Hvad er Quora? Alt du behøver at vide om platformen

Rosie Greaves, 17. oktober 2022
Hvad er Quora? Alt du behøver at vide om platformen
Begynd at sælge digitale produkter med Crevio
Crevio Logo
Crevio
Sponsoreret
5.0
(1)
$ 29.00 / måned
Crevio er en platform for skabere til at sælge digitale produkter, tjenester, kurser og adgang til andre 3.-... Lær mere om Crevio

Har du nogensinde spekuleret på, hvor mange spørgsmål du stiller på en dag? Jeg ved ikke med dig, men jeg spørger meget. Inden for de sidste 24 timer har jeg søgt på følgende:

  • Hvordan skal du slappe af og forberede dig aftenen før din bryllupsdag?
  • Hvor mange kalorier skal kvinder spise på en dag?
  • Hvordan holder du din hund kølig?

Tilfældige spørgsmål som dette har givet næring til Quoras popularitet. I januar 2020 pralede Quora med 200 millioner månedlige unikke besøgende og over 150 millioner aktive brugere.

Så hvad er Quora helt præcist? For de uindviede er Quora en brugergenereret spørgsmål og svar platform, der kan prale af et par unikke funktioner, der adskiller den fra traditionelle søgemaskiner.

For eksempel kan brugere følge emner, der interesserer dem, få adgang til et nyhedsfeed fyldt med emner, de er interesserede i, og stemme op til svar, de kan lide. Alt dette giver Quora mere en social stemning.

Så nu hvor vi har dækket det grundlæggende, lad os se nærmere på, hvad Quora er og alt, hvad det tilbyder...

Sådan bruger du Quora

I forlængelse af det, vi lige har sagt i introen, hvis du vil begynde at bruge Quora, gør du sådan her:

Opret en Quora-konto

For det første skal du gå til www.quora.com, hvor du bliver bedt om enten at logge ind eller tilmelde dig.

Hvad er Quora - Quora login side

Du kan tilmelde dig en Quora-konto via Google, Facebook eller e-mail. Vælg din foretrukne tilmeldingsmetode, følg vejledningen på skærmen, klik på afkrydsningsfeltet "Jeg er ikke en robot", og vælg til sidst 'afslut'.

Quora login side

Quora spørger derefter, hvilke emner du interesserer dig for. Med denne information er Quora bedre positioneret til at udfylde dit nyhedsfeed med indhold, du faktisk vil engagere dig i.

Du skal bare vælge et emne, du kan lide udseendet af (et grønt flueben skulle vise sig). Når du begynder at gøre dette, kan der også dukke ekstra underemner op. Når du er færdig, skal du klikke på 'Fortsæt' i nederste højre hjørne.

Quora-emnemuligheder

Du kan nu identificere de emner, du er ekspert i. Gå først til din profil og klik derefter på knappen 'Tilføj emner'. Dette bringer en søgelinje frem, hvor du kan indtaste emner, du kender til. For eksempel hobbyer, ting du har studeret i skolen, den branche du er i osv. Dette får Quora til at udfylde en liste over relevante forslag, som du kan tilføje til din 'liste over kendte emner'.

Quora-emnevalg

NB: Du behøver ikke lave en liste over emner, du er ekspert i.

Sådan stiller du spørgsmål

For at stille et spørgsmål om Quora skal du navigere til Quoras hjemmeside, klikke "Hvad er dit spørgsmål?" og begynd at skrive din forespørgsel. Når du er færdig, distribuerer Quora dit spørgsmål til sine brugere og opdaterer dig, når svarene begynder at strømme ind.

Sådan besvarer du spørgsmål

Når du har tilmeldt dig Quora, vil du hurtigt opdage, at dit feed er fyldt med spørgsmål om de emner, du følger. Når du læser et spørgsmål, hvis du føler, at du har et solidt svar, skal du klikke på spørgsmålet og vælge knappen "Svar". Så skriv dit svar og send det – enkelt, ikke?

Sådan stemmer du op og ned

Som vi allerede har antydet, anvender Quora et op- og nedstemt-system.

Hvis du støder på et svar på Quora, som du synes er fremragende, kan du stemme op. På samme måde, hvis du ser en spammy eller et forkert svar, kan du nedstemme det.

Som du måske allerede har gættet, påvirker afstemningssystemet kommentarens synlighed. Dvs., jo flere opstemmer et svar får, jo højere placerer Quora det på svarlisten, så det er mere sandsynligt, at det bliver set af brugerne.

Du finder op- og nedstem-knapperne til venstre, som fremhævet på skærmbilledet nedenfor.

Eksempel på quora-svar

Forskellige ting du kan bruge Quora til

Udover blot at stille spørgsmål og give svar, er der et par forskellige måder, hvorpå du kan bruge Quora til din fordel:

Hvis du ønsker at bruge Quora til at bygge backlinks til dit websted, kan du gøre det!

Du bør dog kun droppe links til dit websted, der beriger de svar, du giver.

Indlæg af lav kvalitet, der ikke tjener noget andet formål end at forsøge at skabe trafik til dit websted, vil se spamagtige ud og vil sandsynligvis blive nedstemt.

Bundlinjen: Hver gang du indsætter et link til din hjemmeside på Quora, skal fokus være på at give et svar af høj kvalitet.

