed af deres smartphones, men ønsket om at bruge disse værktøjer går ingen vegne. Det forskning siger, at 39 pct. af amerikanske kunder mener, at de bruger deres smartphones for ofte. Mellem 2017 og 2018 fandt Deloitte også ud af, at antallet af gange, brugere tjekkede deres smartphones, steg fra 47 i gennemsnit til 52.

4. Amerikanerne tjekker deres telefoner op til 160 gange om dagen

Anmeldelser.org

En undersøgelse af smartphone afhængighed af Reviews.org fandt ud af, at omkring 75 % af kunderne anså sig selv for at være afhængige af deres smartphone i 2020, mens 48 % føltes på samme måde i 2021. Den seneste undersøgelse bemærker, at amerikanske mobiltelefonejere kan tjekke deres telefon op til 160 gange om dagen. Faktisk tjekker 65.6 % af kunderne deres telefon så ofte.

Undersøgelsen afslørede endvidere, at brugere har adgang til deres telefon af en række årsager, herunder at bruge den som vækkeur (79.5) og bruge den på datoer (57.4%).

telefonstatistikker

5. 97% af amerikanerne ejer en mobiltelefon

Pew Research Center

flertallet af amerikanske statsborgere ejer en mobiltelefon eller smartphone af en eller anden art. Dette tal er steget markant i de senere år. Hvad mere er, vælger de fleste brugere "smart" teknologi frem for standard mobiltelefoner.

Pews undersøgelse viser, at 100% af mennesker mellem 19 og 49 år i Amerika ejer en mobiltelefon på dette tidspunkt. Selvom en telefon ikke er smart, kan den stadig normalt acceptere SMS-beskedersages. Måske mere tillokkende tjener omkring 97% af telefonejere op til $74,999 om året.

6. 64 % af kunderne mener, at virksomheder bør sende sms'er oftere

ZipWhip

SMS-firmaet ZipWhip afslørede, at omkring 64 % af kunderne mener, at virksomheder bør kontakte dem via sms oftere. Den generation, der var mest fortrolig med ideen om at sende sms'er, var Gen Z, hvor 83 % anmodede om flere sms'er.

Undersøgelsen fandt også, at påmindelser om aftaler er den mest populære form for tekst, som brugere gerne vil modtage fra brands. Omkring fire ud af fem Generation X-respondenter sagde, at de ville foretrække tekst frem for andre kanaler til disse påmindelser.

7. 77 % af forbrugerne siger, at de sandsynligvis vil have en positiv opfattelse af en virksomhed, der tilbyder SMS

Harris afstemning

En Harris-afstemning fundet at SMS-markedsføring er en af ​​de mest populære måder for virksomheder at komme i kontakt med kunder på. Omkring 64 % af kunder med sms-funktioner sagde, at de ville foretrække at bruge sms i stedet for tale som en kanal. 77 % af forbrugerne sagde, at de føler sig mere positive over for en virksomhed, der tilbyder tekstkommunikation.

SMS Marketing Statistik: Engagement niveauer

8. 83 % af millennials siger, at de åbner sms'er inden for 90 sekunder efter at have modtaget dem

OpenMarket

OpenMarket fandt ud af, at millennials foretrækker tovejs-sms som en måde at forbinde med brands og virksomheder. 72% af årtusinder siger, at de skriver mindst 10 gange om dagen, og 83 % åbner sms'ersages inden for 90 sekunder efter modtagelse af dem.

De adspurgte millennials sagde, at de modtager mindre end 5 messageen uge fra virksomheder, og holder mest af at få påmindelser om aftaler. Millennials kan også lide SMS messages for at få kampagner og undersøgelsesanmodninger.

9. 50 % af amerikanske kunder foretager et direkte køb, efter at de har modtaget en sms, kupon eller rabatkode.

Aspect

Aspektforskning viste, at tekst er den mest brugte app på en smartphone, hvor 97 % af amerikanerne sender sms'er hver dag. Derudover smssages modtager næsten dobbelt så mange kunder som enhver anden mobil marketingstrategi. 50% af kunderne foretage et køb, efter de har modtaget en smssage med et mærketilbud, rabat eller QR-kode.

