Klikfrekvens (CTR)

TL; DR: Click-Through Rate (CTR) er en metric, der måler forholdet mellem brugere, der klikker på et specifikt link, og antallet af samlede brugere, der ser en side, e-mail eller annonce. Det bruges almindeligvis i online annoncering og markedsføring til at vurdere effektiviteten af ​​kampagner.

Det vedrører den samlede andel af personer, der klikkede på en annonce, de så online. CTR er en af ​​de mest populære målinger, der bruges til at evaluere succesen af ​​marketingkampagner. Det kan bestemmes ved at indsamle nødvendige data fra Google Analytics og beregne det ved hjælp af denne formel: det samlede antal klik divideret med antallet af visninger gange 100.

Opdateret februar 17, 2024
Axel Grubba er stifter af Findstack, en B2B-softwaresammenligningsplatform, med sin baggrund, der spænder over ledelsesrådgivning og venturekapital, hvor han investerede i software. For nylig har Axel udviklet en passion for kodning og nyder at rejse, når han ikke bygger og forbedrer Findstack.