Afkast af annonceudgifter (ROAS)

TL; DR: Return on Ad Spend (ROAS) er en metrik, der bruges til at måle den genererede indtjening for hver dollar, der bruges på annoncering. Det hjælper annoncører med at forstå effektiviteten af ​​deres annoncekampagner.

Return on Ad Spend (ROAS) er en type metric, der fungerer på samme måde som ROI eller investeringsafkast. Den beregner den samlede indtjening per dollar brugt på betalt markedsføring og kampagner. Det måles simpelthen ved at dividere konverteringsværdien (salg) med annonceomkostningerne. Det er vigtigt at måle, da det giver virksomheden mulighed for at se, hvor meget de tjener på digital annoncering.

Opdateret februar 17, 2024
Axel Grubba er stifter af Findstack, en B2B-softwaresammenligningsplatform, med sin baggrund, der spænder over ledelsesrådgivning og venturekapital, hvor han investerede i software. For nylig har Axel udviklet en passion for kodning og nyder at rejse, når han ikke bygger og forbedrer Findstack.