Bedste CMS-værktøjer

Hvad er CMS-værktøjer?

CMS-værktøjer er en suite af softwareløsninger, der er bygget til at skabe, administrere og udgive digitalt indhold såsom websteder, blogs og onlinebutikker. De fleste CMS-værktøjer er lavet til at være enkle og nemme at bruge og tilbyder en brugervenlig grænseflade med forskellige funktioner, der inkluderer indholdsredigering, planlægning og analyser, der hjælper brugere med at forbedre deres indholdsstyringsproces.
Findstack tilbyder objektive og omfattende sammenligninger for at hjælpe dig med at finde den bedste software. Vi optjener muligvis et henvisningsgebyr, når du besøger en leverandør via vores links. Lær mere
filtre

Rating

Priser

Produktdetaljer

Deployment

Funktionalitet

Crevio logo
Crevio
Sponsoreret
$ 29.00 / måned
Crevio er en platform for skabere til at sælge digitale produkter, tjenester, kurser og adgang til andre 3.-... Få mere at vide om Crevio
Indholdsfyldt logo
Contentful
4.3
(295)
Gratis plan tilgængelig
Contentful forener indhold via en central hub og hjælper med at strukturere det til brug på tværs af forskellige digitale cha... Lær mere om Contentful
Sammenlign
Contento logo
Contento
Starter ved $1000.00 / år
Contento er et moderne Content Management System, der er bygget specielt til at drive websteder. Denne enkle... Lær mere om Contento
Sammenlign
WordPress.org-logo
WordPress.org
4.4
(8,637)
WordPress er uden tvivl det mest populære open source, cloud-baserede indholdsstyringssystem baseret på PHP... Lær mere om WordPressorg.
Webflow-logo
Webflow
4.4
(540)
Gratis plan tilgængelig
Weblfow giver virksomhedsejere, iværksættere, marketingfolk og indholdsskabere mulighed for at bygge websteder og... Lær mere om Webflow
10 Weblogo
10Web
4.5
(90)
Starter ved $10,00/måned
10Web er bedst kendt for at hjælpe med at forenkle hjemmeside-opbygningsprocessen. Omfattende skabeloner er tilgængelige... Lær mere om 10Web
WordPress.com logo
WordPress.com
4.4
(2,501)
Fra $ 9.00/måned
Driver mere end 43 % af alle aktive websteder globalt, WordPress er uden tvivl den mest populære og brede... Lær mere om WordPress.com
Dorik logo
4.7
(76)
Gratis plan tilgængelig
Dorik er en uden kode og white-label webstedsbygger, der gør det muligt for brugere at oprette brugerdefinerede websteder nemt. Wi... Få mere at vide om Dorik
Sammenlign
Memberstack-logo
Memberstack
4.6
(83)
Fra $ 29.00/måned
Memberstack lader brugere låse op for potentialet bag medlemsdrevne websteder, mens de kombinerer kernefunktioner... Lær mere om Memberstack
Sammenlign
Bedst bedømt software fra 2024
Udfyld formularen, og vi sender en liste over den bedst bedømte software baseret på rigtige brugeranmeldelser direkte til din indbakke.
Ved at fortsætte accepterer du vores Servicevilkår og Privatlivspolitik

CMS Tools Buyers Guide

Hvad er CMS-værktøjer?

Indholdsstyringssystemværktøjer, ofte forkortet som CMS, er software udviklet til at give brugere mulighed for at oprette, ændre, publicere og gemme digitalt indhold på et websted, en blog eller andre webejendomme. Disse værktøjer gør det muligt for brugere at udvikle og udgive indhold online i den visuelle stil, de ønsker ved hjælp af forskellige funktioner og skabeloner uden teknisk viden. 

Med andre ord hjælper indholdsstyringssystemværktøjer brugere med at bygge et websted eller tilføje og redigere eksisterende indhold på et eksisterende websted uden at skulle skrive al koden fra bunden eller endda eliminere behovet for kodning. 

