Landing Page

TL; DR: En landingsside er en selvstændig webside, der er oprettet specifikt til en marketing- eller reklamekampagne. Dens formål er at tilskynde besøgende til at foretage en bestemt handling, såsom at foretage et køb eller tilmelde sig et nyhedsbrev.

Hvad er en destinationsside?

Ligesom dens navn er en landingsside det sted, hvor besøgende eller læsere "lander" efter at have klikket på et link eller en CTA-knap (call-to-action) på en social medieannonce, e-mail eller blogindlæg.

En landingsside er ret unik fra andre websider, da den er oprettet med et enkelt formål at overbevise besøgende om at udføre en bestemt opgave, såsom at tilmelde sig et webinar eller et nyhedsbrev eller købe et produkt eller en tjeneste. Det er det perfekte værktøj at bruge, hvis virksomheder ønsker at konvertere besøgende til kundeemner eller kunder.

Landingssider har normalt et rent udseende og indeholder nødvendige oplysninger om, hvad brugere skal gøre, når de når frem til siden og andre detaljer såsom ofte stillede spørgsmål.

Formål med en landingsside

Landingssider hjælper virksomheder og enkeltpersoner med at nå deres markedsføringsmål. De fleste virksomheder bruger landingssider til at konvertere besøgende til kundeemner ved at tilbyde noget af værdi (f.eks. gratis rapport) i bytte for de besøgendes kontaktoplysninger (f.eks. e-mailadresse).

Landingssider øger også trafikken, forbedrer webstedets SEO og opbygger brandbevidsthed. Faktisk kan velstrukturerede landingssider hjælpe virksomheder øg konverteringsfrekvensen med 5.31% .

Desuden en undersøgelse nævnt af Wishpond viste, at det at have 10-15 landingssider kan øge konverteringsraten på virksomhedswebsteder med op til 55 %. Dette viser blot, at når det gøres rigtigt, er landingssider en uundværlig strategi. Men de fleste marketingfolk undlader at bruge klik korrekt og bringer ofte besøgende til hjemmesider i stedet for en landingsside.

Dele af en landingsside

For at en destinationsside skal være effektiv, skal den indeholde følgende:

Stærk krog. Den første del skal være overbevisende nok til, at besøgende kan læse resten af ​​indholdet.

Klar kopi. Det næste højdepunkt på en landingsside er kopien eller brødtekstindholdet. Det skal være skrevet i et enkelt sprog for at introducere formålet med tilbuddet.

Billeder og videoer. En landingsside har brug for visuals, der opmuntrer besøgende til at blive længere på hjemmesidens sider, interagere med andre webelementer og til sidst udføre den ønskede handling.

Et spændende tilbud. Et tilbud, også kaldet blymagneten, skal være klart og uimodståeligt. Virksomheder kan tilbyde en gratis e-bog, webinar eller rabat. Det skal dog stemme overens med forretningsmålene for at generere kundeemner af høj kvalitet.

Fordele. Virksomheder bør fremhæve, hvordan tilbuddet vil forbedre de besøgendes liv, snarere end funktionerne.

CTA. En call-to-action-knap skal være tydelig, synlig og læsbar. Det skal også skille sig ud (f.eks. en anden farve end brødtekst, større skriftstørrelse). CTA'er bør bruges flere gange på landingssiden, så den bliver mere tilgængelig for besøgende.

Udtalelser og andre sociale beviser. Anmeldelser er den bedste måde at overbevise besøgende om at udføre handlingen, da den validerer tilbuddets værdi og viser, at folk har haft gavn af det.

Landingssidetyper

Lumosity-landingsside

Der er flere typer landingssider, og det varierer afhængigt af den nødvendige handling eller deres formål.

Klem side/ blyoptagelsesside.

Landingsside med klik.

Salgs landingsside.

"Kom godt i gang"-landingssiden.

Afmeld landingsside.

Langvarig landingsside.

Produktdetaljer side.

404 landingsside.

Video landingsside.

Opdateret februar 17, 2024
Axel Grubba er stifter af Findstack, en B2B-softwaresammenligningsplatform, med sin baggrund, der spænder over ledelsesrådgivning og venturekapital, hvor han investerede i software. For nylig har Axel udviklet en passion for kodning og nyder at rejse, når han ikke bygger og forbedrer Findstack.