Hvordan opretter du en webinartragt, der konverterer?
A webinar funnel står som en uundværlig teknik til at nå dine marketingmål. Uanset om du introducerer et nyt produkt, bygger en e-maildatabase eller øger produktsalget, er denne ressource intet mindre end vigtig.
For at få din webinartragt til at fungere bedre og fordoble dine resultater, skal den være finjusteret med bestemte elementer. Findstack har identificeret seks nemme trin til at hjælpe dig med at planlægge din webinar-sekvens perfekt. Så lad os komme i gang!
En webinartragt er en markedsføringsteknik, der giver dig mulighed for at tiltrække potentielle deltagere og konvertere dem til betalende kunder. I dette tilfælde fungerer et webinar som en leadmagnet, der fanger og kvalificerer leads, på samme måde som en salgstragt.
For at fungere effektivt følger en tragt til et webinar en række trin for at lokke deltagere gennem hele købsprocessen. De omfatter følgende:
Sådan kan det se ud at oprette en webinartragt.
En tiltalende og mobilvenlig webinar-landingsside er et must-have ressource for at få succes med din kampagne. Hvorfor ikke tjekke denne dybdegående anmeldelse af landingssidebygere at starte på et fast grundlag?
Ifølge Salesforce, 79% af kundeemner glider gennem sprækkerne, da marketingfolk ikke formår at konvertere dem til salg. Så hvad er løsningen? Webinar-tragte.
Et webinar kan hjælpe dig med at fange kundeemner og konvertere dem til salg. Fordi potentielle deltagere giver deres kontaktoplysninger under registreringen, gør en webinartragt det til en leg at generere kundeemner.
Det er muligt at skabe interesse for din online begivenhed og nå ud til et bredere publikum gennem en webinartragt. En fængslende landingsside med krystalklare webinar-emner og -mål kan overbevise flere om at tilmelde sig begivenheden.
Dine bestræbelser på at skabe et mindeværdigt webinar vil ikke gå til spilde. Det skyldes, at du kan optage onlinemødet, dele det med abonnenter, der ikke kan deltage online, og vise det på din hjemmeside.
Du kan også genbruge transskriptionerne ved at oprette e-bøger, blogindlæg osv. Dette forbedrer din SEO, når søgende opdager dit webinar på søgemaskineresultatsider (SERP'er).
Så hvordan bygger du en konverterings-webinartragt? Inden vi dykker ned i trinene, skal du bemærke, at du ender med færre deltagere end dem, der har tilmeldt sig.
Det er fint. Din webinartragts hovedmål er at kvalificere dine kundeemner, så du kan tage imod folk, der ønsker at blive indtil slutningen af programmet. Og en konverteringsrate, der er mellem 3.1 % og 5 % er stadig inden for det acceptable interval.
Beslutningen om webinarets emne er et af de vigtigste trin i opbygningen af en webinartragt. Det skal være et emne, der er bredt nok til at rumme et stort publikum og vække deres interesse. Diskussionspunkterne bør også være specifikke og relevante for din målgruppe af mennesker.
For at tænde folks ønske om at deltage i din onlinebegivenhed skal du udføre nogle undersøgelser for at forstå dine potentielle deltagere. Gør følgende for at forstå deres smertepunkter:
Planlægning af webinarer omkring emner, der er relevante for dit publikum, er et godt sted at starte en webinartragt.
Formålet med dit webinar skal være klart, når du planlægger det. Sørg for, at indholdet stemmer overens med dit publikums interesser, præferencer og behov.
Det er vigtigt at måle og spore følgende webinartragtmetrics:
Det er afgørende at få trafik til dit webinars landingsside for at lokke besøgende til at tilmelde sig din onlinebegivenhed. Jo flere personer, der lander på din registreringsside, jo flere kundeemner og konverteringer kan du få.