På en mere teknisk note består et indholdsstyringssystem af to kernedele:

  1. Den første komponent er indholdsstyringsapplikationen eller CMA. Denne funktionalitet driver grænsefladen, hvor brugere tilføjer og administrerer indholdet, hvor CMS'et er installeret.
  1. Den anden komponent er indholdsleveringsapplikationen eller CDA. Dette er applikationen, der kører på backend. Det tager det indhold, du tilføjer til CMA, gemmer det og gør det synligt for besøgende.

Virksomheder og andre organisationer bruger CMS-værktøjer til at tilføje dybde og øge funktionalitet til kurateret indhold på et websted eller endda et aktuelt CMS. Indholdsstyringssystemer er brugeragnostiske – de kan bruges af organisationer i alle størrelser, fra små startups til store virksomheder og på tværs af forskellige praksisser, discipliner og brancher. 

Integrationer kan være tilgængelige, afhængigt af det valgte CMS. Nogle arbejder sammen med software til styring af webindhold eller WCM, software til indholdsanalyse, CRM-platform (customer relationship management) og software til marketingautomatisering. De kan også fungere som selvstændige systemer til at tackle specifikke indholdsrelaterede behov. Da CMS udfylder huller i indholdsfunktionalitet i det miljø, hvor det er installeret, gør det indholdsspecifikke processer og opgaver mere effektive. 

For at opsummere dette afsnit, for at software skal kvalificere sig som et CMS-værktøj, skal det:

  1. Gør indholdsproduktion lettere
  2. Muliggør oprettelse, redigering, styring, deling og arkivering af digitalt indhold uden at kræve kodningsfærdigheder
  3. En mulighed for at integrere med et websted, et andet CMS og andre digitale marketingløsninger

Hvorfor bruge CMS-værktøjer? Vigtigste fordele at overveje

Det forrige afsnit hentydede allerede til nogle fordele ved at bruge CMS-værktøjer, men her er specifikke fordele, der kan påvirke effektiviteten af ​​din indholdsproduktionsproces, dit teams produktivitet og dine indholdsrelaterede mål.

  • Brugervenlighed for ikke-tekniske brugere

Før den udbredte udvikling af CMS-software ville tilføjelse af indhold til et websted eller endda bare starte en blog kræve grundlæggende HTML-kodning, hvilket begrænsede indholdsskabelse til webudviklere og dem med kodningsviden. 

CMS-værktøjer "demokratiserede" indholdsproduktion. De gav ikke-tekniske brugere mulighed for at skabe og administrere indhold, skræddersy designet af hjemmesider og blogs og installere udvidelser for at tilføje specifikke funktionaliteter – alt sammen uden kodning. Samtidig giver det flere tekniske brugere mulighed for at tilføje brugerdefinerede koder for at få mere detaljeret kontrol over deres indhold.

  • Forbedret samarbejde og deling

Gamle indholdsplatforme var begrænset til en lineær indholdsproduktionslinje. Skabere skriver og designer indholdet, udviklerkoden, og it-professionelle tilføjer eventuelle nødvendige ekstra funktioner. 

Med moderne CMS-platforme kan flere brugere få adgang til og arbejde i backend af systemet synkront. Det betyder i ethvert givet scenarie, at marketingfolk kan producere og tilføje indhold, it-professionelle kan implementere protokoller, og udviklere kan tilføje brugerdefinerede koder, alt sammen på samme tid.

Samlet set forbedrer denne synkronicitet samarbejde og deling på tværs af forskellige opgaveejere, som er involveret i indholdsproduktion.

  • Giver mulighed for hurtigere designjusteringer

"Plug-and-play"-egenskaben ved CMS-platforme letter den hensigtsmæssige ændring af designet. Da de fleste CMS-værktøjer er modulære, er det nemt at udskifte billeder, ændre layout, ændre farveskemaer og udføre andre designændringer. 

Derudover kommer indholdsstyringssystemer typisk med forudindlæste skabeloner og temaer. Med et par klik kan brugerne skifte fra et design til et andet, efterhånden som behovet opstår. For dem med programmeringsfærdigheder eller for organisationer med interne udviklingsteams, kan yderligere designtilpasninger tilføjes med et par linjer kode.

