Betal pr. Klik (PPC)

TL; DR: Pay-Per-Click (PPC) er en digital annonceringsmodel, hvor annoncører betaler et gebyr, hver gang der klikkes på en af ​​deres annoncer. Det giver virksomheder mulighed for at byde på placeringen af ​​deres annoncer på søgemaskineresultatsider eller andre onlineplatforme.

En Pay-Per-Click (PPC) er en annonceringsmetode, der kun tillader udgivere eller webstedsejere at modtage en betaling fra annoncørerne i henhold til antallet af klik, som annoncen modtog på deres websted. PPC har samme koncept som CPC (Cost-per-click). Nogle af de bedste PPC-netværk er Facebook Ads, Google Ads og Bing Ads.

Opdateret februar 17, 2024
Axel Grubba er stifter af Findstack, en B2B-softwaresammenligningsplatform, med sin baggrund, der spænder over ledelsesrådgivning og venturekapital, hvor han investerede i software. For nylig har Axel udviklet en passion for kodning og nyder at rejse, når han ikke bygger og forbedrer Findstack.