E-mail marketing er en online marketingstrategi, som involverer at sende omhyggeligt udformede e-mailssages til personer på en mailingliste. Sådanne regelmæssigt sendte e-mails har til formål at skabe forbindelse til publikum og engagere dem på en måde, der driver salget og øger loyaliteten.
Selvom e-mail marketing har eksisteret i nogen tid i det digitale marketinglandskab, er det fortsat et af de mest populære annonceringsværktøjer til dato. Et stort flertal af de voksne over hele kloden har adgang til mindst én e-mailadresse, hvilket gør e-mail-marketing til et populært valg for at nå ud til et bredt publikum.
E-mailmarketing er en form for direkte, digital markedsføring designet til at promovere forretningsprodukter og -tjenester, samtidig med at der opbygges relationer til kunderne. Virksomheder, der investerer i e-mail-marketing, bruger ofte en række forskellige typer e-mails til at nå ud til kunder, såsom:
Salgsfremmende e-mails: E-mail-marketingkampagner har ofte til formål at promovere noget, såsom et produkt eller en tjeneste. Med salgsfremmende e-mails kan du henlede opmærksomheden på særlige tilbud, tilbud, udsalg og mere.
Oplysende e-mails: Nyhedsbreve og informationsfokuserede e-mails henleder opmærksomheden på arten af virksomheden og de ting, virksomheden udretter. Formålet med informative e-mails er at udvikle et forhold til kunden og opbygge brandets omdømme.
Transaktionelle e-mails: Transaktionelle e-mails informerer en kunde om detaljerne om deres køb, leveringstider og takker ofte kunder for at købe noget. Disse e-mails hjælper også med relationsopbygning,
E-mail-marketing kan også bruges til at udsende meddelelser om vigtig information, såsom ændringer i en virksomheds struktur eller nye produkter.
Det ville være meget vanskeligt at sende regelmæssige e-mails til kunder for at promovere produkter og forbedre brand-/kundeforhold. Heldigvis, e-mail marketing software kan hjælpe med denne proces.
En e-mail marketing løsning kan automatisere processen med at sende e-mails til store grupper af mennesker. Du kan også arrangere dine e-mail-lister og "segmentere" dem for at sikre den rigtige messages nå de rigtige mennesker. Den tilgængelige software kommer ofte med segmenteringsværktøjer til at hjælpe med at distribuere e-mails mere effektivt i henhold til specifikke arbejdsgange.
E-mail marketing software indeholder ofte temaer og skabeloner, så virksomheder kan bygge professionelt udseende e-mails uden en masse kodningsviden. Der er også adgang til værktøjer til analyse, rapportering og så videre.
E-mail marketing hjælper med at opfylde en række mål for nutidens virksomhedsledere. Hvis du lancerer et udsalg eller en kampagne, kan du nå ud til kunder, uanset hvor de er. De fleste mennesker har til enhver tid adgang til en e-mail-adresse, især i en alder af smartphones.
E-mailmarketing er effektiv til at skabe konverteringer, især når virksomheder promoverer de rigtige salg, tilbud eller aftaler til kunder. Andre fordele omfatter:
Forbedret brand awareness
Muligheder for at opbygge kundeloyalitet
Udvikling af brands omdømme
Kundeundersøgelser og indsigt
Kundeservice
Den rigtige e-mail-marketingstrategi kan ofte ledsage andre planer for digital markedsføring, som kan omfatte indholdsmarkedsføring og annoncering på sociale medier.