  • Muliggør løbende indholdsstyring

En anden fordel ved at eliminere behovet for kodning er uafbrudt indholdsstyring. Med flere interessenter, der kan deltage i indholdsstyringsprocessen, baner CMS-værktøjer vejen for problemfri og kontinuerlig indsamling, oprettelse, levering, genfinding, publicering og styring af indholdsstykker på tværs af alle formater og medier.

Hvem bruger CMS-værktøjer?

I betragtning af fleksibiliteten og alsidigheden af ​​CMS-software kommer det ikke som nogen overraskelse, at det bruges på flere måder af mange fagfolk, virksomheder og forskellige afdelinger i en organisation. I dag anvender næsten hver virksomhed mindst én indholdsstyringsplatform, hvis ikke mere. I nogle scenarier er CMS-værktøjer dybt forankret i et teams daglige aktiviteter, at de næsten går ubemærket hen. 

CMS-værktøjer er praktiske til følgende segmenter:

  • Digitale marketingteams

Lige siden slagordet "Content is King" blev et af kerneprincipperne for succesfuld online markedsføring, blev behovet for at strømline indholdsudvikling en prioritet for digitale marketingteams. 

CMS-værktøjer revolutionerede, hvordan digitale marketingteams opbygger, administrerer, udgiver og overvåger indhold. Digitale marketingteams vrimler med funktioner og kan udføre deres indholdsstrategi i tempo og skala.

Udover indholdsmarkedsføring kan digitale marketingfolk også udnytte CMS-værktøjer på hvert trin af køberens rejse – fra bevidsthed til engagement, leadgenerering til pleje og kundeerhvervelse til fastholdelse.

  • Content Managers

Content managers er hovedsageligt ansvarlige for at overvåge en virksomheds indholdsinitiativer fra start til slut. De beskæftiger sig med "Hvordan?" og hvem?" af indhold og allokere ressourcer (mennesker, aktiver, processer og teknologi) for at indholdsstrategi og -styring kan træde i kraft. Dette omfatter tildeling af roller og ansvar, oprettelse af arbejdsgange og afhængigheder, lagring, redigering og godkendelse og publicering.

Med en række bevægelige brikker og flere teammedlemmer involveret, er det let for ting at falde igennem.

Det er her CMS-værktøjer kommer ind, da de giver indholdsadministratorer mulighed for at centralisere større indholdsprocesser, gemme vitale digitale aktiver, skabe et rum for samarbejde og deling, give en platform for anmeldelser og sign-offs, udgive godkendt indhold og gøre det nemt for fremtidige iterationer.

  • Bloggere

Blogging forblev en af ​​de bedste indholdsstrategier gennem årene. Professionelle bloggere, hobbyister, virksomheder og andre organisationer har brugt blogging til at generere trafik, erhverve kundeemner, skabe tankelederskab og skubbe til konverteringer.

Når det er sagt, er blogging blevet mere konkurrencedygtig og mere sofistikeret over tid, og mens rudimentære bloggingplatforme stadig har en plads, kan CMS-værktøjer give bloggere en mere robust platform til at skabe og udgive indhold.

Hvordan? For det første giver indholdsstyringssystemer mulighed for bedre branding med letanvendelige og omfattende designfunktioner. Indholdsstyringssystemer har også flere muligheder, der komplementerer blogging, såsom oprettelse af landingssider, tragte og andre websider. Ligeledes tilføjer de integrationer, der er tilgængelige i CMS-software, eksterne komponenter til et blogwebsted, hvis bloggere beslutter sig for at gøre det senere.

  • Soloprenører og individuelle eksperter

Udgivelse af indhold er en af ​​de bedste, nemmeste og hurtigste måder at skabe autoritet og troværdighed på, to afgørende succesingredienser for soloprenører og enkeltpersoner – coaches, finansielle rådgivere, konsulenter og ejendomsmæglere for blot at nævne nogle få – ved at sælge deres ekspertise.

Da de fleste af disse solo-professionelle og virksomhedsejere typisk har begrænsede teknologiressourcer, giver CMS-værktøjer dem mulighed for at udvikle og udgive omfattende indholdsaktiver selv uden et team af webudviklere, designere og andre it-eksperter. 

Fra blogs til FAQ-sider, porteføljesider til visuelle gallerier, soloprenører kan drage fordel af CMS-software til at udnytte indhold til at opbygge et positivt omdømme for deres praksis med at bruge indhold.