Disse oplysninger bygger på den ofte citerede statistik om, at forbrugere indløser SMS-kuponer op til 10 gange mere end andre kupontilbud.

10. 70 % af kunderne siger, at SMS er en god måde at få deres opmærksomhed på.


VoiceSage

Dine kunder ved, hvor svært det er for dig at få deres opmærksomhed i nutidens distraherende digitale verden. Heldigvis, VoiceSage fundet at 70 % af kunderne enig i, at SMS er en succesfuld måde at få dem til at lægge mærke til. Folk åbner generelt SMS-beskedersageuanset hvem de kommer fra. Den samme StemmeSage undersøgelse bemærker, at 82% af mennesker åbner hver message de modtager.

smssage statistik

11. 9 ud af 10 personer åbner deres sms'ersages

Mobil abe

Mobile Monkey siger det omkring 9 ud af 10 personer hævder, at de altid åbner deres sms'ersages. Hvis du bruger disse oplysninger til at sammenligne åbningsraterne mellem tekstbaseret marketingindsats og e-mail-marketing, kan du se, at SMS vinder langt.

En af de primære grunde til, at SMS-markedsføring er så effektiv, er, at den bruger push-beskeder som standardindstilling. Det betyder, at telefoner er designet til at fange kundernes opmærksomhed, uanset hvor de er.

12. 74 % af kunderne siger, at de ikke har nogen ulæst SMS på deres telefoner

Digital Information World

Ifølge Digital Information World, push-meddelelser leveret af SMS-marketing er fremragende til at sikre engagement. Disse notifikationer øger engagementet med op til 88 %, fordi omkring 52 % af brugerne konstant leder efter tilbud. I øjeblikket siger 74 % af kunderne, at der absolut ikke er nogen ulæste beskedersages på deres telefoner.

Hvad mere er, reagerer 32 % af brugerne på reklame-SMS fra leverandører og virksomheder, hvilket betyder, at SMS har engagementsrater op til 8 gange højere end e-mail.

13. Over en tredjedel af verdens telefoner er bedst egnede til at nå via sms

Ericsson

Ifølge Ericssons mobilitetsvisualisering, en betydelig del af verden (omkring 35 %), ville ikke være i stand til at få adgang til varemærkeaftaler via andre medier end en smssage. Selvom der er mange smartphones derude i dag, har nogle brugere stadig kun en grundlæggende mobiltelefon.

SMS-marketing kan være nøglen til at låse op for en bredere kundekreds.

14. 75 % af kunderne har ikke noget imod at modtage tekster fra virksomheder, hvis de tilmelder sig

eMarketer

Omkring 75% af forbrugerne sige, at de ikke har noget imod at modtage SMS-mærkede messages fra virksomheder, efter at de har accepteret at tilmelde sig oplevelsen. Ifølge eMarketer føler kunder sig lige så behagelige at modtage migsages via tekst, som de gør via e-mail - hvis ikke mere.

Så længe du giver kunderne mulighed for at "tilmelde sig" til en sms, modtager de gerne din beskedsages.

SMS Marketing Statistik: Succesrater

15. Den gennemsnitlige svartid for en SMS er 90 sekunder, sammenlignet med 90 minutter for e-mailen

Gartner

Gartner-undersøgelser viste, at den gennemsnitlige svartid for en legitim e-mail normalt er omkring 90 minutter sammenlignet med kun 90 sekunder for en SMS-beskedsage. Derudover bemærker Gartner, at forskellige kilder vurderer svar- og åbningsraterne for en SMS er omkring 98 % sammenlignet med omkring 20 % for e-mail.

16. Kun 10% af SMS-beskedersages ses som spam

Mobiniti

Mobiniti siger, at kunderne synes at føle overvældende positiv over for SMS-beskeder. Kun omkring 10 % af messages sendt via SMS er markeret som spam sammenlignet med 49.7% af e-mails.

