Pris pr. Klik (CPC)

TL; DR: Cost Per Click (CPC) er en digital annonceringsmodel, hvor annoncører betaler et gebyr, hver gang der klikkes på deres annonce. Det bruges almindeligvis i betal-per-klik-kampagner (PPC) til at måle effektiviteten og omkostningseffektiviteten af ​​online annoncering.

Pris pr. klik (CPC) er det beløb, en annoncør skal betale til udgiveren eller webstedet for hver besøgendes klik på deres annoncekampagne. CPC er en fremragende annonceringsmetode, da den kan hjælpe med at måle succesen af ​​en marketingstrategi. Den gennemsnitlige CPC på Bing Ads over forskellige nicher er $2.83, og for Google Ads er det $1-$2. 

Opdateret februar 17, 2024
Axel Grubba er stifter af Findstack, en B2B-softwaresammenligningsplatform, med sin baggrund, der spænder over ledelsesrådgivning og venturekapital, hvor han investerede i software. For nylig har Axel udviklet en passion for kodning og nyder at rejse, når han ikke bygger og forbedrer Findstack.