  • Interne funktionelle teams og afdelinger

Som standard, når folk taler om digitalt indhold, tænker de på indholdsimplementeringer, der er beregnet til eksternt forbrug. Imidlertid kan interne funktionelle teams og afdelinger bruge CMS-værktøjer til at skabe, administrere og udgive digitalt indhold til en række formål.

For eksempel kan drifts- og administratorteams oprette Wiki-websteder, der dokumenterer vigtige interne processer i hele virksomheden. CMS-platforme kan også bruges til at udvikle medarbejders selvbetjeningsressourcer, videnbaser, træningsportaler og meget mere. De kan også bruges til at formidle meddelelser i hele virksomheden.

Da alt udgivet indhold er digitalt, er det nemt at ændre, når der er ændringer og opdateringer til nuværende processer og praksis. På grund af CMS-værktøjernes meget samarbejdsvillige og meget centraliserede karakter kan flere interne interessenter arbejde på et projekt på samme tid og sikre, at fremtidige iterationer vil være baseret på den seneste version af indholdet.

Forskellige typer af CMS-værktøjer

Virksomheder, organisationer og enkeltpersoner har forskellige indholdsbehov og -mål og vil derfor kræve forskellige indholdsstyringsløsninger. Mens de forskellige typer CMS-platforme deler nogle fælles funktionaliteter, gør flere nuancer dem forskellige. Disse variationer gør visse CMS-værktøjer mere egnede baseret på behov, strategier og tilsigtet udførelse. Ikke den ene er bedre end den anden i sig selv - det hele bunder i, hvad brugeren har brug for og de ressourcer, der er til rådighed for dem.

  • Integreret CMS

Integreret CMS er funktionsrige content management platforme, der typisk tilbydes af en enkelt virksomhed som en SaaS (Sofware as a Service) – også kaldet proprietært CMS. Som et minimum giver integreret CMS indholdsstyring, webhosting og kundesupport fra én enkelt leverandør.

De fleste, hvis ikke alle, integrerede CMS-platforme kommer med en kraftfuld indholdseditor i en letanvendelig træk-og-slip-grænseflade samt indbyggede skabeloner. Dette giver brugerne mulighed for at skabe visuelt komplette indholdssider/websteder uden eksterne ressourcer eller digitale aktiver.

Bortset fra disse kernefunktioner kan moderne integrerede CMS-værktøjer også komme med forudindlæste funktioner, der går ud over grundlæggende indholdsstyring. Disse omfatter support til e-handel, eventstyring, betalt indholdsstyring, bookingstyring og kursusportaler for blot at nævne nogle få.

Integreret CMS fordele:

  • One-stop-shop for CMS og webhosting
  • Robust teknisk support
  • Kraftig, visuelt rig indholdseditor
  • Forudindlæste funktionaliteter, der går ud over grundlæggende CMS

Integreret CMS ulemper:

  • Kan komme med en høj startomkostning/investering
  • Kompatibilitet med ekstern integration kan være begrænset
  • Open source CMS

Som navnet antyder, er et open source CMS gratis at bruge, hvilket betyder, at brugerne ikke skal betale licensgebyrer. Open source-indholdsstyringsværktøjer skabes og vedligeholdes af et globalt fællesskab af udviklere. 

Kildekoden til disse CMS-platforme er offentlig - alle kan se, ændre, distribuere, udvide og skabe nye funktioner efter behov af fællesskabet. CMS-software udviklet under open source-rammen er afhængig af fællesskabsinitiativer, og opdateringer er underlagt peer review. Da open source CMS trives med samarbejde, kan det ofte prale af bedre levetid og længere anvendelighed end proprietære økosystemer, som typisk er afhængige af kun én forfatter eller ejer.

En open source CMS-platform består af en backend-database til lagring af digitale aktiver og indhold, samt en backend-applikation til oprettelse af indhold. Traditionel arkitektur open source CMS har en tilknyttet frontend til at vise indhold til brugere.

På tidspunktet for udgivelsen er de fleste websteder bygget ved hjælp af open source CMS-platforme.