Opdag nye overskrifter til dit indhold

Antag, at du leder efter frisk inspiration til din blog eller indhold på sociale medier. I så fald går lidt overskriftsforskning aldrig glip af. Heldigvis er Quora en fremragende ressource til at få et glimt af den slags spørgsmål, folk i din niche har, og omvendt, hvad folk har at sige som svar på disse forespørgsler.

For at bruge Quora til din indholdsforskning, start med at søge efter et søgeord, der er relevant for din niche, i søgefeltet. Filtrer derefter resultaterne, så du kun kan se spørgsmål. Disse resultater skulle give dig en klarere idé om den slags forespørgsler, folk stiller om dit søgeord; tage disse til efterretning. Så kan du på et senere tidspunkt reflektere over dem og bruge disse spørgsmål til at give næring til dit næste stykke indhold.

Op dit kundeservicespil

Hvis du allerede har etableret lidt af et navn for dig selv og har en solid kundebase, kan dine forbrugere henvende sig til Quora for at stille spørgsmål om dine produkter og/eller tjenester.

Hvis det er tilfældet, er det tid til at begynde at bruge Quora til at levere kundesupport på næste niveau og positivt påvirke dialoger om dit produkt, service, brand osv.

For eksempel, hvis kunder eksplicit forespørger om dit produkt, er det tid til at slå ind. Når alt kommer til alt, hvilken person er bedre til at svare på deres spørgsmål end en, der rent faktisk arbejder for produktets virksomhed? Det er overflødigt at sige, at den indsats, du har gjort for at nå ud til kunder, hvor de er, og den personlige karakter af et sådant svar vil være et kolossalt hit hos kunderne. Plus, det viser for potentielle købere den vægt, du lægger på kundesupport af høj kvalitet, hvilket kun kan være en god ting!

Start en Quora-blog

Når vi tænker på Quora, er blogging sandsynligvis ikke den første ting, der falder mig ind. Udover at bruge Quora som en Q&A-platform, kan du dog også oprette og udgive blogindlæg. Hvis du allerede har en blog et andet sted, kan du opleve, at Quora er det perfekte sted at genbruge dit eksisterende indhold.

Hvis du er bekendt med LinkedIns blogging-funktionalitet, vil du blive glad for at høre, at Quoras blogging-motor er ret ens. Ligesom på LinkedIn udsendes blogindlæg nemt rundt i Quoras netværk. Det er også nemt at dele disse opslag på dine sociale konti for at få mere opmærksomhed.

Hvis dette er noget, du mener kan gavne dit brand, skal du klikke på din Quora-profil og gå til 'Blogs'. Herfra kan du begynde at oprette din blog, herunder tilpasse din blogs navn, URL og beskrivelse. Når du har gjort det, kan du begynde at fylde din Quora-blog med indhold.

Boost din synlighed på søgemaskiner

Som ethvert andet websted gennemgår søgemaskiner Quoras indhold og viser det i dets søgeresultater i overensstemmelse hermed. For eksempel har du måske bemærket, at Bing lister Quora-resultater i dens sociale sidebjælke. I modsætning hertil viser Google Quora-indhold i sine almindelige fortegnelser.

Den vigtigste afhentning: Svar, du giver på spørgsmål om Quora, kan placeres på en førsteklasses placering for søgeord, du ønsker at få træk på.

Dette er blot endnu en grund til, at hvert svar, du giver på Quora, skal være fyldt med værdi. Ikke alene er der større sandsynlighed for, at svar af høj kvalitet opnår mere synlighed på Quora, men det er også mere sandsynligt, at de også vil blive vist højere i Googles søgeresultater.

For at øge sandsynligheden for, at dine Quora-svar vises i Googles søgeresultater, er det klogt at indsætte et par søgeord i dit svar. Men uanset hvad du gør, så lad være med at udfylde dine svar med søgeord, fordi det vil have den modsatte effekt!

Er du klar til at begynde at bruge Quora?

Efter at have læst dette indlæg, håber vi, at du nu har en bedre idé om, hvad Quora er, hvordan du bruger det, og hvordan du bruger det til din fordel.

Men før vi forlader dig nedenfor, vil vi liste et par sidste tips til at få mest muligt ud af alt, hvad Quora har at tilbyde:

Sørg for at udfylde din Quora-profil så dybdegående som muligt, inklusive din hjemmeside og sociale konti. Dette er det perfekte sted at lade folk vide mere om, hvem du er, og hvad du laver.

Til sidst har du måske allerede gættet dette, men for at udnytte alt Quora tilbyder fuldt ud, skal du være aktiv inden for de emner, du følger. Dette betyder at give værdifulde svar for at etablere dig selv som en autoritet i Quora-fællesskabet.

Er du klar til at begynde at bruge Quora? Glem ikke at fortælle os om din oplevelse i kommentarfeltet nedenfor!

Rosie Greaves er en professionel indholdsstrateg, der har specialiseret sig i alt, hvad digital markedsføring, B2B og livsstil angår. I tillæg til Findstack, kan du finde hendes arbejde udgivet på G2, Crazy Egg og E-handelsplatforme.
Abonner, få softwaretilbud direkte i din indbakke.
Bliv Medlem 5,300+ andre iværksættere holde sig opdateret om alle de seneste tilbud.
Nul spam. Afmeld til enhver tid.