Du kan opmuntre potentielle deltagere til at besøge din webside ved at tilbyde dem et gratis webinar. Sammenlignet med et betalt webinar kan det føre mere trafik til din landingsside.
en. Sociale medier
Der er ingen tvivl om, at sociale medier smører din marketingkampagne siden 5 milliarder folk bruger det over hele verden. Og Pew Research Center siger, at omkring syv ud af ti amerikanere bruger sociale medier til at netværke.
Det er derfor Renee Mack brugte sin sociale mediekonto til at promovere sit webinar. Her er nogle positive ting fra annoncen:
b. E-mail markedsføring
Det er også nemt at øge bevidstheden om dit webinar, hvis du har en e-mail-liste. Tag et kig på eksemplet nedenfor. E-mailen virker på grund af følgende:
c. Udnyt din hjemmeside
Fordi du har et etableret brand med et websted, kan du bruge dit websted til at drive trafik til din webinar-tilmeldingsside. Det er en god landingsside på grund af:
Nu hvor folk har bekræftet deres tilmelding, er det tid til at køre webinaret. Og husk, at tragten til din onlinebegivenhed har en klar proces, du skal følge for at forbedre dine konverteringer.
Det starter med din landingsside, der leder besøgende til din webinarregistreringsside. Da deltagere logger ind under begivenheden, bør du byde dem velkommen. Du skal inkludere et CTA-link, der fører deltagerne til købssiden og derefter en anden separat side, hvor deltagerne kan downloade dit produkt.
Så hvordan afholder du et uforglemmeligt og meget engagerende webinar? Her er nogle gode ideer, du kan prøve:
Du har brugt mange kræfter på at afholde din online begivenhed, så det er en klog idé at gøre det til et automatiseret webinar. Også kaldet et "evergreen webinar" eller "on-demand webinar", en automatiseret onlinebegivenhed optages på forhånd og deles på planlagte tidspunkter.
Det simulerer en onlinebegivenhed og bliver ved med at engagere et publikum. Du kan bruge det til at indsamle flere kundeemner og øge dine konverteringer.
Er du i tvivl om, hvordan du kommer i gang med automatiserede webinarer? Findstack hjælper dig med at finde den rigtige webinarsoftware til din virksomhed med vores letlæselige sammenligninger, så du kan indsnævre din søgning og træffe et sikkert valg. Se din bedst rangerede webinarværktøjer eller browser alle webinar-leverandører i webinar-kategorien.
Vær opmærksom på følgende tips til at udnytte automatiserede webinarer:
Hvis du får et godt salg under din konference, vil det være en stor præstation. Heldige dig. Men det er også muligt ikke at nå dine mål, så du bør lave opfølgninger.
Her er hvorfor.
Det viser en undersøgelse 80% af sælgere har i gennemsnit brug for fem opfølgende e-mails for at lukke en aftale. Som følge heraf er det afgørende at følge op på dine deltagere for at sikre, at du fordobler dit salg.
Du bør sende dem en e-mail med de ressourcer, de har brug for for at beslutte at købe dine produkter i den opfølgende e-mail. Her er hvad du skal inkludere.
Hvis kundeemnet ikke kan deltage i webinaret, er opfølgnings-e-mailen særlig vigtig.
Du kan stadig konvertere dem til betalende kunder ved at sende dem webinarets genafspilningsvideo. Stil yderligere spørgsmål i din opfølgende e-mail for at få dem til at svare.
En webinartragt er et praktisk salgsværktøj, som lader dig promovere din onlinebegivenhed for at bejle potentielle deltagere til at tilmelde sig. Det hjælper dig med at fange og kvalificere kundeemner, så du kan booste dine konverteringer og rocke dine salgsmål.
Med de rigtige værktøjer til at bygge en tiltalende landingsside og afholde et webinar, kan du afholde en mindeværdig konference. Findstack kan komme til nytte ved at hjælpe dig med at finde den perfekte software til at oprette en konverterings-webinartragt.