Open Source CMS fordele:

  • Gratis at bruge (selvom der kan blive opkrævet minimale gebyrer for opdateringer og forbedringer)
  • Regelmæssige opdateringer og forbedringer
  • Fleksibel
  • Flere eksterne ressourcer og integrationer

Open Source CMS Ulemper:

  • Open source-adgang skaber nogle sikkerhedssårbarheder
  • Udvikling af yderligere funktioner – plug-ins, udvidelser, apps – kræver udviklingsressourcer
  • Varierende tilpasninger af kodningskvalitet
  • Begrænset teknisk support
  • Hovedløst CMS

En hovedløs indholdsstyringsplatform er en "kun back-end" CMS-software, hvor indholdslageret eller hvor indholdet er lagret (benævnt "kroppen") er afkoblet eller adskilt fra præsentationslaget (benævnt "hovedet") ). 

Headless CMS kan enten være proprietært eller open source. Uanset hvad, er den største fordel ved at bruge et hovedløst CMS dets præsentations-agnostiker – det er ligeglad med, hvordan indholdet vises, hvilken enhed det vises på, og hvilket økosystem det præsenteres. Dens eneste fokus er at gemme og levere struktureret indhold og give indholdsskabere og redaktører mulighed for at samarbejde om indholdsudvikling. 

For brugere giver dette dem mulighed for at implementere det samme indhold på tværs af forskellige frontends, hvilket er nøglen til en omnichannel-indholdsstrategi.

Brugstilfælde for at vælge et hovedløst CMS inkluderer: adskillelse af indhold fra teknologistakken på et websted for hurtigere implementering; brug til websteder eller webapps, der bruger JavaScript-rammer; fungerer godt med websteder, der er oprettet ved hjælp af statiske webstedsgeneratorer; udvikling af native mobile apps til forskellige operativsystemer; berige e-handel stak; og administrere indhold til et intranet.

Fordele med hovedløst CMS:

  • Fleksibel backend-indholdsarkitektur
  • Veldefineret API giver udviklere mulighed for at fokusere på indholdsskabelse frem for indholdsstyring
  • Hurtigere indholdsproduktion og mulighed for at genbruge indhold på tværs af forskellige platforme
  • Enhedskompatibilitet
  • Sikkerhed og skalerbarhed

Hovedløse CMS Ulemper:

  • Komplekse skabeloner
  • Ikke egnet til ikke-tekniske brugere
  • I betragtning af omkostningerne ved CMS'et, omkostningerne ved frontend-økosystemet og omkostningerne ved at ansætte udviklere, kan det generelt være dyrere at bruge hovedløst CMS
  • Design fra bunden
  • Ingen mulighed for at forhåndsvise indhold, mens det bliver oprettet/kodet

Funktioner i CMS-værktøjer

Der er hundredvis af CMS-værktøjer at vælge imellem, som hver tilbyder unikke muligheder til at opfylde forskellige forretningsformål. En side-by-side sammenligning af disse CMS-produkter kan være nyttig, men det vigtige spørgsmål er dette: Hvilke funktioner er afgørende – nu og i en overskuelig fremtid – som understøtter specifikke indholdsmål? 

For at vælge den bedste CMS-software skal virksomheder, organisationer og individuelle brugere sikre, at dens funktioner stemmer overens med deres behov og mål.

Standard funktioner

Et CMS-værktøj bør som minimum have de fleste – hvis ikke alle – af følgende standardfunktioner.

  • Samarbejdsfunktioner

Da CMS gemmer indhold i skyen, bør det være nemt at dele aktiver eller mapper for at samarbejde med andre både i og uden for en organisation. Alle, der har adgang til indholdet, vil have adgang til den nyeste information – uanset hvor de er, når de har brug for det. Deling og optagelse af indholdsændringer gør det muligt for brugere, især indholdsadministratorer, at overvåge, hvordan og hvornår hvert delt element blev tilgået.

Derudover skal flere brugere kunne få adgang til og arbejde i bagenden af ​​et CMS samtidigt. Det betyder, at marketingfolk til enhver tid kan producere indhold, it-professionelle kan implementere sikkerhedsrettelser, og udviklere kan programmere tilpasset kode til temaet. I en meget samarbejdende CMS-platform kan flere interessenter arbejde på det samme stykke indhold på samme tid.

