Konverteringsfrekvens

TL; DR: Konverteringsrate er et mål, der måler procentdelen af ​​brugere, der foretager en ønsket handling på et websted, såsom at foretage et køb eller tilmelde sig et nyhedsbrev, ud af det samlede antal besøgende. Det er en afgørende indikator for effektiviteten af ​​et websted eller en marketingkampagne for at nå sine mål.

Konverteringsraten refererer til den samlede procentdel af besøgende, der gennemførte den ønskede handling inden for den dedikerede tid. Dette omfatter tilmelding til et nyhedsbrev, køb af virksomhedens produkt eller udfyldelse af en formular. Konverteringsraten beregnes ved at dividere antallet af konverteringer med det samlede antal besøgende og gange resultatet med 100. 

Opdateret februar 17, 2024
Axel Grubba er stifter af Findstack, en B2B-softwaresammenligningsplatform, med sin baggrund, der spænder over ledelsesrådgivning og venturekapital, hvor han investerede i software. For nylig har Axel udviklet en passion for kodning og nyder at rejse, når han ikke bygger og forbedrer Findstack.