Omnichannel marketing

TL; DR: Omnichannel marketing er en strategi, der tilbyder en problemfri kundeoplevelse på tværs af alle kanaler og kontaktpunkter, der integrerer online og offline interaktioner. Det sikrer konsekvent, personligt engagement med brandet gennem hele kunderejsen.

En omnichannel-marketingtilgang bruger flere kanaler og platforme til at forbinde og promovere et specifikt produkt eller en bestemt tjeneste. Omnichannel-marketingmodellen har til formål at udvide virksomhedernes rækkevidde, skabe en mere positiv oplevelse for kunderne og øge profitten. Nogle gode virksomheder, der bruger denne tilgang, er Starbucks, Walgreen og Amazon. 

Opdateret februar 17, 2024
Axel Grubba er stifter af Findstack, en B2B-softwaresammenligningsplatform, med sin baggrund, der spænder over ledelsesrådgivning og venturekapital, hvor han investerede i software. For nylig har Axel udviklet en passion for kodning og nyder at rejse, når han ikke bygger og forbedrer Findstack.