  • Adgangskontrol og tilladelser

Klart definerede roller og ansvar er afgørende i indholdsstyringsprocessen.

Sammen med dette er muligheden for at indstille rollebaserede adgangskontroller og tilladelser afgørende for at sikre, at forskellige brugere kun arbejder på CMS-områder, der er relevante for deres udpegede ansvar.

Typisk vil kun en eller to udvalgte personer (normalt indholdsadministratorerne) have fulde administratorrettigheder, der giver dem fuld adgang til alle dele af CMS-platformen. Andre teammedlemmer med mere specialiserede og specifikke roller kan kun få adgang til bestemte systemområder, der er relevante for deres job. 

Indstilling af adgangs- og tilladelsesgrænser reducerer sandsynligheden for fejl, datalækage og sikkerhedsbrud, og det gør det nemmere at spore kilden, når der opstår problemer.

Rollebaserede adgangskontroller og tilladelser gør det desuden nemt at give adgang til nye brugere samt tilbagekalde adgang for medlemmer, der ikke længere er en del af teamet.

  • Udgivelseskontrol

Relateret til indstilling af adgangskontrol og tilladelser er de begrænsende udgivelsesmuligheder til specifikke teammedlemmer.

Uanset størrelsen på en virksomhed, er det sandsynligt, at mere end én person vil udgive indhold på dit websted. Dette er grunden til, at udgivelseskontroller er vigtige i ethvert CMS. De forhindrer brugere i at udføre handlinger på systemet, som de ikke burde. For eksempel vil indholdsadministratorer ikke have, at førstegangsindholdsforfattere udgiver deres indlæg uden godkendelse.

  • Indholdsinddeling

Websites, blogs og andre indholdsrelaterede webaktiver udvikler sig. Nogle justeringer er mindre, mens nogle er større eftersyn.

I stedet for at lancere disse ændringer på et live-websted, er det ideelt at teste ændringerne, teste deres funktionaliteter, udjævne designkinks, identificere fejl og sikre, at de forbedrer brugeroplevelsen, før de rulles ud. 

Staging giver indholdsadministratorer og de andre interessenter, der er involveret i godkendelsesprocessen, mulighed for at forhåndsvise ændringer i et privat betamiljø, mens de efterligner, hvordan det nye indhold vil opføre sig, når det går live.

  • Version Control

Ud over rollebaseret adgang og udgivelsestilladelse vil brugerne drage fordel af CMS-værktøjer, der har en mekanisme til at gemme og spore fremskridt. Under udvikling af indhold kan der være nogle scenarier, hvor brugere muligvis skal vende tilbage til en gammel version af et projekt. CMS-platforme, der gemmer versionshistorik, gør det nemt at hente, hvis og når det er nødvendigt at gendanne tidligere indholdsversioner.

En anden funktion at overveje er, hvordan et CMS-værktøj håndterer backup. I tilfælde af datatab, sikkerhedsbrud eller et ødelagt websted, vil det vise sig at være en fordel at have en ekstra kopi af et websted arkiveret på en cloud-server.

Nogle indholdsstyringssystemer udfører automatisk sikkerhedskopiering af indhold, mens nogle kræver, at sikkerhedskopiering udføres manuelt. Der er CMS-løsninger, der inkluderer backup som en indbygget funktion, mens der er platforme, hvor du skal installere det som en udvidelse. Brugere bør overveje disse, når de udvælger CMS-muligheder.

  • Multi-sprog Content Creation

Virksomheder, organisationer og enkeltpersoner, der ønsker at målrette mod et internationalt publikum, bør vælge et CMS, der tillader skabelse af indhold på flere sprog. I stedet for at hyre eksperter til at omarbejde indholdsstykker til forskellige sprog, hvilket kan tage tid og penge, gør CMS-værktøjer med en flersproget oversættelsesfunktion denne proces hurtig, nem og billig.

På frontenden giver denne funktion også brugere mulighed for at skifte mellem sprog, hvis og når de har brug for det.