SMS messages har også en gennemsnitlig klikrate på omkring 36 % sammenlignet med kun 3.4 % for e-mailssages. Hvad mere er, siger 90 % af leads, at de foretrækker at blive sms'et om deres salgsmuligheder frem for at modtage et telefonopkald.

17. 80% af folk bruger sms'er til forretningsformål

Semaphore

Semaphore definerer SMS som den mest brugte kommunikationsform i verden, med omkring 4.2 milliarder mennesker verden over, der bruger deres telefoner til at sende tekster, på trods af væksten af ​​ekstra værktøjer. Omkring 80 % af befolkningen siger, at de bruger sms'er til erhvervslivet. Derudover er 90 % af alle mobiltelefoner SMS-kompatible.

SMS-statistikker_2

18. Klikfrekvensen for SMS er omkring 19 %

Teksttavle

Ifølge mobilmarketingmærket, TextBoard, er den gennemsnitlige klikrate for links sendt via SMS-marketing omkring 19.3 %, sammenlignet med kun 4.2 % for alle e-mails.

Google Ads har kun en gennemsnitlig CTR på omkring 0.4 %, og Facebook-annoncer får en CTR på omkring 0.051 %. Dette gør SMS-marketing til et af de mest effektive værktøjer til at få klik til dit websted, især på web-aktiverede telefoner.

19. Svarprocenter for SMS er op til 295 % højere end svarprocenter for telefonopkald

Franchisehjælp

Franchise-hjælp fandt ud af, at SMS-svarraterne er op til 295 % højere end svarprocenter for telefonopkald, hvilket indikerer, at kunder er meget mere tilbøjelige til at svare på sms end på opkald. Kunder er i stigende grad imod stemme til at kommunikere med virksomheder, og mange foretrækker at holde sig til SMS eller live chat, når de får muligheden.

20. 97 % af kunderne sagde, at de følte, at de kommunikerede mere effektivt med kunderne efter at have lanceret SMS-strategier

CallHub

SMS kan være et værdifuldt værktøj til både markedsføring og kundeservice. Som nævnt ovenfor foretrækker mange forbrugere tekst som en måde at modtage værdifuld information fra virksomheder på. CallHub fandt det 97% af virksomhederne kunne kommunikere med deres kunder mere effektivt efter at have lanceret nye sms-strategier.

Måske er en af ​​de ting, der gør sms'er så effektiv, evnen til at se tilbage gennem en samtale, når du tager fat på en diskussion efter en pause.

Oplev styrken ved SMS-marketing

I stigende grad får SMS-marketing mere opmærksomhed som et stærkt værktøj til at nå ud til og forbinde med din målgruppe. Som listen over SMS-marketingstatistikker ovenfor viser, kan kommunikation med kunder via tekst være nøglen til at låse op for en række værdifulde fordele for din virksomhed.

Ikke kun føler folk sig trygge ved at forbinde med virksomheder gennem deres telefoner, men de foretrækker også at modtage migsages fra mærker på denne måde det meste af tiden. Da antallet af smartphonebrugere verden over fortsætter med at bruge, giver det kun mening at have en SMS-marketingplan på plads.

Vil du lære mere?

Kilder

Statista og GSMA

G2

Deloitte

Anmeldelser.org

Pew Research Center

ZipWhip

Harris afstemning

OpenMarket

Aspect

VoiceSage

Mobil abe

Digital Information World

Ericsson

eMarketer

Gartner

Mobiniti

Semaphore

Teksttavle

Franchisehjælp

CallHub

Rebekah Carter er en erfaren indholdsskaber, nyhedsreporter og blogger med speciale i marketing, forretningsudvikling og teknologi. Hendes ekspertise dækker alt fra kunstig intelligens til software til e-mailmarkedsføring og enheder med udvidet virkelighed. Når hun ikke skriver, bruger Rebekah det meste af sin tid på at læse, udforske det store udendørs og spil.
Abonner, få softwaretilbud direkte i din indbakke.
Bliv Medlem 5,300+ andre iværksættere holde sig opdateret om alle de seneste tilbud.
Nul spam. Afmeld til enhver tid.