Nøglefunktioner at se efter

Standardfunktionerne ovenfor er allerede nok til at bygge en komplet hjemmeside eller blog. Men brugere med specifikke behov, dem, der ønsker at skalere deres indholdsproduktion, og dem, der ønsker at få bedre resultater fra deres indholdsinitiativer, ville have brug for yderligere muligheder uden for standardsættet af funktioner.

Nedenfor er de vigtigste CMS-funktioner, hvis du ønsker at skalere din indholdsudvikling.

  • Robust sæt af integrationer

Ikke engang det mest avancerede CMS vil have alle funktioner, der vil imødekomme alle behov – nuværende og fremtidige – hos virksomheder, organisationer og individuelle skabere. I stedet for at bruge tid og ressourcer på at lede efter det "en perfekte CMS", bør brugerne vælge en CMS-løsning med robuste integrationer for at udnytte tredjepartssoftware til deres indholdsworkflow.

Her er et par af de integrationer, som brugere bør kigge efter, når de handler efter CMS-værktøjer:

  • Integration af sociale medier: For at drive henvisningstrafik til et websted skal et CMS være parat til sociale medier. Disse integrationer skulle give indholdsadministratorer mulighed for direkte at krydsposte fra deres hjemmeside til deres sociale mediesider, tilføje sociale delingsknapper til relevante sider og spore sociale mediers ydeevne med et analytisk dashboard.
  • Marketing automatisering: Nogle CMS-værktøjer har indbyggede marketingautomatiseringsfunktioner, såsom automatiserede e-mails og adfærdsbaserede indholdstilbud. For at øge indholdets markedsføringsdygtighed kan brugerne dog vælge en CMS-platform, der kan forbindes med eksterne automatiseringsfunktioner for at øge konverteringerne.
  • CRM: Med tredjepartsværktøjer kan CMS-værktøjer videregive nyttige brugeroplysninger til CRM-software, som marketingfolk kan bruge til at flytte dem videre på køberens rejse.

Det meste af tiden kommer integrationer i form af "udvidelser" eller "plugins" til en given CRM, der kan downloades fra dens markedsplads. Så når de vælger et CMS, bør brugere være opmærksomme på tilgængeligheden af ​​disse apps, især for dem, der ønsker at få et open source CMS. 

  • SEO-styringsfunktioner

Selv det bedste indhold går til spilde, hvis ingen ser det. Mens nye trafikkilder er dukket op i løbet af de sidste par år, er trafik, der kommer fra søgemaskiner, fortsat betydelig. 

Det er vigtigt, at et CMS grundlæggende er SEO-lyd. Dette betyder at have korrekt HTML-markering, responsive designelementer og SEO-venlige permalinks. Alle disse er grundlæggende for at sikre, at et websted, en blog eller andre onlineindholdsegenskaber rangerer godt på søgemaskinens resultatsider.

Ligeledes bør indholdsadministratorer undersøge yderligere søgemaskinemarkedsføringsfunktioner – uanset om det kommer i form af native apps (i tilfælde af integreret CMS) eller udvidelser og plugins (i tilfælde af open source CMS). 

  • Detaljeret Analytics

Datadrevne indholdsstyringsbeslutninger er afgørende for at skille sig ud i nutidens konkurrenceprægede indholdslandskab. Indholdsadministratorer skal spore og overvåge deres indholdsstrategis ydeevne ved hjælp af målbare indikatorer.

CMS-værktøjer, der har et indbygget analyse-dashboard, er ideelle. Omfattende data, der viser trafikkilde, hvordan besøgende interagerer med indhold på forskellige enheder, og hvilke typer indhold der får flest engagementer for blot at nævne nogle få, er vigtige for konstant at finjustere aktuelle indholdsudførelser.

Hvis et CMS-værktøj ikke kommer med analyse, burde det i det mindste være nemt at integrere det med en ekstern analyseplatform.

  • Skabeloner, der kan tilpasses

At drage fordel af forudindlæste skabeloner, der kan tilpasses, er en god måde at skabe indhold hurtigt og effektivt i forhold til at starte fra bunden hver eneste gang. Det forenkler indholdsudviklingsprocessen og giver plads til hurtige indholdsudrulninger. 

Når det er sagt, selvom det er fordelagtigt at have et CMS-værktøj, der tilbyder klar-til-brug præ-lavede skabeloner, bør der være plads til tilpasninger for at sikre, at hvert indhold er i overensstemmelse med en brandidentitet og er fleksibelt nok til at rumme specifikt og udviklende indhold krav.

Vigtige overvejelser, når du vælger CMS-værktøjer

At vælge det CMS, der komplementerer en virksomheds indholdsstrategi, opfylder nuværende og umiddelbare fremtidige behov, passer til nuværende ressourcer og understøtter indholdsrelaterede mål, vil sikre et positivt ROI for enhver softwareinvestering.

Nedenfor er nogle vigtige overvejelser, når du vælger et CMS-værktøj.

  • Pris i forhold til funktioner

Hvor meget skal man bruge på et CMS-værktøj? Der er en række måder at besvare dette spørgsmål på, men en strategi er at sammenligne prisen med dens funktioner. 

Nøglen er at planlægge grundigt og udføre due diligence. For eksempel kommer proprietære CMS-platforme normalt med en omfattende liste over funktioner ud af boksen, men indholdsadministratorer skal afgøre, hvilke af disse der er relevante for dem. 

At tage sig tid til at sammenligne platforme har også sin gevinst. For eksempel er der gratis plugins og udvidelser tilgængelige på open source CMS-markedspladser, der er på niveau med de native apps, som brugerne vil betale ekstra for, når de vælger et proprietært CMS.

  • Antallet af tilgængelige plugins og temaer

Når vi taler om plugins, er en anden vigtig overvejelse, når du handler efter CMS-software, tilgængeligheden af ​​kompatible temaer, plugins, udvidelser og apps. Dette ekstra lag af teknologi udvider ikke kun funktionaliteten og mulighederne i CMS, det sørger også for, at det kan udvikle sig, efterhånden som brugerens behov ændrer sig. Dette forlænger platformens anvendelighed og levetid og øger derfor ROI.

  • Customizability

På et marked domineret af præfabrikerede CMS-løsninger er det ofte svært at forstå, hvorfor brugere nogensinde ønsker at bruge tid og ressourcer på at tilpasse noget, der allerede er fantastisk alene.

Svaret er dette: Det bedste CMS er et, der vil udvikle sig sammen med sine brugere. Hvis en CMS-platform er restriktiv med hensyn til tilpasning og personalisering, kan det være en udfordring at løse fremtidige udfordringer. Tilpasning er derfor afgørende for at understøtte langsigtet skalerbarhed.

  • Website Builders

En hjemmesidebygger er en alt-i-en platform designet til at forenkle processen med at udvikle en hjemmeside. Det meste af tiden er webstedsbyggere hostet af udbyderen selv, så brugerne behøver ikke at tænke på at lede efter en hostingtjeneste.

Med en hjemmesidebygger har brugerne mulighed for at vælge et tema og foretage layout/visuelle ændringer ved at trække og slippe elementer rundt på skærmen. Sammenlignet med indholdsstyringssystemer, som ofte udvides med tredjeparts apps og udvidelser, er webstedsbyggere normalt begrænset til funktionerne på platformen, indtil en ny version/opdatering udgives.

  • Webdesign software

Webdesignsoftware giver brugerne værktøjer til at oprette, redigere, opdatere og udgive websider. Disse værktøjer bruges typisk af webdesignere til at skabe en websides layout og indhold gennem HTM-kodeændringer eller af en WYSIWYG-editor. 

Webdesignsoftware indeholder funktioner til at redigere kode og visualisere designprojekter. Nogle webdesignværktøjer tilbyder også rammer og skabeloner til at hjælpe brugere med en hjemmesides grundlæggende arkitektur. For at gøre processen mere effektiv har mange webdesignplatforme også indbyggede biblioteker, der indeholder forskellige designelementer og shortcodes. Mens webdesignsoftware og webbyggere deler lignende funktioner, vil en webdesignplatform normalt tilbyde et mere tilpasseligt og uafhængigt designmiljø. 

Endelig giver webdesignsoftware brugere mulighed for at importere koder fra værktøjer såsom teksteditorer og visuelle elementer fra ekstern designsoftware såsom vektorgrafikværktøjer.